• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ett snabbt råd till alla er developers inom Sverige.

Bam

Active Member
Joined
Aug 11, 2007
Messages
1,442
Reaction score
39
Location
Sweden
Bacheer, även Just0ne har Azoria.net tillsammans, där dom tagit våra linux serverfiler samt hemsida nyligen. Försökt att utpressa oss flera gånger för Just0ne blev kickad ur GZH teamet för att gått bakom ryggen på oss.

Hursomhelst tänker jag inte gå igenom massa historia om vad som hänt, vi har redan polisanmält intrånget på vår FTP server.



Detta fick jag för 2 dagar sen angående vår hemsida.




Ännu en utpressning, underlättar för oss att polisanmäla pga utpressning samt användande av våran sida som är Copyright"ad"


Är inte här för att berätta om min livshostoria, bara för att akta er för Bacheer + Just0ne.

Regards
Bam.
 
Vilka jäkla töntar,riktigt patetiska är dom...utpressar/tigger om pengar...är dom så fattiga?Aja får hoppas på att polisen tar hand om dom ordentligt.
 
cry me a river.. har varken gjort intrång eller utpressat, jag gjorde en deal. Accepterar du inte går layouten ut på otland. + vi fick filerna genom en källa som råkar vara medlem i GZH.

Så sluta grina och håll på med ditt eget.
 
Agree ;P,hela otland kan till och med bevisa utpressningen :D
 
cry me a river.. har varken gjort intrång eller utpressat, jag gjorde en deal. Accepterar du inte går layouten ut på otland. + vi fick filerna genom en källa som råkar vara medlem i GZH.

Så sluta grina och håll på med ditt eget.

Ni fick filerna genom Just0ne, eftersom han tog sig in i FTP servern , hans IP loggat och rapporterat redan.

Och ser ganska mycket ut som utpressning jo.
Kvittar för mig dock, idioter som ni misslyckas i slutändan, ni har inte ens 10 pers på otn.
 
Okay, ska alla till "rättegången" HAHAH, roliga snubbar.. Hans anmäla är fail. Inse
 
Okay, ska alla till "rättegången" HAHAH, roliga snubbar.. Hans anmäla är fail. Inse

Sluta göra bort dig, lämna tråden du har inget att försvara dig själv emot.
 
Lycka till med polisanmälan, kommer aldrig bli nått av det.
Kanske att du åker på en fet böter för snott filerna från tibia.
 
Tjena,

Måste nästan säga att jag håller med Cloow.
Anmälan leder ingenstans och specielt inte hos svenska polisen som lägger ner fallet och tar upp det igen om flera månader, dock hjälper det inte.

Jag hostar Bacheers & Just0nes server.. och dom är härliga killar. Inga scammers, vill säga.

Så lägg ner både GZH och Bacheer & Just0ne. Håll er till era OTS.

Yours,
Believer
 
@Bealiver

Du kanske inte förstår? Om det inte blir för intrång så ser väll alla är att det är utpressning och ja. Det kommer gå igenom.
 
cry me a river.. har varken gjort intrång eller utpressat, jag gjorde en deal. Accepterar du inte går layouten ut på otland. + vi fick filerna genom en källa som råkar vara medlem i GZH.

Så sluta grina och håll på med ditt eget.

Klart det är utpressning ? Bilden i första posten förklarar det mesta. Hursomhelst, räkna inte med att någon kommer att approva filerna du tänker releasa.
 
@Waller

Okay, vi får väl se!
Tycker hela den här tråden är 100% onödig..

@Bam, är du en p12a eller?
Håll reda på dina filer och dina customers så kanske de här aldrig hade hänt eller hurså?:)

Lycka till, har inget mer att tillägga.
 
Alltså, hur dum i huvudet kan man vara..

Fattar ni inte att det är typ 100st som har polisanmält för scam osv för spel, dom bryr sig inte-
Dessutom, tror ni verkligen inte att dom kommer kolla upp det och ser att ni har snott filer från ett förtag (tibia) och tjänar pengar svart, som ni kommer få feta böter kanske tom fängelse ..

/facepalm på tråd
 
Cloow har rätt, en polisanmälan, eventuell rättegång kommer ändå inte leda till någonting och i värsta fall så är det ni som åker dit pga. som Cloow sa, svarta pengar.

Men självklart, det är fortfarande utpressning.
 
Cloow, du vet vad du snackar om! Men synd att du sa de nu. Dom borde fått skylla sig själva.

och till Deavz

Glöm inte att det finns flera OTCOMMUNITYS än otland.net och massa ots som kontaktar mig för sidan! haha rolig du eee
 
och till Deavz

Glöm inte att det finns flera OTCOMMUNITYS än otland.net och massa ots som kontaktar mig för sidan! haha rolig du eee

Självklart finns det många fler ot-communitys, och om dem vill supporta er så är det väll deras egna problem.
 
Back
Top