• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Protein eller kreatin?

Donio

Banned User
Joined
Jun 24, 2008
Messages
4,004
Reaction score
16
Location
Manhattan, New York
Helluu, jag har några frågor angående om träning och proteiner och så..

det e så att jag börjat gymma nu, mest för å bilda muskler å så.. saken är det att jag är inte riktigt 100% på vad det e jag ska använda.. proteiner eller kreatiner.. har hört att proteiner är det bästa man ska andvända för å bilda muskler å så.. fast för å vara på den säkra sidan vände jag mig hit till otland å höra era åsikter.. har planerat å köpa denna:
no-xplode_119212795.jpg


vilket är protein då..

Vad säger ni?

Tips och ideer uppskattas.. och tränings sätt.
 
hmm jag använder protein drick och det ger mig mycket energi och det gör så att jag tränar mer (med protein växer man också) så attd et är typ bra att använda protein för att bygga muskler!
 
Tack för svaret, uppskattar det. Jag tänkte faktiskt köpa protein i första början fast ville höra vad ni tycker.

Förresten vilken protein använder du? vad heter den?
 
Last edited:
Whey 80 är helt klart bäst, och är mycket billig till pris av 150 kr/kg, sen kan du ju pumpa både kreatin och protein, ta protein efter maten, ta kreatin efter träningen, käka som ett djur köp tonfisk å käka hemma då du e hungrig då kmr du gå upp i vikt ganska snabbt, träna från 4 till 5 gånger i veckan kör aldrig samma muskelgrupp flera dagar i rad, sen kan du googla om en bra gym schema som du ska följa.
Lycka till ;)
 
Okej, saken är det att jag vill undvika å gå upp i vikt, det är bara muskler jag vill bilda, tonfisk äter jag nästan varje dag lol xD

Men jag tror att jag kör med NO xplode p pumpar på. Tack för svaren!
 
Han menar att du ska gå upp i vikt och träna så det det byggs upp nya muskler :p
Ifall man inte känner sig hungrig kan man köpa tabletter så man blir det :)
 
Okej, saken är det att jag vill undvika å gå upp i vikt, det är bara muskler jag vill bilda, tonfisk äter jag nästan varje dag lol xD

Men jag tror att jag kör med NO xplode p pumpar på. Tack för svaren!

Man tar ju protein för att gå upp i vikt, darför det kallas tillskott och det är absolut inte att få energi och kunna träna mera som killen skrev där uppe, om du vill orka mera på gymmet osv köp nå tabletter typ boost lr nåt, hur mycket väger du och hur lång är du om man får fråga?
 
Seriöst :p Om ni inte vet vad det är för skillnad mellan kreatin och protein, slå upp det eller något före ni ens tänker använda det.
Ni måste ju veta vad det gör för kroppen och varför man tar det. Protein är det som bygger upp våra muskler (byggstenar) medans kreatin är ett slags energi för musklerna (att dem orkar mer). KORTFATTAT SAGT ofc.
 
Seriöst :p Om ni inte vet vad det är för skillnad mellan kreatin och protein, slå upp det eller något före ni ens tänker använda det.
Ni måste ju veta vad det gör för kroppen och varför man tar det. Protein är det som bygger upp våra muskler (byggstenar) medans kreatin är ett slags energi för musklerna (att dem orkar mer). KORTFATTAT SAGT ofc.

Mycket bra sagt. Enkelt och förstå.
 
Det är ett ämne som används som energi i musklerna när du tränar tungt/explosivt. Kreatin produceras naturligt i kroppen. Tillskott används för att öka mängden kreatin ännu mer än vad kroppen normalt producerar. Resultatet blir (oftast) ökad styrka och snabbare återhämtning mellan set.

Slog upp det nyss för de som vill veta.
 
Så det är båda jag ska använda då? :)

Det du har sagt låter precis som jag vill ha det.. bygga upp musklerna och göra så att dom orkar mer.. har ej tränat på ungefär 9 månader så jag måste tbx till gymmet å böra från början :p

Fast då andvände jag bara proteiner
 
Aha okej, ahfan inge fel alls å köra på både kreatin och protein, kommer va drygt och börja köra från början då du orkar lite osv, men så fort du ser resultatet komma kmru va sugen somfan å dra te gymmet :)
 
Aight, har gymmat nu i 2 veckors tid, fast utan några proteiner elr kreatiner.. sugen är man väl när man inte har nått å göra fast 5 dagar i veckan räcker för mig tycker jag =)
 
Så det är båda jag ska använda då? :)

Det du har sagt låter precis som jag vill ha det.. bygga upp musklerna och göra så att dom orkar mer.. har ej tränat på ungefär 9 månader så jag måste tbx till gymmet å böra från början :p

Fast då andvände jag bara proteiner

Jag föreslår att inte använda kreatin... föreslår att du bara tar proteiner för att ta kreatin är inte alltid bra. För mycket protein i kroppen spelar ingen roll.. du kissar ut det bara :) Men för mkt kreatin är inte bra :p

Båda två.. vet jag faktiskt inte.. men föreslår att inte blanda två grejjer :S
 
Jag föreslår att inte använda kreatin... föreslår att du bara tar proteiner för att ta kreatin är inte alltid bra. För mycket protein i kroppen spelar ingen roll.. du kissar ut det bara :) Men för mkt kreatin är inte bra :p

Båda två.. vet jag faktiskt inte.. men föreslår att inte blanda två grejjer :S

Jag har hört att man blir tjockare när man tar för mycket protein?, eller är det som du säger att man bara kissar ut det?
 
Okej, om vi ska sammanfatta detta.. Så är det N.O-Xplode jag ska köpa?.. Det jag ville göra från allra första början? xD
 
Det går fan å ta kreatin och protein samtidigt till och med, eftersom det är så att kreatin löser sig bättre i ljummet vatten. Men åas tar kroppen snabbare upp ljummet vatten så det är ju ingen omöjlighet.
Sen tar man protein för att gå upp i vikt och den vikten blir till muskler eftersom man gymmar, köp whey 80 ist ;)
 
Back
Top