• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Skype

Jo, push to talk. Vad är de du inte förstår? Push to talk och att muta micken är helt olika saker.

Jag förstår helt klart att push to talk och muta micken är olika saker.

Men är det egentligen så mycket jobbigare att trycka på hotkey, prata, trycka på hotkey igen, istället för att trycka in en hotkey under hela tiden man pratar? Frågan är nog bara vad man är van vid.

PTT är ändå inget jag söker i ett program, så det är i mina ögon ingen nackdel att skype inte har exakt det.
 
Jag förstår helt klart att push to talk och muta micken är olika saker.

Men är det egentligen så mycket jobbigare att trycka på hotkey, prata, trycka på hotkey igen, istället för att trycka in en hotkey under hela tiden man pratar? Frågan är nog bara vad man är van vid.

PTT är ändå inget jag söker i ett program, så det är i mina ögon ingen nackdel att skype inte har exakt det.

Nej det tycker jag inte. Hade skype haft push~ hade jag inte använt den funktionen men jag skulle gärna se att möjligheten fanns.
 
Jag avskyr vent. Vad är bra med vent som inte är bra med Skype?

Man slipper höra folk som hostar, pratar med andra i bakrunden, lägga till och ringa upp alla som man ska prata med. Tycket vent är bättre, iaf om man är fler än 2 som pratar.

Fast finns nackdelar med vent också. Hatar när man inte har lösenord på rummet och folk kommer in och börjar skrika eller spela upp högt ljud.
 
Men delayen i ventrilo är så himla kass.
Efter att ha suttit i skype någon dag så börjar jag tycka att det är bättre faktiskt.
 
Istället bara för o invita flera st. Same shit? ;o

nej det e inte samma sak
I skype kan man inte göra 24/7 server
och inte olika rum i den server och password så någon kan joina utan behöva bli inv :thumbup:
 
Aldrig gillat skype.
Dock var det jävligt länge sen jag använde skype, då kunde man max typ vara 4st i samma "samtal" och ingen push to talk (vilket det ser ut att inte finnas nu heller).

Och när vi krigar kan vi vara upp till 100st i samma channel på venten, vet inte om det hade fungerat lika på skype som på ventrilo.
 
nej det e inte samma sak
I skype kan man inte göra 24/7 server
och inte olika rum i den server och password så någon kan joina utan behöva bli inv :thumbup:

Rummen är 24/7 i Skype också, det kan samtal också vara sålänge det alltid finns minst två personer som är anslutna till samtalet, och det är väl bättre att man behöver bjuda in personerna man vill ska vara i rummet än att det är lösenord? Då slipper man randoms som hoppar in i rummet och börjar skrika om de nu skulle få tag på det. När du pratar i Skype så går det inte genom Skype servern (som det gör när du pratar i Ventrilo), paketen går direkt till de personerna som är i rummet vilket betyder lägre latens. De enda nackdelarna med Skype är att man kan få fram varandras IP (för de som är rädda om sin IP-adress), och att det är dåligt med uppdateringar för Linux klienten (finns det ens en Linux klient för Ventrilo än? :eek:) annars så är Skype så mycket bättre än Ventrilo.

Om man verkligen inte vill använda Skype så finns också Mumble som är ett mycket bättre alternativ till Ventrilo. Mumble är open-source, kräver inget licens för att ha server, har hög kvalité med låg latens.
 
Rummen är 24/7 i Skype också, det kan samtal också vara sålänge det alltid finns minst två personer som är anslutna till samtalet, och det är väl bättre att man behöver bjuda in personerna man vill ska vara i rummet än att det är lösenord? Då slipper man randoms som hoppar in i rummet och börjar skrika om de nu skulle få tag på det. När du pratar i Skype så går det inte genom Skype servern (som det gör när du pratar i Ventrilo), paketen går direkt till de personerna som är i rummet vilket betyder lägre latens. De enda nackdelarna med Skype är att man kan få fram varandras IP (för de som är rädda om sin IP-adress), och att det är dåligt med uppdateringar för Linux klienten (finns det ens en Linux klient för Ventrilo än? :eek:) annars så är Skype så mycket bättre än Ventrilo.

Om man verkligen inte vill använda Skype så finns också Mumble som är ett mycket bättre alternativ till Ventrilo. Mumble är open-source, kräver inget licens för att ha server, har hög kvalité med låg latens.

Jag har hört att det är väldigt lätt att få någons ip adress genom ventrilo med..? Stämmer det?
 
Jag har inte så bra koll på Ventrilo, men vad jag vet så går paketen genom Ventrilo servern och inte direkt till de man pratar med. De som har admin rättigheter på servern kan ju fortfarande kolla upp IP-adressen på de som är anslutna, så ja, det är väldigt lätt om du äger servern.
 
Back
Top