• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ett snabbt råd till alla er developers inom Sverige.

Tror det är så att hostern inte gör nått fel.. det är dom som connectar till servern som gör fel om jag har rätt för mig :p kan vara helt ure o snurra ^^

This.


Det är dom som har tagit filerna som gör fel fattar du väl >.<
 
Pallar inte dom här tråden som är misslyckad och förstörande.

Men varken hostern eller jag har gjort intrång, kan inte påstå att jag gjort utpressning heller för jag tycker "om du nu ändå ska ha min map edited custom så kan jag väl fråga om cash för den vilket du inte accepterade.." så jag tog din layout! förstår du bam? eller måste jag vara mer specifik?

Så lägg ner tråden..

1. Ni åker dit för svarta pengar
2. Ni har snott rl maps och layout som är Cipsofts copyright vilket ni påstår om mig.
3. Alla bilder ni postar som ni påstår vara bevis kan vara editade med Paint.
4. Även om ni lyckas på något sätt vilket jag tvivlar på, så vet ni inte hur jag ser ut.
5. Du är så barnslig bam så jag har 3 ord till dig bara, EAT MY SH*T!
 
Pallar inte dom här tråden som är misslyckad och förstörande.

Men varken hostern eller jag har gjort intrång, kan inte påstå att jag gjort utpressning heller för jag tycker "om du nu ändå ska ha min map edited custom så kan jag väl fråga om cash för den vilket du inte accepterade.." så jag tog din layout! förstår du bam? eller måste jag vara mer specifik?

Så lägg ner tråden..

1. Ni åker dit för svarta pengar
2. Ni har snott rl maps och layout som är Cipsofts copyright vilket ni påstår om mig.
3. Alla bilder ni postar som ni påstår vara bevis kan vara editade med Paint.
4. Även om ni lyckas på något sätt vilket jag tvivlar på, så vet ni inte hur jag ser ut.
5. Du är så barnslig bam så jag har 3 ord till dig bara, EAT MY SH*T!

Tror nog du är orolig endå :eek: annars skulle du inte ens ha postat :p
Men mjo.. sverige är lite fjolligt när det kommer till anmälningar, inget kommer hända direkt om det inte är som vissa påpekar, olaga intrång, för hot spelar ingen roll :p som Bacheer sa, bilden kan vara manipulerad så vitt dem vet :p det enda som kommer hända är då att Bacheer får ett brev hem av polis myndigheten osv där det står att han fått en polisanmälning pga av blabla då han kan neka det :p eftersom det enda bevis ni har är en bild.
 
@bacheer

Ärligt talat stick från ot Communitys om ni inte har någon aning hur saker o ting funkar. Rl maps är inte COPYRIGHTS. Det enda som är olagligt att använda är CipSofts personliga Layout.
Resterande av Otserv + maps o sprites är 100% lagligt enligt Eu/svensk lag.

Och åka dit för svarta pengar. Finns många sätt att förklara bort sådant. Skatteverket knacka på hos mig men blev då inga böter för min del iallafall..

för 2år sedan.
 
På hemsidan ja..

Asso, vad fan äre du inte fattar, ditt tröga fan, förlåt språket, men du är helt jävla aargh..
så här ligger det till, om sidan har copyright på sin sida som exemple tibia har, så kna tibia
stämma dom på vilken summa dom vill, så gzh kan lika gärna säga, langa 5000000000000000
euro.. har dom copyright, har dom fan inte tillstånd att sno eller nåt. gör dom det så är dom
väl antadligen tjock busted och inte helt klara i huvudet..
 
Asso, vad fan äre du inte fattar, ditt tröga fan, förlåt språket, men du är helt jävla aargh..
så här ligger det till, om sidan har copyright på sin sida som exemple tibia har, så kna tibia
stämma dom på vilken summa dom vill, så gzh kan lika gärna säga, langa 5000000000000000
euro.. har dom copyright, har dom fan inte tillstånd att sno eller nåt. gör dom det så är dom
väl antadligen tjock busted och inte helt klara i huvudet..
Oj, du vet verkligen mycket. :)
 
This.


Det är dom som har tagit filerna som gör fel fattar du väl >.<


Om man kollar tillbaka i tiden så vare inte tibia som tillverka 7.1 och 7.2. så dom har snott en sak också..
så tyst och sluta bara göra onödiga kommentarer...
sry double post.

Oj, du vet verkligen mycket. :)



Tror nog du är orolig endå :eek: annars skulle du inte ens ha postat :p
Men mjo.. sverige är lite fjolligt när det kommer till anmälningar, inget kommer hända direkt om det inte är som vissa påpekar, olaga intrång, för hot spelar ingen roll :p som Bacheer sa, bilden kan vara manipulerad så vitt dem vet :p det enda som kommer hända är då att Bacheer får ett brev hem av polis myndigheten osv där det står att han fått en polisanmälning pga av blabla då han kan neka det :p eftersom det enda bevis ni har är en bild.

här har vi ett till exempel på en idiot :p
troru själv Bam bara har exemple på en bild, om han nu har sparade konverstioner på MSN, så ligger det dock en lösenords skyddad fils om ingen i hela världen kan ändra...

min pappa är polis ;)

Pallar inte dom här tråden som är misslyckad och förstörande.

Men varken hostern eller jag har gjort intrång, kan inte påstå att jag gjort utpressning heller för jag tycker "om du nu ändå ska ha min map edited custom så kan jag väl fråga om cash för den vilket du inte accepterade.." så jag tog din layout! förstår du bam? eller måste jag vara mer specifik?

Så lägg ner tråden..

1. Ni åker dit för svarta pengar
2. Ni har snott rl maps och layout som är Cipsofts copyright vilket ni påstår om mig.
3. Alla bilder ni postar som ni påstår vara bevis kan vara editade med Paint.
4. Även om ni lyckas på något sätt vilket jag tvivlar på, så vet ni inte hur jag ser ut.
5. Du är så barnslig bam så jag har 3 ord till dig bara, EAT MY SH*T!

svar på
1. dom har rätt att anmäla dig om copyright, plus att det jag sa ovanför om historia, så bah argh, tyst innan jag skickar hunden på dig.
2. som jag sa, det finns historia som tibia har snott.. så argh tyst!
3. jag svär på gud och walla som betyder jag svär/lovar på irakiska, på att han inte gör det, om han nu är inne i ett företag, jag tror inte man kommer till rätten med en bild som är redigerad ditt pucko..
4. jag vet hur du ser ut, ful,äcklig och skabb xD, ne bara skoja, fin,tjock kanske?...
5. jag har 2 förkortningar och 3 ord. " F U, LÅT BAM VARA"

EPIC POWAH!!!

Admins, förlåt för mitt språk, men detta bancheer gör är mer än mot reglerna än att sitta och mobba en 14 årig som hackat sig in på GZH databas... FY PÅ DOM, PUNISH THEM!!!
 
Last edited:
Om man kollar tillbaka i tiden så vare inte tibia som tillverka 7.1 och 7.2. så dom har snott en sak också..
så tyst och sluta bara göra onödiga kommentarer...
sry double post.



min pappa är polis ;)
Ja juste, det var ju han som betalade 80 000:- i månaden för el..
 
Ja juste, det var ju han som betalade 80 000:- i månaden för el..

haha, jag drev om att han är polis.. xD, plus att jag inte sa 80k på el, han får 80 k i månaden..
äru helt go lr? ;P
 
@ up
Känns verkligen som du är ute och cyklar, men uppskattar att du försöker hjälpa bam.
 
Jag ser att tråden hjälper oss "users" på otland vem man inte kan lita på, inget annat ser ingen poäng att ni fortsätter threaden.
 
Haha, asså shit @Fairywintah

Är du helt sär? Jag sa att dom hade copyright på hemsidan. Det betyder inte att dom har copyright på alla sina filer (sigh)

Du vet ju absolut vad du snackar om..

CipSoft köpte tibia.

Hur som helst vet jag att det inte kommer bli nått.
 
cry me a river.. har varken gjort intrång eller utpressat, jag gjorde en deal. Accepterar du inte går layouten ut på otland. + vi fick filerna genom en källa som råkar vara medlem i GZH.

Så sluta grina och håll på med ditt eget.

Om jag var efterbliven skulle jag inte skylta med det som du gör nu. Det är ju självklart att det du gör är utpressning.
 
Haha, asså shit @Fairywintah

Är du helt sär? Jag sa att dom hade copyright på hemsidan. Det betyder inte att dom har copyright på alla sina filer (sigh)

Du vet ju absolut vad du snackar om..

CipSoft köpte tibia.

Hur som helst vet jag att det inte kommer bli nått.

Dom hade ju lösenord och copyright på sina filer.. du vet filerna = hemsidan..
man måste ha en fil som tex paint fil... skit du är fan go i huvudet.
 
Haha, asså shit @Fairywintah

Är du helt sär? Jag sa att dom hade copyright på hemsidan. Det betyder inte att dom har copyright på alla sina filer (sigh)

Du vet ju absolut vad du snackar om..

CipSoft köpte tibia.

Hur som helst vet jag att det inte kommer bli nått.

Vadå CipSoft köpte Tibia? De skapa Tibia....
 
Last edited:
Vadå CipSoft köpte Tibia? De är skapa Tibia....

Nej? Jag läste för ett tag sen att dom köpte det.

Dom hade ju lösenord och copyright på sina filer.. du vet filerna = hemsidan..
man måste ha en fil som tex paint fil... skit du är fan go i huvudet.

Jag sa inte det .. Jag sa att dom kan inte ta dom för tagit filer (INTE hemsidan). För han tänker stämma dom för tagit sig in på deras host, vilket han inte kan göra. För dom gav ut lösen, vilket gör att dom fick tillåtelse att gå in. Jag gissar att han aldrig sa att dom inte fick ta filerna..
 
Back
Top