• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Sd 2014?

Diskussioner är bra, men håll det på en bra nivå utan att förolämpa/hota varandra, annars kommer tråden behöva låsas och det är alltid lika tråkigt.
 
Diskussioner är bra, men håll det på en bra nivå utan att förolämpa/hota varandra, annars kommer tråden behöva låsas och det är alltid lika tråkigt.

Alltid lika kul när de spårar :D!

Tror att de kommer att vara i riksdagen med större % av rösterna de fick senaste i alla fall, vet inte om jag stödjer dem eller inte. Jag tror att anledningen till att de är så tabu att stödja SD är för att man inte visar någon medmänsklighet för andra människor som vill flytta till Sverige, och om de större partierna som Socialdemokraterna och Moderaterna skulle säga att de inte vill ta in fler invandrare i Sverige så skulle folk tycka att de inte visar någon medmänslighet för utsatta människor - SD säger klart och tydligt att Sverige bör minska invandringen en hel del och därför är de så 'hatade'. Men den riktiga frågan är ju, kan vi ta in mer invandrare i Sverige? Kan vi öka antalet vi tar in varje år?

Tycker nog att de är bra att ta in invandrare i Sverige men de bör ställas ett antal krav på dem, kanske att brott borde resultera i hårdare straff? Vet inte, men de är tråkigt att invandrare står för största delen av brottsligheten i Sverige och att vi ska ta in mer invandrare - Jag tycker att vi borde fortsätta ta in samma antal invandrare och kanske ställa högre krav på dem i Sverige, och om de kanske har ett dåligt förflutet så kanske de inte ska få komma in i Sverige?
 
Självklart.

Är du rädd att din morfar inte kommer kunna komma till Sverige eller, din jugge
 
Tror många röstar på SD för att visa sitt missnöjda, frågan är bara när de andra partierna börjar undersöka den underliggande orsaken till rösterna eller rättade sagt: väljer att börja ta den i åtanke på riktigt och slutar att mesa runt. Jag är helt klart för medmänsklighet och invandring men det finns en gräns huruvida man väljer att förneka det eller inte, jag vill se en riktig debatt med siffror och allt som inte går ut på att smutskasta det andra partiet. Det är lätt att verkligen utmåla någon som hjärtlös om man så vill i en debatt, saken är den dock att man inte alltid riktigt kan göra allt rätt i världen, en politiker som inte klarar av att ställa sig kall inför frågor och bara kolla på vad datan/siffrorna säger ställer jag mig väldigt skeptisk till, det är oroliga tider idag och det kommer garanterat komma viktiga beslut som måste fattas som har en stor påverkan. Denna invandrarfrågan handlar mer om själva invandringen för mig och jag är glad att SD lyckades komma in i riksdagen och röra om grytorna. Liten sidnot: ska vi beskylla någon för något så ska det inte vara SD utan idiotpolitikerna som tar den enkla vägen, en väg som inte kommer att finnas till hands om de fortsätter som de gjorde.

Jag har tyvärr inga siffror om invandring överhuvudtaget utan grundar det mesta på beteende jag sett från politiker, media och samhället i allmänhet. Tycker mycket idag är alldeles för "mesigt", det finns en diagnos-jävel till allt och det ska ompysslas så mycket, man ska ha sån medkänsla för allt och alla, men helvete vad det hycklas när det väl gäller. Uppfatta mig inte fel, man ska ha medkänsla, vara vänlig och allt men man får inse att för mycket av det kommer göra skada, det krävs balans. I regel kommer de flesta att utnyttja alla möjliga chanser ges för att skjuta upp saker eller stryka över dem.

Invandringen går säkert att ordna utan att strypa åt ordentligt, något som kanske behövs, vad vet jag, jag har inte sett några siffror. Det är hög arbetslöshet i allmänhet skulle jag säga och många företag ställer halvt vridna krav på personerna, i alla fall på pappret och i deras fina annonser. Folk behöver aktiveras, jag själv höll på med djävulstyg när jag var yngre för att det inte riktigt fanns mycket att aktivera sig med. Ett annat stort problem skulle jag säga är att vi grupperar oss så jävligt och är allmänt anti nya "medlemmar" i våra grupper, folk har sin umgängeskrets och håller sig till den i princip i vardagen. Vi är även rätt stela och lite kalla i vardagen, har bott och flyttat runt en hel del både utomlands och i Sverige, Sveriges klimat gör mig ärligt halvt deprimerad ibland. Man hälsar inte i trappen, inte på random människa man får ögonkontakt. Medan invandrare är mer "varma" och vänligare skulle man säga. De hälsar alltid tillbaka och tar också egna initiativ till att hälsa, även fast det säkert anses som en liten skitsak så tycker faktiskt jag att det värmer lite, här tycker jag vi kan lära oss lite. Många är för att öppna gränserna och ta in dom stackars människorna som varit med i krig och allt, men ger fan att beblanda sig med dem senare, vad i helvete? Kulturerna skiljer sig, vi är kalla och tar inte initiativ till att välkomna invandrarna riktigt, så vad händer? de håller sig till sina egna, möjligt att de känner sig utstötta också när de möter en kall kultur såhär. Att placera invandrare på samma ställe skulle jag inte säga hjälper heller, sprid ut och fixa aktiviteter.

Vi får också sluta lämna allt till politikerna, vi måste ta vårt ansvar också om vi nu ska ha invandring, vad är problemet om vi nu är så "anti-rasism/främlingsfientlighet" och sociala som alla unga beskriver sig idag?


jävla rörig post blev det men det går nog att lista ut vad jag menar
 
när ja läste titlen på denna threaden trode jag att du skulle visa oss hur en SD runa skulle se ut 2014 :/
 
Alltid lika kul när de spårar :D!

Tror att de kommer att vara i riksdagen med större % av rösterna de fick senaste i alla fall, vet inte om jag stödjer dem eller inte. Jag tror att anledningen till att de är så tabu att stödja SD är för att man inte visar någon medmänsklighet för andra människor som vill flytta till Sverige, och om de större partierna som Socialdemokraterna och Moderaterna skulle säga att de inte vill ta in fler invandrare i Sverige så skulle folk tycka att de inte visar någon medmänslighet för utsatta människor - SD säger klart och tydligt att Sverige bör minska invandringen en hel del och därför är de så 'hatade'. Men den riktiga frågan är ju, kan vi ta in mer invandrare i Sverige? Kan vi öka antalet vi tar in varje år?

Tycker nog att de är bra att ta in invandrare i Sverige men de bör ställas ett antal krav på dem, kanske att brott borde resultera i hårdare straff? Vet inte, men de är tråkigt att invandrare står för största delen av brottsligheten i Sverige och att vi ska ta in mer invandrare - Jag tycker att vi borde fortsätta ta in samma antal invandrare och kanske ställa högre krav på dem i Sverige, och om de kanske har ett dåligt förflutet så kanske de inte ska få komma in i Sverige?

"men de är tråkigt att invandrare står för största delen av brottsligheten i Sverige" Statiskt på det, tack.

Att det ska ställas krav på invandrarna är för mig en självklarhet. Först av allt, att lära sig svenska är ett MÅSTE. Dom ska även vara beredda att ta till sig den svenska kulturen, kanske inte helt ta efter den (även om jag allra helst hade sett det) men åtminstone försöka kombinera sin egna kultur med den svenska. Och med tanke på hur arbetssituationen ser ut i Sverige så bör vi definitivt också se över hur invandringen ser ut. Folket som redan bor här har ju inte jobb, hur ska då nyanlända kunna hitta några jobb?
 
"men de är tråkigt att invandrare står för största delen av brottsligheten i Sverige" Statiskt på det, tack.

Att det ska ställas krav på invandrarna är för mig en självklarhet. Först av allt, att lära sig svenska är ett MÅSTE. Dom ska även vara beredda att ta till sig den svenska kulturen, kanske inte helt ta efter den (även om jag allra helst hade sett det) men åtminstone försöka kombinera sin egna kultur med den svenska. Och med tanke på hur arbetssituationen ser ut i Sverige så bör vi definitivt också se över hur invandringen ser ut. Folket som redan bor här har ju inte jobb, hur ska då nyanlända kunna hitta några jobb?
Vad är den svenska kulturen?
 
"men de är tråkigt att invandrare står för största delen av brottsligheten i Sverige" Statiskt på det, tack.

Att det ska ställas krav på invandrarna är för mig en självklarhet. Först av allt, att lära sig svenska är ett MÅSTE. Dom ska även vara beredda att ta till sig den svenska kulturen, kanske inte helt ta efter den (även om jag allra helst hade sett det) men åtminstone försöka kombinera sin egna kultur med den svenska. Och med tanke på hur arbetssituationen ser ut i Sverige så bör vi definitivt också se över hur invandringen ser ut. Folket som redan bor här har ju inte jobb, hur ska då nyanlända kunna hitta några jobb?

Vet inte om de stämmer men har hört en hel del trovärdiga personer utala sig om de och invandrare står för en stor del av vissa typer av brottslighet, de behöver inte stämma men de borde vara enkelt att ta reda på om du använder dig av google lite.

Jag tycker inte att de måste vara något krav på att de ska kunna tala simpel svenska inom ett antal månader från att de flyttat hit, självklart så är de ju bra men om de kan Engelska så är det okej, om de inte kan Engelska så måste de självklart lära sig Engelska/Svenska. Att de ska anpassa sig till den Svenska kulturen vet jag inte riktigt om jag håller med om, de ska självklart inte behöva ät köttbullar och gå till kyrkan - Sverige har religionsfrihet och de ska fortsätta vara så tycker jag, kanske man kan sätta vissa gränser som att de ropar ut att de är bönestund varje morgon klockan 6 - de kan störa väldigt många!

Men att man tar i hand när man ska till ett möte och hälsar artigt är en självklarhet, men som Zisly sa så är de nästan att Svenskar är sämre på att hälsa och vara allmänt artiga än vad invandrare är. Att öka antalet invandrare vi tar in i Sverige kanske är en överdrift, speciellt om vi inte har jobb som räcker till de som redan bor här. Men för att kunna öka antalet invandrare vi tar in så måste vi kunna engagera dem och erbjuda dem jobb antar jag, så mer jobb! :)
 
Statistik på det, tack
Här har du lite statistik, WikiLeaks: Hälften av ALLA brott begås av invandrare?|?Nationell.nu
1997-2001 begicks 45% av alla brott av invandrare. Visst det är inte mer en hälften fast då kan du ju tänka på att i Sverige bor det 8 000 000 personer som räknas som "HELT SVENSKA" och 1 400 000 "med utländsk bakgrund / någon förälder är inte född i Sverige". Med denna statistiken skulle en 10 åring förstå att personer med utländsk bakgrund är mer våldsbenägna en personer som är hel svenska. Statistiken över befolkningen i Sverige där tagen ifrån:
Svensson: Hur många invandrare finns egentligen i Sverige?
Sverige - Wikipedia
 
Jag tror att SD kommer växa fort, det är ofta folk som har växt upp med mycket invandrar ungar runt sig som röstar på SD.
Är så jävla trött på dessa småglin som springer runt och viftar med kniv, vart fan är deras föräldrar? Och tyvärr är ofta dessa människorna invandrare.
 
Jag tror att SD kommer växa fort, det är ofta folk som har växt upp med mycket invandrar ungar runt sig som röstar på SD.
Är så jävla trött på dessa småglin som springer runt och viftar med kniv, vart fan är deras föräldrar? Och tyvärr är ofta dessa människorna invandrare.

Är du inte trött på alla vuxna som springer runt och skjuter folk (se Malmö). Malmö är ju snart en förlorad stad.
 
Är du inte trött på alla vuxna som springer runt och skjuter folk (se Malmö). Malmö är ju snart en förlorad stad.

Malmö har spårat ur totalt verkar det som, men vi stannar på topic :)!
 
Är du inte trött på alla vuxna som springer runt och skjuter folk (se Malmö). Malmö är ju snart en förlorad stad.

Skiter fullständigt om kriminella springer runt och skjuter varandra. Dock är det väll ett antal oskyldiga som har blivit utsatta vilket dock är väldigt tråkigt och oacceptabelt.
Sverigedemokraterna är ett parti som pratar mycket om just saker som detta så det är ganska relevant till tråden, för er som tycker det är off-topic.
 
har du tänkte på vad som händer om det inte finns invandrare?

du tänker bara på våld nu. men tänk på allt annat.
 
har du tänkte på vad som händer om det inte finns invandrare?

du tänker bara på våld nu. men tänk på allt annat.

Varför tänker du så svart och vitt? MINSKAD mängd är vad folk säger.
 
Back
Top