• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Någon som har laddat ner nått idag?

jag hörde min brosha säga att polisen kommer gå efter dom som laddar upp en massa filer eller tar upp mycket bandbredd eller nåt sånt

*de kan se allt du laddar ner, till och med en bild eftersom att all banbredd går via din ISP och där loggas allt. Det IPRED lagen gör är att polisen behöver inte få ett domstols beslut när de frågar hos din ISP efter dessa loggar. Så om polisen misstänker at du delar med dig en massa så kan de gå direkt till din ISP och kräva all information som finns om dig (vad du laddat ner/upp).
 
Man kan bra åka fast om man seedar (laddar upp) och nej polisen har inget med detta att göra
det är film bolagen.... googla på IPRED

Och jag har tankat nya Scrubs avsnittet

sen testade jag också tanka via VNC för att titta hur fort det gick lite låtar bara

VNC gör så att dom inte kan se din IP utan ser ut som det är nån i t ex ryssland som sitter och tankar

IPRED
Lagen tillåter branschorganisationer att samla in information om IP-adresser som anses vara misstänkta för fildelningsbrott genom att begära att internetoperatörerna lämnar ut uppgifter om vilket internetabonnemang som IP-adressen tillhör genom ett domstolsbeslut.[5] Efter att domstolsbeslutet gått igenom avslöjas identiteten för IP-adressen och ett varningsbrev kan då skickas av branschorganisationen.[5] Om varningsbrevet ignoreras av personen som anklagas för att ha genomfört illegal fildelning kan branschorganisationen ta frågan till en civil domstol där personen i fråga kan komma att bli stämd.[5] Personen kan även bli polisanmäld om brottsligheten är omfattande. Branschorganisationen kan även välja att offentligt meddela domen, till exempel att de publicerar en tidningsannons som den dömde då kan tvingas att betala.[5][6] Ipred-lagen berör inte personer som laddar ner enstaka verk, utan används främst till att döma personer som har laddat upp material eller laddat ner ett flertal filer.
 
man kan bra åka fast om man seedar (laddar upp) och nej polisen har inget med detta att göra
det är film bolagen.... Googla på ipred

och jag har tankat nya scrubs avsnittet

sen testade jag också tanka via vnc för att titta hur fort det gick lite låtar bara

vnc gör så att dom inte kan se din ip utan ser ut som det är nån i t ex ryssland som sitter och tankar

vpn*.
 
Jag håller på att ladda ner Pirates of the Caribbean filmerna just nu xD
 
kommer man undan med en proxy eller måste man ha VPN? vad är skillnaden ens? vet inte mycket
 
Fritt fram för alla surfare / Stora Bloggprisvinnaren: Det gör det omöjligt att sätta fast fildelare.

Läsa vidare på aftonbladet - här.

Själv tycker jag att det är löjligt, dom har gjort en undersökning om vilka som är villiga att sluta fildela.

Endast 16% kan/ska tänka sig sluta ladda ner,
det är ju så många andra som ska fortsätta, dom kommer aldrig att kunna haffa alla.

En liten snabb "teori" fråga, vilket fall skulle polisen undersöka och försöka ta fast på? :

1. En ungdom som laddar ner en tonårings rulle från tankafett en lördagskväll.
Eller
2. En snubbe som har laddat upp över 3000 filer på thepiratebay och är väldigt populär som den personen som fixar allt osv.

Själv tror jag 2:an, för dom har ju försökt få tag på en kille som har typ laddat upp 2000-3000 ljudböcker/filer för att det är böcker från jättekända författare som jan guillou, de blev upprörda och vill att fallet ska tas i polisens händer.

Dom får ju inte heller bara din ip "sådär" , polisen är ju inte de mest komplex inom hack industrin :p
För dom ringer ju företaget (t.ex bredbandsbolaget) och kräver ip addressen, men bredbandsbolaget suger, för dom stöder FRA/Ipred-lagen så dom kmr så gärna ge ut ip nummer.

Vad glad jag är att jag inte är kund där :p
Jag tankar som vanligt ner runt 20-30 filmer per månad,
nu tänker jag ändå ligga lågt ett tag med kanske 10 filmer.

/Limannen
 
hehe,ne jag säger bara staten kommer sätta dit sig sjelv eftersom jag sitter på ett hem,som jag jag komm till vad e det för lina 24/1 vem står det på staten hur många e vi på linan 4 pers och hur många laddar ner minst 2 filmer per dag alla här så staten får betala sitt eget skadestånd för vi laddar ner xD dom kan ge skuld till mynderåriga för de och vi står inte på bredbandet så de e kul:p,glad att man inte va hemma ladda ner doc lite snabbare bredband men större chans bli tagen
 
LYSSNA alla som håller på och ladda ner torrents LÄGG av med det med en gång för det är väl ingen som vill att en snut ska stå utanför med en räkning på 100000 kr det är inte så bra hoppas ni läste och gjorde som jag sa
 
LYSSNA alla som håller på och ladda ner torrents LÄGG av med det med en gång för det är väl ingen som vill att en snut ska stå utanför med en räkning på 100000 kr det är inte så bra hoppas ni läste och gjorde som jag sa

Lol -.- aldrig....
 
Lol dom kan inte komma med böter sådär..

dom kan typ ge skadestånd/Kravbrev som man måste betala, vägrar du blir det domstol och då ska film/musikbolaget bevisa att det va du som satt vid datorn och laddade ner vid den tidpunkten.
 
Alla har laddat hem något under april 2009 ':p:p:p

(Cookies)

haha faktiskt inte. bottar mest bara vid datorn och behöver inte ladda ner musik längre ;D spotify + neradio = IMBAHH

@ topic, men det var väl så att det var olagligt att ladda ner innan MEN polisen fick inte "tracka" om man gjorde det för det ansågs som olagligt intrång. men det är väl nu dom har ändrat det, har jag rätt lr? x] rätta mig om jag har fel.
 
Back
Top