• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Vilket Gymnasium går du på /ska du välja?

Dante

silentdefender
Joined
Apr 26, 2008
Messages
6,643
Reaction score
21
Location
Sweden - Örebro/Stockholm
Tja!

Vilket Gymnasium går du på och vad är det för program?


Alla 9or, vilket program har ni tänk att välja?




Regler för tråden:
Måste skriva vilket program man går på.
Måste skriva vad Gymnasiet heter.



Ni nior som vill ha hjälp att välja, fråga på, jag och andra hjälper gärna :$




Själv valde jag Anläggning & Maskin på Wadköping i Örebro
Och är jäkla nöjd att jag gjorde det eftersom man lär sig mycket om alla olika fordon, man får köra nere i terminalen redan på första året, och ja alla vi som går på AM(Anläggning & Maskin) får alla körkort för traktorer och ett lastbil körkort.
Alla som går YF(Yrkes förare) får alla lastbil körkort + hjullastare och truck.
Sist och minst, i alla fall i min skola haha, B körkortet :p
 
Jag har valt Dator och kommunikationsteknik på 3 olika gymnasium..

Cybergymnasiet på Odenplan
Solna Gymnasium
Rudbeck i Sollentuna
 
Val 1 (det jag vill helst)

Natur+Samhälle, Skolstaden (Olympia), Helsingborg

Val 2 (det jag också gillar)

Teknikprogrammet, Skolstaden (Tycho Brahe), Helsingborg

Val 3

Ekonomiprogrammet [Juridik], Skolstaden (Olympa/Tycho Brahe, kommer inte direkt ihåg vilken :S), Helsingborg

Val 4

Samhälle, Skolstaden, Helsingborg <--- Hoppas att ja inte kommer in på denna, bara ett val ifall jag inte kommer in på de 3 ovanför :p
 
Östra Gymnasiet (Samhälle med inriktningen samhällsvetenskap)
Och som andra val blev det John Bauer gymnasiet.
 
Går naturvetenskap på Mikael Elias Teoretiska Gymnasium.
 
Jag vet inte vad jag ska välja för något gymnasium , vill välja något som har med datorer o göra (media , IT)? Eller är de samma sak?



Media har ju mycket IT men om du ska välja något som har med datorer o göra så ska du definitivt välja ett IT program för Media har mer med kort, musik osv att göra med.

Om du vill välja en bra skola som har ett bra IT program så borde du välja John Bauer gymnasiet.
Dom har även Media programmet men du vill ju ha något med datorer att göra så då borde du Rikta in dig mot IT programmet i John Bauer :)








Val 1 (det jag vill helst)

Natur+Samhälle, Skolstaden (Olympia), Helsingborg

Val 2 (det jag också gillar)

Teknikprogrammet, Skolstaden (Tycho Brahe), Helsingborg

Val 3

Ekonomiprogrammet [Juridik], Skolstaden (Olympa/Tycho Brahe, kommer inte direkt ihåg vilken :S), Helsingborg

Val 4

Samhälle, Skolstaden, Helsingborg <--- Hoppas att ja inte kommer in på denna, bara ett val ifall jag inte kommer in på de 3 ovanför :p


Oj! :D

Du är verkligen en person som gillar att plugga, Gillar de starkt!

Inte som jag ;S haha, men hoppas att du kommer in i det första valet! ;)
 
Last edited:
Media har ju mycket IT men om du ska välja något som har med datorer o göra så ska du definitivt välja ett IT program för Media har mer med kort, musik osv att göra med.

Om du vill välja en bra skola som har ett bra IT program så borde du välja John Bauer gymnasiet.
Dom har även Media programmet men du vill ju ha något med datorer att göra så då borde du Rikta in dig mot IT programmet i John Bauer :)











Oj! :D

Du är verkligen en person som gillar att plugga, Gillar de starkt!

Inte som jag ;S haha, men hoppas att du kommer in i det första valet! ;)

Hehe :p Joo ^_^ framtiden är viktig ;d

Aah ty ;) Mm hoppas de osså :D

Btw, hur mkt poäng ska man ha för att komma in på natur? Hittar inte det någonstans ;o
 
Btw, hur mkt poäng ska man ha för att komma in på natur? Hittar inte det någonstans ;o

Beror ju på intagningspoängen på den skolan du söker till, vilket också ändras varje år beroende på hur många som söker med vilka poäng. Alltså kan du se ungefär om du kollar vad den som hade lägst som kom in förra året hade, men du kan inte vara säker då det ändras från år till år. Borde stå på skolans hemsida.
 
Hur mycket poäng har du i dagsläget, Nikodada?

230 :p men kämpar som fan nu ;) tror att jag behöver lite till typ 20 poäng :eek: fast tror min svenska kommer sänkas till G från VG för jag faila på NP (Uppsatsen, Stipendiefond Charlotte nånting man skulle skriva ett brev, min sög kkthxbb) så 225 har jag nu tror jag ;d
 
Onödigt att sikta för högt.

Till G från VG. Ok . Noob :s xd

Vadå onödigt att sikta för högt?

Skulle få MVG i Engelska , Matte & No förra året.. Men blev inget av de... Min lärare som jag har MA & NO med sa att hon inte ville ge mig MVG i MA för att vi inte har gått igenom allt , samma med NO

Engelskan, Hon ville höra min muntliga del annars så skulle ja få MVG, Som hon ville höra på Engelska Muntliga NP. Hade den 2 veckor sen och fick MVG i det så mitt betyg bör höjas t MVG ;O
 
Last edited:
Back
Top