• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Några tips vart jag hittar en shysst data? :P

Status
Not open for further replies.

RealSoft

Banned User
Joined
Feb 3, 2009
Messages
4,381
Reaction score
92
Location
There I sleep
Som topic.. vart hittar jag en shysst datorn som klarar allt..

vill ha så jag kan få hem leverans och så..


Pris: ca 7500 - 10 000:-


Sidor jag själv vet från tidigare:
Netonnet
Komplett
Elgiganten
Expert (haha, my ass)


Sidor som plivit rekommenderade i denna trån:






Ge fan i att posta saker som inte har mer än 4 GB ram! eller 2,3 Ghz processor, eller 1 GB Grafik!


Edit: Datorn e beställd! inkommande inom 3 dagar, använde mej av NetonNet.
Kostar , mej 8139.00:-

Effekt nätdel
Information saknas
Operativsystem Windows® 7 Home Premium (64-bit)
Valbara språk Nordiska
Processor AMD Phenom™ X4 processor 810
Processorhastighet 2.6 GHz
Chipset NVIDIA® GeForce™ 9100 chipset
Busshastighet 2600 Mhz
Minne DDR3
Minne som ingår 6 GB
Maximalt minne Information saknas
Minnesplatser (Lediga) Information saknas
Hårddiskstorlek SATA
Hårddisktyp 1 TB
Återställningsalternativ Diskbaserad med alternativ att bränna en egen återställningsskiva. Partition för systemåterställning på upp till 13 GB
Optisk enhet DVD-brännare (SATA) med stöd för DVD RAM, dubbla lager och LightScribe-teknologi
Minneskortläsare 15-i-1 minneskortsläsare
Interna kortplatser 1 PCI-Express 16x 1 PCI (1 ledig) and 2 PCI-Express 1x (1 ledig)
USB-portar Ja, 6st
FireWire-portar Ja, 2st
eSATA-portar Nej
VGA-portar Ja, 1st
DVI-portar Ja, 1st
HDMI-portar Ja, 1st
Övriga portar 2 externa fack för optiska enheter, 2 interna hårddiskfack, 1 fack för Pocket Media Drive, s.k. landing pad för USB- och 1394-enhete
Grafik ATI Radeon® HD 4650, with Avivo technology
Dedikerat grafikminne 1024 MB dedikerat
Delat grafikminne Up till 3839 MB
Ljudkort High Definition Audio 7.1
Ljudutgångar 2 ljudportar på framsidan, 6 analoga ljudportar på baksidan och 1 digital ljudport på baksidan
Modem Nej
Fast Nätverk 10/100 Gigabit Ethernet LAN
Trådlöst nätverk Wireless LAN 802.11 b/g/n PCI-Ex1
Kontorsprogram Microsoft® Works och Microsoft® Office Home och Student 2007 60-dagars provversion
Virusskydd Symantec™ Norton Internet Security™ 2009 (60 dagars realtidsuppdateringar)
Brännarprogram Windows DVD Maker; Cyberlink DVDSuite
Övriga programvaror HP MediaSmart Suite: musik, video, DVD, foto; Windows Photo Gallery; Windows Media Player; Windows Movie Maker
Tangentbord Ja, trådlöst tangentbord
Mus Ja, optisk mus
Storlek (BxHxD) 178 x 422 x 394 mm
Vikt 15 kg
Garanti 1 år

Precis lagom =)
nu har jag precis cash till käk/lite övrigt för resten av månaden xD
 
Last edited:
B-ray

De har de bästa priserna, och även de bästa datorerna.
Har själv köpt från dem 3 spel-datorer.
 
vadå, kan man bara tipsa från sidor du inte vet om? själv tkr jag komplett är bäst.

Komplett.se - PC i delar - AMD Athlon II X2 240 AM3
en sånn dator har jag. köpte den för ett år sen när den kostade 4100~ ungefär :). fast jag har 9600gt. lite för gammal nu egentligen, men den klarar en hel del tkr jag! :)
 
Bump!

Har skaffat datorn nu, info på first post.

vadå, kan man bara tipsa från sidor du inte vet om? själv tkr jag komplett är bäst.

Komplett.se - PC i delar - AMD Athlon II X2 240 AM3
en sånn dator har jag. köpte den för ett år sen när den kostade 4100~ ungefär :). fast jag har 9600gt. lite för gammal nu egentligen, men den klarar en hel del tkr jag! :)

jag har anledningar att inte köpa pc i delar.. why? för att går inte datorn igång efteråt. kan något vara sönder å då måste du testa sak för sak ifall det inte funkar..

en polare köpte en sån datorn.. 3 delar va sönder.. skicka iväg dom å fick nya efter en vecka.. där va 2 bitar sönder..
skickade iväg dom igen å fick tillbaka en söndrig..
å yttligare ett skicka..

från å med han hade datorn, fick han vänta en månad innan den gick igång.


jag föredrar att få en funkade datorn hem, å ifall nått skulle paja så ringer man å skäller ut supporten å skicka iväg datorn te "service" vilket menas att dom får datorn, sedan tar dom kafferast å tittar på den å 3 veckor..
 
Seriöst..? köpte du en dator från Netonnet..?

Man ska inte köpa datorer av butiker som Elgiganten, siba o netonenet :/

Själv köper jag 99% av alla mina dator delar från Inet.
Mycket bra datorbutik (som gamla komplett) Billiga delar, billig frak, RIKTIGT snabb frakt (beställer man före 10 på morgonen får man oftast sakerna dagen efter).

Det finns både så man kan plocka ihop själv och välja Inet själv egna versioner. Allt från Hemma dator till overdriven gaming.
 
Kolla på datan som jag visade, och du kommer se varför jag visade den.

Liksom...

8gb Ram
1,5 gb Grafik Kort
Trådlöst Nätverk

etc...
för 7990 kr..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top