• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ner laddning!

Saj

Remember my name
Joined
Feb 26, 2008
Messages
2,127
Reaction score
6
Jag undrar bara, är det fortfarande folk som laddar ner filmer/musik eller andra här? Efter Ipred lagen så är det många som har slutat.
 
Uhm, ja. Sitter just nu och laddar ner 2 st spel. Bionic Commando och Arma II.

=)
 
Ja, jag har laddat ner hur mycket som helst... :p
 
Oroar det inte er? Tex, om ni blir tagna så kan ni bli stämda runt 5-25 miljoner pga det.. :p
 
Haha, nej, inte det minsta. Inte en enda person i Sverige har blivit dömd änsålänge. 1 person har blivit åtalad, men klarade sig.
 
Haha, nej, inte det minsta. Inte en enda person i Sverige har blivit dömd änsålänge. 1 person har blivit åtalad, men klarade sig.

Iförsig..:p Bara så dumt och komma fram med lagen om den inte fungerar som den ska.. ;D
 
Haha, det sade juh alla redan från början? Alla fildelare skrattade regeringen i ansiktet och sade att den är så lätt att kringgå att den inte kommer att fungera alls, men de lyssnade inte.
 
särksrivning ftw
haha, njaa brukar inte ladda ner film, videostreaming ftw. men laddar ner om det inte finns, bryr mig inte riktigt. spotify har gjort allt så mkt lättare med musik också :)
 
särksrivning ftw
haha, njaa brukar inte ladda ner film, videostreaming ftw. men laddar ner om det inte finns, bryr mig inte riktigt. spotify har gjort allt så mkt lättare med musik också :)

Ja, och snart kommer Voddler, så man behöver inte ladda ner gamla filmer man vill se iaf.
 
Haha, det sade juh alla redan från början? Alla fildelare skrattade regeringen i ansiktet och sade att den är så lätt att kringgå att den inte kommer att fungera alls, men de lyssnade inte.
haha,Det kommer jag ihåg. Vilken sida brukar ni använda?
Provat Torrent damage? Så jävligt skön sida!

@zkum, Vilken sida använder du?
 
Har hållit mig till Pirate bay hela tiden, lite tankafett också. Klarat mig fint med det.
 
Har bara kört streaming för filmer och spotify för musik
 
hmm jag har laddat er som vanligt jag har kommit framtill att jag använder 800gb ner trafik och 1.8TB up på en mån xD
så tankar och seeddar väldigt mkt på tpb typ dygnet runt hmm va något mer
jo jag gck in kollade på utorrent sen hjälp sen visa statestik och tyligen så har jag laddat ner 3,2TB och up 16,1 under en 1,5års period så här kör man på som vanligt


Det här med serier borde va lagligt jag jobbar sånna tider att jag ofta missar serier jag följer så som knight rider,ncis,cold case,reaper m.m
så jag förstår inte riktigt om man laddar ner serier för att titta o radera ser jag inget fel i det eftersom man gör samma som man glor på den på tvn
och jag tror inte dom förlorar något på det endå vill man köpa något köper man ju säkert boxen med produkten endå om man vill ha det som en samlar produkt
 
Last edited:
Det är ingen risk att ni åker fast för att ladda ner filmer/musik/spel/program... Eftersom att dom flesta bredbands operatörerna har endrat i sina system så dom raderar alla loggar dirr efter som kommigt in! Så även om film bolagen ber om alla loggar så kan dom inte få dem eftersom dom redan är raderade :D

Det enda Ipred lagen gjorde va att göra så bredbandsbolagen va tvungna att ge ut loggarna som dom hade SPARAT! men eftersom dom inte sparar dom längre så kan dom inte ge ut dom!
 
Det här med serier borde va lagligt jag jobbar sånna tider att jag ofta missar serier jag följer så som knight rider,ncis,cold case,reaper m.m
så jag förstår inte riktigt om man laddar ner serier för att titta o radera ser jag inget fel i det eftersom man gör samma som man glor på den på tvn
och jag tror inte dom förlorar något å det endå vill man öpa något köper man ju säkert boxen med produkten endå om man vill ha det som en sammlar produkt

Är du helt borta eller?

Du fattar väll att NBC skaparna av chuck inte får några pengar om du laddar ner deras serier.
TV bolagen KÖPER in serier, och visar på TV, det är så NBC tjänar pengar. Tror du att de ger ut alla avsnitt gratis eller??
 
nästan lika många nu som laddar ner som innan IPRED
(många slutade men alla har börjat igen)
 
Back
Top