• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Spotify!

Prioriteringar. Man får helt enkelt skippa något.

jag prioriterar företag som ställer kunderna främst och inte pengarna.

finns radio och massa annat som är gratis eller nästan gratis, varför ska jag då vända mig till dom mest ha galna av dom alla?
 
jag prioriterar företag som ställer kunderna främst och inte pengarna.

finns radio och massa annat som är gratis eller nästan gratis, varför ska jag då vända mig till dom mest ha galna av dom alla?
Ok, kan du nämna ett företag som så gärna går back för att att behaga sina kunder? Ett företag som inte gått i konkurs dvs.
 
Bye bye spotify! Hello Grooveshark! :D
Kommer dock sakna reklamen lite.. Det var skönt med lite reklam mellan låtarna tyckte jag.

Betala för musik är det dummaste jag har hört.
 
Måste nog hålla med Cloow, kommer sakna reklamen ^^

Själv kör jag med grooveshark, bättre än spotify imo ^^
 
Bye bye spotify! Hello Grooveshark! :D
Kommer dock sakna reklamen lite.. Det var skönt med lite reklam mellan låtarna tyckte jag.

Betala för musik är det dummaste jag har hört.

va asså, va. VAD SA DU?

BETALA FÖR MUSIK ÄR DET DUMMASTE JAG HÖRT, hallå är du från jorden?
haha nejmen, wtf. klart man ska betala, konserter? vill du inte bara supporta ett band lite då och då? köpa deras skiva etc? haha gör iaf jag, aja alla tkr vi olika!
 
va asså, va. VAD SA DU?

BETALA FÖR MUSIK ÄR DET DUMMASTE JAG HÖRT, hallå är du från jorden?
haha nejmen, wtf. klart man ska betala, konserter? vill du inte bara supporta ett band lite då och då? köpa deras skiva etc? haha gör iaf jag, aja alla tkr vi olika!

Konserter är en helt annan sak, tror du spotify betalar alla artister?
Man ska inte behöva betala för att lyssna på musik. Dessutom är det skivbolagen som får alla pengar som man betalar.
 
Konserter är en helt annan sak, tror du spotify betalar alla artister?
Man ska inte behöva betala för att lyssna på musik. Dessutom är det skivbolagen som får alla pengar som man betalar.

Klart dem inte betalar Artisterna i sig, utan skivbolagen som i sin tur betalar artisterna!
Det är ju självklart att dem ska ha betalt.
Men tror du alla artister gör musiken å allt hårt arbete det innebär för att du ska få det gratis?
Nej du behöver inte betala för att lyssna på musik, men för att lyssna på Spotify numera behöver du ;)

Det e fan vad folk e giriga,jag menar ni vill att folk ska donera till eran OT (för underhåll av server)
Men ni kan inte betala för underhållet på deras (Tjänst/servers/whatever).

Fan håll er till P3 (radio) om det inte passar lol
 
Ok, kan du nämna ett företag som så gärna går back för att att behaga sina kunder? Ett företag som inte gått i konkurs dvs.

Går spotify back för att dom behagar sina kunder? jag tycker då inte att lyssna på reklam behagar mig, eller behöva få betala för att slippa reklam samt kunna lyssna hur mycket jag vill.

Google är ett sk gratis företag som går med miljard vinst varje år, inga avgifter där inte. Fd Youtube var också gratis men vart ett miljard project.


Sen att Spotify gjort fel i sin marknadsföring/uppbyggnad av företaget det kan inte jag rå för nu att dom går back.

@up

P3 är tyvärr inte gratis men hellre lyssnar jag till det än spotify.
 
Konserter är en helt annan sak, tror du spotify betalar alla artister?
Man ska inte behöva betala för att lyssna på musik. Dessutom är det skivbolagen som får alla pengar som man betalar.

vrickad lr? om ingen köper bandets skivor så är det väl klart att dom inte får flera skivkontrakt /underhåll m.m.
o nej skivbolagen får det mesta, men att vara en artist är nog ett jävligt kul "jobb". så jo man hjälper om man köper skivor.
 
vrickad lr? om ingen köper bandets skivor så är det väl klart att dom inte får flera skivkontrakt /underhåll m.m.
o nej skivbolagen får det mesta, men att vara en artist är nog ett jävligt kul "jobb". så jo man hjälper om man köper skivor.

Artister tjänar så mycket mer än på bara skivor och artister har det bra ställt det är bara en myt att artister samt musik företag har det svårt.

t.ex

Konserter, Radio, reklam, Mtv, osv.
 
Artister tjänar så mycket mer än på bara skivor och artister har det bra ställt det är bara en myt att artister samt musik företag har det svårt.

t.ex

Konserter, Radio, reklam, Mtv, osv.

haha ja det är väl klart, men man kan göra vad man kan som privatperson!
 
vrickad lr? om ingen köper bandets skivor så är det väl klart att dom inte får flera skivkontrakt /underhåll m.m.
o nej skivbolagen får det mesta, men att vara en artist är nog ett jävligt kul "jobb". så jo man hjälper om man köper skivor.

När du köper en skiva för ca 200kr så äre ungifär 6kr som går till bandet
 
haha ja det är väl klart, men man kan göra vad man kan som privatperson!

varför ska du behöva betala för att hjälpa dom? om du verkligen vill hjälpa dom, sätt igång mtv/50 tal radio kanaler så hjälper du mer än att köpa 1 skiva. o det är kostnadsfritt.
 
Spotify går back. Vill ni ha det kvar så är det bäst ni köper prem folk...
 
Det verkar inte funka? o_O

När jag startade spotify hade jag mätare, nu ser jag inte den längre

och jag har lyssnat på samma låt fler än 5:
6bODotQddH.png


history^
 
Back
Top