• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Massinvandring

Status
Not open for further replies.

Zisly

Intermediate OT User
Joined
Jun 9, 2008
Messages
7,338
Reaction score
120
Eftersom Silentdefender "äger" den andra tråden så skapar jag en ny istället.

Jag hade tänkt att vi skulle diskutera invandring vilket är ett hett ämne.

Vill dock sätta upp några regler så inte diskussionen utbryter till pajkastning eller vad man nu brukar säga.

Regler:

  • Inga personliga påhopp
  • Kasta inte runt ordet "rasist" så fort någon är emot massinvandring.
    Rasist = hat mot en ras.
    Om du skulle vara en av de som tycker att mörkare människor inte är en ras. Så borde du undvika att kalla någon för rasist. Du kommer bara att säga emot dig själv och se ut som en idiot.
  • Hoppa inte tillbaka på ruta ett efter att vi kommit vidare i diskussionen såvida du inte har något viktigt att tillägga på den punkten.
  • Du får gärna säga vad du tycker men tänk dig lite för först. Som sagt så är detta ett hett ämne. Så slipa dina posts lite innan du släpper i väg dem.
 
Last edited:
Jag deltar inte i mera diskussioner om massinvandringen tänker endast lägg till några kommentarer på inlägg från både svenskar och ny-svenskar.

Lycka till att komma fram till något vettigt! :)
 
Vill inte disskutera, vet hur det kommer sluta för mig. Ville bara säga att du har ett stavfel i slutet= "Så slippa dina posts lite innan du släpper i väg dem." Skulle vart slipa?
 
Inte för att va taskig men dom där reglerna kommer aldrig hålla :( Såfort vi har kommit en sida så äre ingen som kommer titta på första posten

@Topic
Jag tycker vi ska minska invandringen drastiskt, och kanske "Kasta ut" några invandrare som inte sköter sin och inte värkar vilja bo i sverige..

1000/år låter som en lagom summa enligt mig :) Fler om det är absolut "kris" inte som nu när 95% kommer för bidragen och liknande
 
Håll er till reglerna nu! Se detta som en varning, den som inte håller sig till reglerna blir tilldelad en infraction.
 
Sverige är ett mångkulturellt land. Så man borde inte va förvånad iaf, men det är väl en hel del invandrare. Kan bli ett stort problem i framtiden tror jag. Men vem vet :O
 
asså jag personligen har absolut inget imot "utlänningar", jag har till å med nyligen blivit polare med 3 snubbar som varit i sverige 1 månad, dom är runt 20 år..

iallfall tycker jag det är JÄVLIGT dum av sverige att tänka på utsidan istället för insidan..
Det är så jävla mycket överallt där pengar skulle behövas..
Ju fler Invandrare vi får varje år, desto mer utav vår skatt gå till bidragen för invandrare, OCH det sänker vad sjukhus/skolor får osv, vilket gör att dom till slut säger upp personal för att deras budget inte håller i längden.

Jag vet ej hur mycket det trillar in varje år i dagens läge med för 2 årsen så va det totalt 65 000 personer som anländer till Malmö/År.. fatta den summan, 65 000 x Bidrags pengar mer varje år..

Bidrag per familj (räknar Mamma, pappa å 2 ungar, Lägenhet hyra 3000)
7 500 MINIMUM /Mån * 12 * 65000, det är 5 850 000 Ökande i bidrag varje år.

sen 50 talet så ligger det väl runt 175 500 000 SEK/År kostnad på ENBART folk som räknas som "Inneboende" i Sverige.

En familj som ej hunnit bosätta sej å kommit igång/en familj som vägra sköta sej, ser jag som "inneboende"


Ursäka mej ifall denna post framstår som Rasistisk. Men erkänn alla ni som bor i sverige att dom kanske skulle fundera på att fixa till sverige så det blir bättre innan dom leker storebror till alla andra länder...

Som sagt, Ser detta mer som en diskution thread där man drar fakta. jag pekar inte ut hat mot invandrare utan enbard att sverige som redan har JÄVLA massa hemlösa å sjuka folk som inte har råd att leva.. tänk på dom först


jag har säkert fel på nån eller några punkter här, kanske allihopa.. rätta mej isåfall men gör det av respekt å fakta å inte av vad du TROR..

Folk som hatar mej rent teoretiskt undanbes att bara läsa denna posten då ni ändå inte kommer svara seriöst på mina posts.

Än en gång säger jag att jag skrev denna posten med vad jag tycker om sverige. Angående invandrigen tycker jag e coolt när det gäller folk som vill sköta sej å vill ha ett liv...

10101335.png
 
Helt rätt vad RealSoft säger.



mångkulturellt land är egentligen bra, men ändå inte.
Mycket mer brott kommer att äga rum, och då menar jag MYCKET.
Inte för vara taskig, men kollar man på programmet "Efterlyst"
Så ser man nästan bara "utlänningar" där.
Vissa kommer med så dumma saker som "mer svenskar sitter i fäng."

Det är klart? Fler svenskar som bor i Sverige, Hade det varit
Lika många utlänningar som Svenskar så hade 50% av utl. Suttit
inne. Så stoppa detta direkt säger jag. Vi borde iallafall dra ner på det.

Vi svenskar är också dumma i huvudet, vi släpper in dem och sedan ger dem pengar för dem kommit hit, dem får socialbidrag? Det är klart alla kommer hit, det hade jag med gjort, dem sitter nog och tänker "Svenskarna är dumma i huvudet". För det är vi.
Finns inget jobb till dem heller säger vi, så vi ger dem pengar istället.
 
Last edited:
@realsoft helt rätt

blev hotad av 3 blattar idag med kniv när jag skulle ner till centrum heh
 
Last edited by a moderator:
neej dom ville ha mina pengar så jag gav dom min ''plånbok'' haha det fanns väl en 10 i den hahaha, hade 2 plånböcker i fickan eftersom jag har blivit rånad förut ;d

vill inte tappa mitt bankkort och sånt så..
 
Jag tycker att alla som kommer till Sverige och uppför sig illa (Misshandlar,Förstör,Våldtar) Borde åka ut direkt. IMO Så har dom inget o göra o detta landet om dom uppför sig så.
 
Jag tycker att alla som kommer till Sverige och uppför sig illa (Misshandlar,Förstör,Våldtar) Borde åka ut direkt. IMO Så har dom inget o göra o detta landet om dom uppför sig så.

och alla andra svenskar som misshandlar, förstör o våldtar får stanna kvar? är du så du menar?
 
och alla andra svenskar som misshandlar, förstör o våldtar får stanna kvar? är du så du menar?
De sätts i fängelse. Ingen ska förbli ostraffad.

Fast invandrare tycker jag man borde kunna skicka tillbaka istället vid grövre brott som t.ex misshandel, rån, mord etc.
Varför?
För att de tar resurser och bidrar inte med något.
Fattar inte vad det är folk är emot med att kasta ut invandrarna som inte sköter sig...
Tänk dig invandrarna som en inneboende i en familj. Sköter personen inte sig så kastar man ju ut den, inte sant?
De som inte sköter sig ska inte ha en jävla massa rättigheter så som "alla ska behandlas lika" så att den personen får stanna kvar i boendet hur länge som helst bara för att barnen i familjen får rumsarrest.
 
Last edited:
och alla andra svenskar som misshandlar, förstör o våldtar får stanna kvar? är du så du menar?

Ja Precis så jag menar. Vi Svenskar gör ju helt klart inte rätt, Men ska dom komma in i vårt land så borde dom fan uppföra sig. Dom har blivit blessed by god för o komma in här och borde böna o kyssa svenskarnas fötter. Allt dom gör är o kommer, Tar våra pengar, Köper sig feta bilar o sätter sig bak i fotföljen o knullar o får massa bidrag.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top