• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Tibia på mac?

CrossOver fungerar även som en emulator precis så som wine, och behöver inte ha Windows OS igång för att köra filerna.

Verkar vara lite jobbigt med att apple är så "låsta" om ni nu förstår vad jag menar :/

Går att komma förbi det mesta ändå, är det något speciellt du tänker på?

Har förövrigt varit Windows användare sen mitten av 90 talet. Köpte inte min Mac förrän i Augusti förra året och det är nog det bästa köpet jag någonsin har gjort. Skall sälja MacBooken (köptes för 10,000) och köpa senaste MacBook Pro med 8GB RAM någon gång efter midsommar. Det kanske säger lite vad jag tycker om Apple (är inte rik på något sätt haha, så 10,000 är mycket pengar även för mig).

Vem fan bryr sig om du är omringad av Mac datorer, betyder knappast att du vet mer än någon annan.

Fattar fortfarande inte vad du gör här och diskutterar när du knappt vet något om det och bara flamare -.-

Du skrev "Det finns ett program som låter dig köra windows filer", dvs ett program som öppnar WINDOWS FILER, och inte själva WINDOWS. = WINE, då jag aldrig använt CrossOver >GAMES< så vet jag inte ifall man bara öppnar program eller hur det funkar överhuvudtaget.

Wine = öppnar windows filer
Parallels desktop, CrossOver, VMware Fusion = Öppnar själva OS:et, dvs windows och inte bara programet.

Vad är det du försöker komma fram till?

Jag rekommenderar dock att köra Boot Camp ifall du oftast ska köra windows ofta, parallels / crossover om du ska köra flertal program då och då och wine om du ska köra 1~ program.

Inte sagt att du inte kan köra wine eller parallels jag rekommenderade en sak. CrossOver game är exakt likdant som vanliga crossover..-.-

Back