• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Nån som kan något om ljud? line in? line out? Rosa,Brun,Grön uttag? dubbla speakers?

Nevalopo

Demigod
Joined
Jul 21, 2008
Messages
5,165
Reaction score
68
Location
Sweden, Landskrona
Nån som kan nått om ljud? :p Jag undrar om det är möjligt att ha både speakers och headset inne samtidigt med bara rear panel pink,green,brown,blue,black,orange( har ingen front panel)


Typ om man på nått vis kune göra blå input till output på speakers och grön default stereo headphones eller något liknande.
 
Du menar att använda headphones bara som mick och samtidigt ha speakers?
Jag tror att han menar att han vill byta ut en av intagen så att den också fungerar som ljudintag. Så han kan ha både headset och högtalare samtidigt.
 
Köp en 3.5mm Y-splitter kabel.
 
hittar inget på kjell som heter y-splitter.

edit: eller någon annan svensk affär.


Edit2: nån som kan hjälpa mig hitta nån y-splitter på kjell eller teknikmagasinet eller något sånt ställe?
 
Last edited:
Kanske inte blev helt rätt där men sök runt på google efter svar. Testa att fiffla lite med inställningarna på datorn (något jag läste).
 
Fungerar för mig i alla fall, jag har hörlurar som vanligt i rosa och grön, sen har jag högtalare inkopplade i den blå.
 
Använder ingen speciell kabel eller något program eller någonting. Vad jag kommer ihåg så testade jag bara koppla om tills det fungerade ;o
 
Back
Top