• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Svin influensan, Vaccinet, har du tagit det?

Har du tagit sprutan?

  • Ja

    Votes: 49 62.0%
  • Nej, men ska

    Votes: 4 5.1%
  • Nej, och har inte plannerat det..

    Votes: 15 19.0%
  • NEJ! Aldrig!

    Votes: 11 13.9%

  • Total voters
    79

RealSoft

Banned User
Joined
Feb 3, 2009
Messages
4,381
Reaction score
92
Location
There I sleep
Tjenare.. jag va imot vaccinet först med när man läser på lite så fattar man varför man ska ta det..

men iallafall.. jag skulle tagit det för typ 2 veckor sen (hade turen att få 40 graders feber 2 timmar innan besökstiden...)

så jag fick skjuta på det..


Men idag fick jag det!

JÄVLA unge som satt bervid mej med sin mamma.. han måste varit ca 18-19 å va rädd som fan. satt å skakade.. bara shit omg.. bara en sprut jävel..

Sprutan känndes inte ett skit, men när allt va inne å efter ca 10 sec känndes det som en mycket svag tandläkar spruta (halvt bedövande effect)..


Nu efter 20 min med vaccinet i mitt blod känner jag mej väldigt slapp.. å allmänt skakig MEN det har ej med sprutan att göra.. jag e astrött å sovit ca 9 timmar totalt sen i söndags (wohoo)

ska bli väldigt interissant imorgon å se hur ont i armen jag har.. måste till jobbet oavsett vad som händer ^.^



Finally Ending!
Har du tagit sprutan? isåfall kommentera.


WARNING! Om du är imot sprutan och inte tagit den så håll dej för fan väck från denna tråden!
 
hela min klass tog typ den, bara vissa som inte tog...
vi fick sitta typ 30-1h i ett rum med en läkare, bara iaf vi skulle få några reaktioner xD
 
Klassen tog igår och idag var 40% borta xD
 
Tog den igår. Ingen effekt alls inte ens feber det enda som känns är området där jag fick sprutan ;)
 
Ska icke ta den alls :p

Bara media som har spridit ryktet att det är så farligt.
Min kompis har varit sjuk i svininfluensan i 2 veckor nu, han börjar må bättre nu.

När fallet är så att svininfluensan är lika farlig och dödar minst lika många som vilken annan influensa.

Och ni behöver inte göra som jag alls, och om ni vill ta sprutan, ta den då. Du blir ytterst lite sjuk, jämfört med att få det riktiga viruset. Du får ju bara en liten del av viruset i sprutan, så antikroppar ska kunna bildas, så en liten feber ska ni inte klaga på :D
 
Tog den i torsdags. Morsan jobbar på sjukhus så fick gå rätt in på henens kontor och fick sprutan direkt hehehehehehe :D

Kändes dagen efter som FAN i armen, och fick rätt mild feber. Kunde knappt röra armen dom frsta 2 dagarna, men nu är de lungt.
 
Ska icke ta den alls :p

Bara media som har spridit ryktet att det är så farligt.
Min kompis har varit sjuk i svininfluensan i 2 veckor nu, han börjar må bättre nu.

När fallet är så att svininfluensan är lika farlig och dödar minst lika många som vilken annan influensa.

Och ni behöver inte göra som jag alls, och om ni vill ta sprutan, ta den då. Du blir ytterst lite sjuk, jämfört med att få det riktiga viruset. Du får ju bara en liten del av viruset i sprutan, så antikroppar ska kunna bildas, så en liten feber ska ni inte klaga på :D

Svininfluensa fungerar nästan som lunginflammation. dödligheten är snäppet högre..


har du råkat ut för många virus utan problem, å fått imun mot det kommer svin influensan bete sej som en vanlig influensa..

men har du inte det imunet så är svin influensan ett skott mot pannan typ..

Från dagen du får i dej viruset, så kommer kroppen försöka slå ut viruset, men då viruset inte kommer ge sej i det första taget ökar kroppen dosen med vita blodkroppar osv, temeperaturen ökar å sure sättningen och ett par andra faktorer blir viktigt för att kroppen ska kunna hålla takten..

men nu attackerar Fläsket lungorna också. näst intill slår ut dom.. du kommer att ha lung kapacitet som en in-rökt bingo-kärring!


Vad är då vaccinet för nått?
de flesta vaccin inehåller det viruset man vill vaccinera sej mot, fast i mycket svag form så att kroppen ska "känna igen" viruset å skapa upp en taktik mot det, så den vet hur den ska göra när det riktiga viruset slår till..


Men visst fan håller jag med att media mer än gärna smörjer på (det handlar om att sälja tidningar)..

text om en snubbe kraschar med ett flygplan.. och dör.. å dom ser att han bar på svin viruset.. då är det plötsligt viruset som dödade honom... flygplanet hade ju absolut inget med saken att göra...
 
Jag vet inte ifall jag ska ta den jag bryr mig inte så mycket...
bara när man ska sova och när man ska vända håll
 
Jag har tagit den. Min arm domna lite när jag vaknade dagen efter och jag hade lite feber.

Jag har även läst att i sprutan så skjuter dem in en liten pytteliten mängd svininfluensa virus som gör att din kropp bygger upp ett immunförsvar imot den.

Så.. Själva sprutan är till för att bygga upp ett immunförsvar. Hinner din kropp inte reagera (reagera=feber) inom 1 halvår så får du ta en ny.
 
Limannen är korkad.
2 veckor utan lön ifall han nu jobbar.
2 veckor av arbete i skolan framför sig.
Skit onödigt o inte ta sprutan när den ändå är gratis.
Jag har tagit hade lite ont i armen men inga mer bekymmer än så¨.
 
Ska icke ta den alls :p

Bara media som har spridit ryktet att det är så farligt.
Min kompis har varit sjuk i svininfluensan i 2 veckor nu, han börjar må bättre nu.

När fallet är så att svininfluensan är lika farlig och dödar minst lika många som vilken annan influensa.

Och ni behöver inte göra som jag alls, och om ni vill ta sprutan, ta den då. Du blir ytterst lite sjuk, jämfört med att få det riktiga viruset. Du får ju bara en liten del av viruset i sprutan, så antikroppar ska kunna bildas, så en liten feber ska ni inte klaga på :D

Jag Lol'ade.
 
Ska icke ta den alls :p

Bara media som har spridit ryktet att det är så farligt.
Min kompis har varit sjuk i svininfluensan i 2 veckor nu, han börjar må bättre nu.

När fallet är så att svininfluensan är lika farlig och dödar minst lika många som vilken annan influensa.

Och ni behöver inte göra som jag alls, och om ni vill ta sprutan, ta den då. Du blir ytterst lite sjuk, jämfört med att få det riktiga viruset. Du får ju bara en liten del av viruset i sprutan, så antikroppar ska kunna bildas, så en liten feber ska ni inte klaga på :D


besserwisser
 
Back
Top