• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Gymnasieval !

Limannen

Member
Joined
Nov 17, 2007
Messages
1,612
Reaction score
7
Location
Sweden
Jaha............vad har du valt? :p

Själv har jag valt Samhällsprogrammet, sedan har jag några tankar om vart jag ska gå därefter xD

Samhäll, KY-Utbildning 1 år och sedan blir det kanske någon kurs i halmstads universitet.

___

Tell me forum, vad har ni valt?

8:a klassare kan få svara också xD Vissa har ju redan valt vid denna tiden, om de är säkra.
Annars är det 9:e klassarna och man kan väl få vara snäll och låta folket i 1:a året på gymnasiet få säga vad de går :D
 
Valde också samhällsprogrammet, då jag anser att jag får bredast utbildning.
Vet inte vad jag vill bli, så det var det bästa valet:)
 
Valde också samhällsprogrammet, då jag anser att jag får bredast utbildning.
Vet inte vad jag vill bli, så det var det bästa valet:)

Du vet inte vad du ska ta för inriktning?

Själv lutar jag mig mot ekonomi, eller kultur.
Tar sedan ett par kurser på halmstads/göteborgs universitet och försöka bli revisor :D Copywriter i andrahand.
 
Kultur är inget att ha i framtiden precis, blir bara tråk.

Ekonomi däremot är alltid på topp, men då kanske du skulle gått Entreprenör istället för mer inriktning redan i gymnasiet.


Jag själv valde IT med en riktning på programmering. Går andra året på John Bauer, och jag stortrivs :)
 
Jösses pojkar, börja gymnasiet o grejer. Jag valde media (woho 3e året). Rekomenderar media för dom som inte pallar plugga men vill ha kul i 3år.. Var berädda på ett ta ett kasst jobb eller plugga som fan efter dock. Men fan va kul man har haft : d
 
Du vet inte vad du ska ta för inriktning?

Själv lutar jag mig mot ekonomi, eller kultur.
Tar sedan ett par kurser på halmstads/göteborgs universitet och försöka bli revisor :D Copywriter i andrahand.

Jag har funderat på ekonomi eller samhällsinriktning.. Är inte säkert än dock.. :) Men det samhälls känns som ett väldigt bra val! :thumbup:
 
Kultur är inget att ha i framtiden precis, blir bara tråk.

Ekonomi däremot är alltid på topp, men då kanske du skulle gått Entreprenör istället för mer inriktning redan i gymnasiet.


Jag själv valde IT med en riktning på programmering. Går andra året på John Bauer, och jag stortrivs :)

Joo, men samhällsprogrammet är en väldigt bred utbildning, man får ju nästan gå vidare i vilket fall som helst, men det stör jag mig inte så mycket på. Nu efter 9an så väljer man ju en linje som man VILL med ämnen som man tycker är intressant, då är skolan en hel del roligare.

Jösses pojkar, börja gymnasiet o grejer. Jag valde media (woho 3e året). Rekomenderar media för dom som inte pallar plugga men vill ha kul i 3år.. Var berädda på ett ta ett kasst jobb eller plugga som fan efter dock. Men fan va kul man har haft : d

Ye, min största bror gick medie och han blev inte jätte nöjd. Han har nu gått på universitet med majisterexamen och juridik o en rad annat i över 6 år :S Medie = plugga vidare
 
Jag ska förmodligen gå NV. o.o
 
jag valde NTI IT som ligger i göteborg, nära nordstan.


sen ska ja plugga vidare på chalmers om ekonomi
 
Back
Top Bottom