• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

CV hjälp!

Nall3s

New Member
Joined
Jun 18, 2009
Messages
6
Reaction score
0
CV
Anders xxxxxxxxx
Adress: xxxxxx gatan, xxxxxx, Västerås
Person nr: 95-06-06-xxxx
Telefon nr: 00000000
Mobil nr: 0000000000 (Tele2)
E-post: xxxxxxxxxxxxxxx

***
Mål
Mitt mål är att bli helganställd någonstans där min kunskap och erfarenhet kan komma till nytta och leda till en trevlig arbetsmiljö. Jag tar gärna ansvar och följer arbetsvillkoren med stor respekt och bra uppförande.

Erfarenhet
Jag har tidigare praktiserat inom restaurangbranschens vid två tillfällen. Ena gången som servitör och andra gången i köket, mina uppgifter var att: städa, diska, sortera osv…
Praktiken genomfördes under två veckors period, 5 arbetsdagar per vecka.

Utbildning
Jag gick ut grundskolan 2011 från Kristiansborgsskolan och går just nu andra terminen på John Bauer gymnasiet, teknik programmet.
Jag har även gått kurser som:
Here 4 U, arbetar för att skolan ska vara en bra plats för alla, både elever och personal. Vi arbetar för trygghet och respekt. (tilldelat diplom och medalj)

Sommarlovs entreprenör 2011, konceptet Sommarlovsentreprenör syftar till att stimulera ungdomar till att utveckla sina entreprenöriella egenskaper genom att låta dem driva ett företag som sommarjobb. (tilldelat diplom)

ART (Agression Replacement Training), grundkompenerna i ART är färdighetsträning, ilske kontroll och moral träning. (tilldelat diplom)

Språk
Arabiska, modersmål.
Svenska, flyttande i tal och skrift.
Engelska, nästintill flyttande i tal och skrift.

Personlighet
Jag är en person som har fått lära mig att behandla folk som jag själv vill bli behandlad, med respekt och omsorg. Jag tycker det är kul och testa på nya saker och jobba bland människor där man kan vara social och glad. Det var i princip allt…

Tack så mycket för att ni har tagit er tid och läsa mitt CV, hoppas ni tycker om det ni läser.



Kan ni vara snälla och kolla om CV'et är bra för ansökan om jobb? :) Några stavfel, fel gramatik eller om jag bör lägga eller ta bort något. All hjälp är välkommen!
 
Ok.
Jag har sökt mycket jobb, jag har fått mycket jobb och jag har tycker om att ha många att välja mellan, så gör som jag säger om du vill ha en större chans att få ett jobb du söker för jag har många års erfarenhet.

- Vi börjar med att du börjar på tok för många meningar med "Jag..."
- Sen när du skriver om tidigare erfarenheter ha referenser under. Alltså du ska ha nummer till personen du hade som handledare/chef under din praktik. Den personen ska veta att du använder den personen som referens och tror du att den personen skulle säga något dåligt om dig så är det lika bra att skriva att du inte vart där, du förstår.
- När det gäller din personlighet så ska du inte skriva det i Jag form heller. Det låter bättre om du kör med något som "Mina vänner skulle beskriva mig som...".

Sen ska inte ett CV se ut så här direkt. Du ska inte skriva din personlighet, det är bättre om du skriver ett personligt brev som inte hänger ihop med ditt CV och där ska du bara ordbajsa. Alltså där ska du marknadsföra dig själv, du ska sälja dig själv till dom, du ska hora, du ska säga precis vad dom vill höra. Du ska inte ljuga men du ska lirka och ändå få fram exakt den person dom söker.

I personliga brevet ska du också ställa frågeställningen "Varför vill ni ha mig? Jag är punktlig, tycker mycket om att arbeta kring människor och har enligt tidigare erfarenheter kassavana, diska, bla bla bla du hajar < här skriver du vad dom vill höra.

Ett exempel är om dom vill att du ska ha körkort eller truckkort och om du inte har det säger du "Körkort är något jag har inplanerat inom en framtid" på så vis så har du matchat ännu ett krav eller merit hos arbetsgivaren.

Nej men som jag sa, sälj dig själv så mycket du kan. Läs vad dom behöver och se till att på något vis få ner i ditt personliga brev allt dom behöver.



Lycka till.
 
Ja för dig kanske det är en bedrift värd att skriva ner, men för alla andra är det standard

Känns som en röd vecka här... Du bör nog inte ta allt så seriöst lilla du.
 
trofan att ett cv kommer hjälpa honom han har ju praktiserat i ett ställe, hur tror du cvt kommer se ut -.-

Ett CV med en punkt? Då är det bättre att nämna det i ett brev istället. Killen har ju en blandning på personligt brev och CV i samma dokument.
 
Last edited by a moderator:
Låter kanske lite lamt men om du har Mc Donalds i närheten, testa sök jobb där. De anlitar ofta unga och arbetsgivare kommer i framtiden se att du verkligen gjort något plus att du är uppenbarligen driftig. Samt faller följande egenskaper in som du kan använda i CV:ET: Du är flexibel, du kan arbeta under stress, du kan ta emot kunder, du kan sammarbeta. Ett tips bara, sen gör du som du vill! Lycka te
 
Ta bort arabiska så lär du hitta jobb, inte en chans att jag skulle acceptera någon som talar arabiska förfan.

McDonalds & burger king är dock ett undantag, bara sossar som jobbar dig så det skulle nog passa dig.
 
Back
Top