• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Vilket bredband är det mest stabila?

Se om du kan ha stadsnät.
Jag har Telia stadsnät, som är stabil. Har inte haft några problem sens augusti 2007.
 
Har stadsnätet, 1 GB in 100 mb ut, funkar klockrent utan kicks :>
+ har jag 1 gb nätverkskort så d blir mer effekt :D
 
Last edited:
Bredband2? Tror inte jag har hört talas om det? Man kanske inte kan ha det här jag bor :eek:
 
har telia 8 mbit dock då men det är grymt stabilt :)
inte haft ett enda problem så vitt jag kan minnas sedan vi bytte router till Zyxel (från d-link)
när vi hade d-link fick vi kicks kanske varje 15-30min som sen tar kanske 5+ min att återställa lol
 
Telia är ganska stabilt, jag tro inte jag har haft problem sen vi fick de, vi har haft det i 3 år nu, 100 mbit kan man bara ha i storstäderna, för vi här i laholm (24 tusen invånre) på västkusten kan bara ha 24mbit som högst!
 
Dom höga uppkopplingarna i Telia är stabila men 0.5 0.25 och 2mbit/s får man kicks varje timme.
 
10+ av mina polare har 100mbit, vi bor LÅNGT ifrån närmsta "telestation"

Man får gräva kabel dock.

JAg är din polare...är det jag kanske?
Hos morsan har vi 100mbit o hos farsan runt 40 mb beror på lite mysko bredband(Skycom nordic AB :p) inte kicks så ofta men när det är det så är det ganska så jobbigt...
 
Last edited:
Varför har alla 100mbit!! :'( Ja sitter här på en sketen 8Mbit.. :(
 
Mm, men ja bor mitt ute i skogen, kan inte få mer än 8Mbit, kunde inte ens få bredband när vi flyttade ut hit. >.<
 
Mm, men ja bor mitt ute i skogen, kan inte få mer än 8Mbit, kunde inte ens få bredband när vi flyttade ut hit. >.<

Kör man med BBB och kabel-anslutning, får man rätt stabilt ;)
 
Jag kan iaf säga att comhem suger:p Dom har råkat "ändra" min hastighet från 8 till 0.25mbit ett antal gånger av misstag, Comhem lägger ner ungefär 2 ggr i månaden medans man tex spelar utan någon varning.
+ att det fuckar upp sig runt 3ggr i månaden :)
 
@ Hampish: Lol comhem suger mer här jag bor. Alla som har comhem får disconnects flera gånger om dygnet :p Och det är rätt jobbigt om man t ex lirar tibia... Från lvl 90-100 dog jag 6 gånger under en vecka pga kicks :<
 
Back
Top