• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Bärbar Dator? Var köper man?

Status
Not open for further replies.

Nevalopo

Demigod
Reaction score
68
Hej! Tittat runt lite nu på google, elgiganten etc men jag hittar ingen "bra" bärbar dator som är billig.

Letar efter en hyfsad bärbar som klarar dom basic spelen som League of Legends, Red Alert 2, Titan Quest, Tibia etc..

Tittar efter något sånt här:

2 GHz processor~~
1 GB RAM~~
200 GB hard disk space
GeForce 8800 ungefär~~

Någon som har nån aning om var man hittar något i prisklassen 3 - 4~~?

du kmr aldrig att hitta en sån bärbar dator
bara på blocket

Kör med en Macbook pr0 kostar typ 13k fast du det är värt pengarna..
vart i elgiganten idag å en kille hade satt upp en jävla massa reklam om mac datorer, fuuuuuuuuuulllt med macbooks, iMac, iPads, iPhones, iPods.. aa asså apple saker. Riktigt schysta saker dom har tillverkat asså :)

Indeed på Donio där. MacBook Pro har ungefär samma stats som du skrev upp. Skulle tagit MacBook White. 2000 billigare lite sämre grafikkort. Men du kan spela Call of Duty och skit på den. Har den själv brevid mig.

MacBook White - 11000 - Sämre grafikkort och processor
MacBook Pro - 13000 - 2 Grafik kort. ett för spel och ett för arbete.. Den switchar fall det blir för svårt att hantera grafiken. :)

asså han vill inte ha nån i3:a han vill ha en bärbar dator som kostar typ 3k och klarar league of legends vad är problemet???

<3 Folk som är så dumma i huvet att dom inte ens tittar på ett företag som har han om PCs när dom köper datorer... märks att 90% här är 12 och litar på allt pappa säger till dom :)

Allt du får på Siba, Elgiganten, ONOFF, expert and so on är "Piece of crap for a cheap price" (Ja 99% av gångerna blir du lurad eftersom det är bara familjer som inte vet ett skit om teknik som går till dom)

Rekomenderar
Dustin
Komplett
Inet

BTW Mod som tog bort min post innan :) Va det nått som va falskt i min post? Titta på forumet så ser du att jag har rätt

@Jocce

Hah glömde dustin ska titta på dom nu ^^ Dom brukar ha fina saker, köpte min i7:a och dd3 etc där ifrån.
Har aldrig gillat bärbara datorer men vill ha en i skolan och när jag bajsar :)

Edit: Någon som kan förklara vad som är speciellt med Netbook, Apple Macbook, Apple IPAD, Surfplattor, Tablet Pc, Ultraportala etc.. Förstår inte vilken man ska köpa >.< Är ig fail nubblet på bärbara datorer. Har bara haft stationära datorer.

jag litar inte på nån av dem, dem lura mig med min dator köpte den för 9 tusen kr bärbar som är sådär inte lika bar som en stationär ska bygga en egen datoristället man tjänar på det!

@up dustin? lurar dig? du har nog gjort något fel :P har beställt från dom sen jag var ett litet barn eftersom jag beställer billgiare från dom för min pappa får gratis frakt etc för han beställer från företag.

jag litar inte på nån av dem, dem lura mig med min dator köpte den för 9 tusen kr bärbar som är sådär inte lika bar som en stationär ska bygga en egen datoristället man tjänar på det!

Tappa dina föräldrar dig när du va liten eller är du bara allmänt dum?

@Neva

Netbook = Mega liten dator med windows xp orginal
Macbook = Apples Normala laptop
Ipad = pekplatta
Surfplatta = se ovan
Tablet = Se ovan
Ultra... = Mini datorer (För fjortis bloggare)

Professionella = Riktiga jobb datorer. Alltså BRA grejjor för pengen, brukar hålla för lite slit o släng
Standard = Laptops som inte till för att förflyttas för mycket

Regga som student o du får gratis frakt o mycket rabatt lol

Tappa dina föräldrar dig när du va liten eller är du bara allmänt dum?

@Neva

Netbook = Mega liten dator med windows xp orginal
Macbook = Apples Normala laptop
Ipad = pekplatta
Surfplatta = se ovan
Tablet = Se ovan
Ultra... = Mini datorer (För fjortis bloggare)

Professionella = Riktiga jobb datorer. Alltså BRA grejjor för pengen, brukar hålla för lite slit o släng
Standard = Laptops som inte till för att förflyttas för mycket

Regga som student o du får gratis frakt o mycket rabatt lol
förstod inte så mycket om vad du sa men jag är ingen student
är en vanlig elev bara

Vet inte om nån redan har tagit upp detta men..

Mediamark eller va fan det nu heter har ganska bra priser för bra datorer.

Jag tror du kan hitta nått bra för 4 tusen kronor där.

Vet inte om nån redan har tagit upp detta men..

Mediamark eller va fan det nu heter har ganska bra priser för bra datorer.

Jag tror du kan hitta nått bra för 4 tusen kronor där.
nee inte nu det var när den var ny i sverige men nu så är det som elgiganten typ

Status
Not open for further replies.
Back