• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

aki, carlito & jacco - babylon brinner

Status
Not open for further replies.
Hahahahah, Grovare? Skånska låter fan bögigt xD

Ni uttalar R som "ärrrhhhhh"

Och "DU" som "Deu"
Snälla. Kom ner till skåne och säg till en från helsingborg eller malmö och säg att vi pratar bögigt.

Ni pratar som bögar. Wanna know why? Er "du", är duuuw. Och R, vi uttalar de rätt. Det är ni som inte trycker till när ni pratar.
 
Snälla. Kom ner till skåne och säg till en från helsingborg eller malmö och säg att vi pratar bögigt.

Ni pratar som bögar. Wanna know why? Er "du", är duuuw. Och R, vi uttalar de rätt. Det är ni som inte trycker till när ni pratar.

Rosengård + Malmö Dialekt
Eget land plz
rep

Snälla. Kom ner till skåne och säg till en från helsingborg eller malmö och säg att vi pratar bögigt.

Ni pratar som bögar. Wanna know why? Er "du", är duuuw. Och R, vi uttalar de rätt. Det är ni som inte trycker till när ni pratar.

all hope is gone ..
sry bye
 
Helt ärligt. Varför är skånska så svårt att förstå?
 
Asså jag säger vem fan bryr sig hur det låter?
Vissa kanske tycker att tex kina låter as fult men kineserna kanske tycker att svenska e as fult så säg inget att det låter bögit?
 
Inte så svårt att förstå bara om man lyssnar noga
Jag tycker inte det e så svårt iaf
 
Jag har haft en skånsk kompis förut och ja blev kompis med han typ när han har precis flyttat hit till stockholm och jag tyckte det var lätt att förstå men visst tycker jag det låter lite annorlunda men har inget emot
Tack :)

Jag vill inte bli ovänn med någon, men.. Lyssnar man verkligen så förstår man..
 
Jag tycker det borde bli stopp om det med skåne å de
folk får tycka vad dom vill men man behöver inte skriva "Skåne suger det borde bli eget land"
VARFÖR ska det vara ett eget land om sverige har tagit över skåne förr?
Tänk lite också om något annat land skulle ta över sverige
skulle ni tycka samma sak????
 
Last edited:
Skänk skåne till Norge! xD
 
Vad gör Stockholm så jävla bra jämfört med Skåne?

Vet att det är stad vs. landskap.

1. Stockholm är Huvudstaden.
2. Vi har sveriges "Main language".
3. Mer turister som kommer till stockholm istället för skåne.
4. Bästa fotbollslagen finns i stockholm (A).
5. I skåne är det fan bara gräs överallt.
6. Finns det nåt kul att göra i skåne? (Förutom att höra alla som pratar),
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top