• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Cannabis?

Borde Cannabis bli legaliserat?

  • JA!

    Votes: 28 43.1%
  • NEJ!

    Votes: 37 56.9%

  • Total voters
    65
Varför knarka, Det "Ruset" som folk är efter går att få på många andra sätt.
Till exempel vill man få sig ett "Adrelin Rush" så kan man utmana sig själv.
T.ex Bergsklättring, Skydiving, Bungiejump och många många fler sätt.
Dyrt, Men billigare i längden och mycket nyttigare.


Och den här skiten som frisse skriver vet han själv att det är både fel moraliskt, Och mot alla andra.
 
Kommer ihåg att vi hade en vikarie förut. Han såg ut som 18 men sa att han var 40. Han kunde inte mycket tyska så han snackade om annat på språklektionerna istället. Verkade som han var påtänd hela tiden.

Men, men, han sa i alla fall flera gånger varje dag att vi inte skulle ta cannabis (har för mej att han rekommenderade något annat istället) så därför röstar jag nej.

Han var för övrigt en jävligt skön lärare ^^ blev mycket skratt på hans lektioner xd
 
Ja!
Alkohol är minst lika farligt som Cannabis om inte farligare, man kan nästan göra det helt ofarligt genom att Vaporizar det, då försvinner all farlig rök som man andas in.

Men röker man vanliga cigg, så är inte Cannabis mycket farligare.
Tror inte att det är en ända person som dött av Cannabis, det är många många fler som dör av Alkohol varje år.
Det är typ helt omöjligt att överdosa Cannabis, det ända som händer är väl att du typ spyr och blir yr och det är ju samma sak på Alkohol.

Så jag tycker JA! =)

-edit-
Om beorende, finns ju inget riktigt beroende i Cannabis menar annat flödder och sånt får man ju abstinens av.
På Cannabis klart man kan bli sugen på det, men man får väl se till att man inte gör det varje dag.
2 veckor i rad rökte "en och sen så rökte han inte på typ 1 månad, och han kände inget speciellt sug efter det.
Det var mer "Skulle va gött och röka idag" men så är det ju med godis & pizza allt som är kul eller gott. :)
 
Tro mig, jag har sett både de negativaste sidorna och de positivaste.
Jag har kommit fram till att det knappt leder till mer oreda än alkohol.
Så varför inte? ;s
 
Nej, absolut inte. Okej, cannabis är inte det värsta du kan dra i dig, och vet ett flertal som håller på med skiten. Men borde absolut inte vara lagligt, absolut inte...
 
Nej, absolut inte. Okej, cannabis är inte det värsta du kan dra i dig, och vet ett flertal som håller på med skiten. Men borde absolut inte vara lagligt, absolut inte...

Har du några anledningar till att tycka så?
Vad tycker du om cigaretter och alkohol? ska det bli olagligt?

Alkohol sägs vara lagligt av kulturella och traditionska skäl.

Cannabis är med kulturellt än alkohol någonsin kan bli.
Rastafrikaner(stavning) har ju skiten i kulturen och de måste smygkonsumera cannabis.

Inte rätt.
Ännu en gång tänker politikerna egoistiskt.
 
Är det egoistiskt att låta cannabis vara olagligt? Åherregud hahaha!

Läste du något av det andra jag skrev?

Alkohol är lagligt av kulturella anledningar.
Det finns mer kultur bakom cannabis än alkohol men eftersom t.ex. Rastafrikaner som har Cannabis i sin kultur är så maktlösa så får ju inte de ha cannabis lagligt p.g.a kulturella skäl. Varför ska då alkohol vara lagligt av kulturella skäl?

Men politikerna ser bara saker ur sina egna perspektiv.
Jag menade att politiker inte ofta är t.ex. Rastafrikaner.
Men de är däremot i en kultur med alkohol.
Och därför får alkohol vara lagligt och inte cannabis. Det är egoistiskt.
 
Nej, jag blir så jävla lack när folk ska argumentera för detta. Inser ni inte att folk faktiskt fastnar för cannabis och att det är skadligt för er hälsa. Jag har flera polare som bara ville "testa" och som nu sitter och röker varje dag. Dom var helt emot droger för 2 år sedan men idag har några av dem testat droger som kan ta död på dem på några minuter.
Börja inte med droger!!
 
Håller med Fatbill. Några av mina polare var HELT emot droger innan och till och med vanliga cigaretter, men nu röker dom på som fan och har typ inget bättre för sig. Dem har antingen hoppat av skolan eller så slappar dem bara hemma och "söker jobb".
 
skitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnackskitsnack
ALLA HÄR VET OCH FATTAR VARFÖR DT ÄR OLAGLIGT TA ER EN CIGG LR EN ÖL IST


Detta är en helt meningslös tråd (Delete blixor.)
 
Nej, spriten räcker mer än väl. Även om Cannabis kanske inte är lika farligt som många andra droger kan man lätt fastna i ett beroende, vilket är mindre smart. Enda anledningen till att spriten är laglig fortfarande är för att det är mycket mindre beroendeframkallande.

Så nej

Shit, trodde att vissa folk hade funderat ut propagandan men tydligren inte.


Enda anledningen till att spriten är laglig fortfarande är för att det är mycket mindre beroendeframkallande.

Fail. Ända anledning att spriten fortfarande är laglig är för att staten tjänar så inåt helvete mycket pengar på det. Samma sak för nikotinet.

Visst, canabis är farligt men ni kan inte jämföra sprit och canabis. för det är dåligt på 2 olika sätt.

Jag säger så här allt som naturen har skapat borde vara lagligt.
Om ni kommer på nått farligt inom naturen snälla säg :) Förutom "Djur"



Jag röstade "JA" För att man blir inte så hög av canabis som man blir av sprit. Så det skulle fungera
 
Last edited:
-edit-
Om beorende, finns ju inget riktigt beroende i Cannabis menar annat flödder och sånt får man ju abstinens av.
På Cannabis klart man kan bli sugen på det, men man får väl se till att man inte gör det varje dag.
2 veckor i rad rökte "en och sen så rökte han inte på typ 1 månad, och han kände inget speciellt sug efter det.
Det var mer "Skulle va gött och röka idag" men så är det ju med godis & pizza allt som är kul eller gott. :)

Där har du en början på beroende. Cannabis skapar inte ett fysisk beroende, utan ett psykiskt. Det vill säga att du inte blir lättirreterad (t ex Nikotin & Koffein) och inte heller får abstinens (t ex Heroin & Tjack).
Säg att man är ett riktigt pothead, och att man sitter hemma ensam. Har ingenting att göra, och har heller inget att röka, så man får för sig att göra en bong/pipa för att fördriva tiden. Där är ett exempel på hur fysiskt beroende det är, tro mig, jag har en hel samling av bongar och pipor som jag gjort när jag haft tråkigt :p

Här är något samtliga bör läsa (speciellt för dom som tänker 'KNARK' så fort någon nämner Cannabis): Statens skräckpropaganda
 
Klart röken är skadlig mot lungorna precis som cigg är, man kan ju baka en god kaka om man är rädd för det. :thumbup:

Och precis som någon annan sa, alkohol är lagligt för det är en "tradition" ju.
Ska Cannabis vara olagligt ska Alkohol också vara olagligt.
Jätte många som dör av Alkohol varje dag, finns inte ett ända fall som är bevisat att Cannabis har dödat.

Alla som säger att man kan få en PSYKOS och bli skadad för livet, snackar bara skit.
Men som sagt, det tar ju på lungorna om man röker cannabis men det tar på levern att dricka alkohol.

Man kan ju förstås bli deppig av det men det kan man ju bli av alkohol också.

-edit-
@post upp

Jo man kan ju bli fysiskt beroende i det, man kan bli beroende i alkohol med.
Men menar, så länge det ej tar på sitt vanliga liv så är det ju ingen fara.
Och vad jag menar med det är att man ej springer runt och lägger alla pengar man har på cannabis, och att man ej sitter hemma och röker själv hela dagarna och inte umgås med folk.

Men köper man nån gång, när man har pengar över, röker och tar det lugnt och ha det kul med kompisar så ser jag inge problem med det.e
Och eftersom som jag röker vanliga cigaretter så är jag inte speciellt 'rädd' för skadligheten.

Men alla har sina olika tankar =D
Nu ska jag sova i min mjuka säng, adjö!
 
finns inte ett ända fall som är bevisat att Cannabis har dödat.
Svar : jag tror det e för att det inte e lagligt..

Topic:
Nej , Kanske I PL
sen blire inge roligt om det e olagligt , det roliga e ju att få tag på det också ?
 
-edit-
@post upp

Jo man kan ju bli fysiskt beroende i det, man kan bli beroende i alkohol med.
Men menar, så länge det ej tar på sitt vanliga liv så är det ju ingen fara.
Och vad jag menar med det är att man ej springer runt och lägger alla pengar man har på cannabis, och att man ej sitter hemma och röker själv hela dagarna och inte umgås med folk.

Men köper man nån gång, när man har pengar över, röker och tar det lugnt och ha det kul med kompisar så ser jag inge problem med det.e
Och eftersom som jag röker vanliga cigaretter så är jag inte speciellt 'rädd' för skadligheten.

Men alla har sina olika tankar =D
Nu ska jag sova i min mjuka säng, adjö!

Förklarade bara hur beroendet är :p Precis som du säger, så länge det inte går ut över sitt liv så är det lungt liksom :)

Svar : jag tror det e för att det inte e lagligt..

Topic:
Nej , Kanske I PL
sen blire inge roligt om det e olagligt , det roliga e ju att få tag på det också ?

Det finns inga fall där någon har fått cancer eller dött av bara och enbart cannabis. Inte ett enda. Som jag sa tidigare, kolla på BBC's dokumentar: The Union
 
Back
Top