• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ner laddning!

Är du helt borta eller?

Du fattar väll att NBC skaparna av chuck inte får några pengar om du laddar ner deras serier.
TV bolagen KÖPER in serier, och visar på TV, det är så NBC tjänar pengar. Tror du att de ger ut alla avsnitt gratis eller??

Ne jag påstod inte att dom tjänade något på det heller
men dom har massa andra saker ur sammanhanget dom tjänar pengar på tror du får forska lite inom ämnet innan du kommer o försöker läxa upp mig
 
Ne jag påstod inte att dom tjänade något på det heller
men dom har massa andra saker ur sammanhanget dom tjänar pengar på tror du får forska lite inom ämnet innan du kommer o försöker läxa upp mig

Åh nej, det är fan synd om dig...

Du skrev följande: å jag förstår inte riktigt om man laddar ner serier för att titta o radera ser jag inget fel i det eftersom man gör samma som man glor på den på tvn
och jag tror inte dom förlorar något på det endå


Du trodde att de inte förlorade något på det, antar att du menade att de inte förlorade pengar på det.

Det är klart som fan att dom förlorar pengar på att du laddar ner deras serier???
Det är du som borde forska om det här...

Lagen uppstod delvis för att film / musik bolagen förlorade pengar på all illegal fildelning.

btw, lär dig att använda . och ,
 
Åh nej, det är fan synd om dig...

Du skrev följande: å jag förstår inte riktigt om man laddar ner serier för att titta o radera ser jag inget fel i det eftersom man gör samma som man glor på den på tvn
och jag tror inte dom förlorar något på det endå


Du trodde att de inte förlorade något på det, antar att du menade att de inte förlorade pengar på det.

Det är klart som fan att dom förlorar pengar på att du laddar ner deras serier???
Det är du som borde forska om det här...

Lagen uppstod delvis för att film / musik bolagen förlorade pengar på all nerladdning.

btw, lär dig att använda . och ,

Jo det är lite jävligt, tycker dock filmer är lite för dyra.
Fast om jag är osäker om en film(oftast nya) är bra eller inte brukar jag kolla på en stream sida, är filmen bra så går jag på bio och kollar igen :)
 
Jo det är lite jävligt, tycker dock filmer är lite för dyra.
Fast om jag är osäker om en film(oftast nya) är bra eller inte brukar jag kolla på en stream sida, är filmen bra så går jag på bio och kollar igen :)

Jo asså, jag är absolut inte emot fildelning.
Ladda ner bara, det är inget farligt, det är större chans att du blir mördad och våldtagen i din egen säng än att åka fast av att ladda ner några filmer...
 
Jo asså, jag är absolut inte emot fildelning.
Ladda ner bara, det är inget farligt, det är större chans att du blir mördad och våldtagen i din egen säng än att åka fast av att ladda ner några filmer...
V... va??? :'(
 
V... va??? :'(

Haha, kanske var en grov parallell men ni förstår nog vad jag menar =)

Alltså, Jag är inte emot fildelning om ni tror det.
Jag är för Fildelning 110%
 
Last edited:
Skulle vara lite kul om dom bara samlade ihop en lista med folk, sen när dom når x folk så slår dom till XD
Skulle bli rubriker :p
 
Det är ingen risk att ni åker fast för att ladda ner filmer/musik/spel/program... Eftersom att dom flesta bredbands operatörerna har endrat i sina system så dom raderar alla loggar dirr efter som kommigt in! Så även om film bolagen ber om alla loggar så kan dom inte få dem eftersom dom redan är raderade :D

Det enda Ipred lagen gjorde va att göra så bredbandsbolagen va tvungna att ge ut loggarna som dom hade SPARAT! men eftersom dom inte sparar dom längre så kan dom inte ge ut dom!

Njaa, itne helt sant. Ny EU-lag, som vanligt som gör att bredbandsleverantörerna måste spara loggar i minst 30 dagar, har jag för mig att det var.

Ja..

Arma II är ARSLE


Möjligt, jag vet inte. Kollade bara på gamespot då jag var uttråkad och inte hade något att spela, tyckte det såg sådär ut så tänkte testa det. :p
 
Det är ingen risk att ni åker fast för att ladda ner filmer/musik/spel/program... Eftersom att dom flesta bredbands operatörerna har endrat i sina system så dom raderar alla loggar dirr efter som kommigt in! Så även om film bolagen ber om alla loggar så kan dom inte få dem eftersom dom redan är raderade :D

Det enda Ipred lagen gjorde va att göra så bredbandsbolagen va tvungna att ge ut loggarna som dom hade SPARAT! men eftersom dom inte sparar dom längre så kan dom inte ge ut dom!

Läs -.- Ipred-lagen - Wikipedia
 
Jag är ingen data expert... Men om bredbandsbolagen ger ut loggarna (eller vad det hette) till dom som sköter ipred lagen w.e...
Borde dom inte ta mera folk än vad dom gör..?
 
Jag säger bara: Inte lönt och diskutera. INGET kommer hända. Fortsätt som ni brukar göra.
 
Jag är ingen data expert... Men om bredbandsbolagen ger ut loggarna (eller vad det hette) till dom som sköter ipred lagen w.e...
Borde dom inte ta mera folk än vad dom gör..?

De ger inte gärna ut loggarna, eftersom det skulle göra att de lätt förlorar kundernas förtroende, och därmed kunder. Enda chansen bolagen har att få loggarna är genom ett domstolsbeslut, som kostar pengar, de förlorar mer på ett domstolsbeslut än vad de tjänar på att sätta fast 1 fildelare.
 
De ger inte gärna ut loggarna, eftersom det skulle göra att de lätt förlorar kundernas förtroende, och därmed kunder. Enda chansen bolagen har att få loggarna är genom ett domstolsbeslut, som kostar pengar, de förlorar mer på ett domstolsbeslut än vad de tjänar på att sätta fast 1 fildelare.

Okey, tack tack :)
 
Hörde något om något om ett bredbands företag som körde utan ip-adresser?
Någon som vet hur de fungerar?
 
Back
Top