• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Playstation Network - Hackat?

Det sägs att det är GeoHot som har hackat. Men han nekar till brottet och hans hack clan som heter "Overflow" eller nåt. Så finns det rykten om att GeoHot har hackat PS3 innan detta stor hacket gick emot Sony.

Om det var han så skulle han nog haft alla konton och skit på en gång eftersom han tidigare hittade ett hål i Sony PS3 security system.

Då han nämnde att dom bara behövde göra någon hårdvara upgradering så skulle det täcka.

Och denna jävla information är från internet
IGN hemsidan som det kallas.

Så ingen flame. Detta är vad mina kompisar vet om skiten och att PS3 kom upp idag och GeoHot har vakter som kollar han dygnet runt efter Sonys anmälan om vakter runt han dygnet runt.


Så ah nu har ni fått min del ävenf ast jag inte har ps3 xD haah
 
Det sägs att det är GeoHot som har hackat. Men han nekar till brottet och hans hack clan som heter "Overflow" eller nåt. Så finns det rykten om att GeoHot har hackat PS3 innan detta stor hacket gick emot Sony.

Om det var han så skulle han nog haft alla konton och skit på en gång eftersom han tidigare hittade ett hål i Sony PS3 security system.

Då han nämnde att dom bara behövde göra någon hårdvara upgradering så skulle det täcka.

Och denna jävla information är från internet
IGN hemsidan som det kallas.

Så ingen flame. Detta är vad mina kompisar vet om skiten och att PS3 kom upp idag och GeoHot har vakter som kollar han dygnet runt efter Sonys anmälan om vakter runt han dygnet runt.


Så ah nu har ni fått min del ävenf ast jag inte har ps3 xD haah

vadå hans klan heter Overflow? Dom heter Anonymous idiot=ppPppp
 
vadå hans klan heter Overflow? Dom heter Anonymous idiot=ppPppp

Nej, GeoHot har ingenting med Anonymous att göra, däremot i Sonys 3.2.1 uppdatering till PS3 försvann möjligheten att installera Linux, GeoHot hittade ett sätt att göra det igen vilket resulterade i att Sony stämde honom.
Anonymous blev sura på Sony och började DDoSa Sony men inte PSN. Nu har någon hacker grupp börjat DDoSa PSN och har hackat sig in vilket nu har gjort att flera tusen användare fått sina kreditkorts uppgifter stulna.
Anonymous nekar till att dom har något med hackingen att göra.
 
Nej, GeoHot har ingenting med Anonymous att göra, däremot i Sonys 3.2.1 uppdatering till PS3 försvann möjligheten att installera Linux, GeoHot hittade ett sätt att göra det igen vilket resulterade i att Sony stämde honom.
Anonymous blev sura på Sony och började DDoSa Sony men inte PSN. Nu har någon hacker grupp börjat DDoSa PSN och har hackat sig in vilket nu har gjort att flera tusen användare fått sina kreditkorts uppgifter stulna.
Anonymous nekar till att dom har något med hackingen att göra.

Jag menade inte att "Anons" är GeoHotz "klan", och jag menade attacken till Sony (= Anons).

Min första & andra mening hänger alltså inte ihop.

Min första mening var pga; Han skrev att GeoHotz grupp / clan heter Overflow, vilket är fel. Om han ens har "klaN"=pPPP

Min andra mening var pga; Han skrev att det var GEOHOTZzzz som attackerade Sony (inte psn!!), men då skrev jag "dom heter anons"!=pPP
 
Last edited:
Jag menade inte att "Anons" är GeoHotz "klan", och jag menade attacken till Sony (= Anons).

Min första & andra mening hänger alltså inte ihop.

Min första mening var pga; Han skrev att GeoHotz grupp / clan heter Overflow, vilket är fel. Om han ens har "klaN"=pPPP

Min andra mening var pga; Han skrev att det var GEOHOTZzzz som attackerade Sony (inte psn!!), men då skrev jag "dom heter anons"!=pPP

Jo, men AnonOps attackerade väl Sonys sida inte PSN för att "inte förstöra för oskyldiga spelare".
Sedan är det något okänt hacker team som nu attackerat PSN.
 
Vill de dom inte vara Annonyma... what ever vad dom heter -.-

Dom är professionella antagligen, om inte Sony kör samma säkerhet som Telia gjorde på 1995, dom har antagligen använt personuppgifter av personerna dom snodde konton ifrån.
 
Kazuo Hirai (Executive Officer och Executive Vice President för Sony) kommer att hålla en presskonferens i morgon bitti klockan 06.00 (Svensk tid). Då han kommer att berätta om allt som har med Playstation Network att göra.

Så förhoppningsvis så bekräftas det att Playstation Network kommer online innan onsdag som det har ryktats om.

Källa
 
Back
Top