• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Ett snabbt råd till alla er developers inom Sverige.

Men nu är det så att han har gjort utpressning med hans sida och inte OTservern.
Har du någon sorts länk till hemsidan som vart stulen?
 
Men nu är det så att han har gjort utpressning med hans sida och inte OTservern.
Har du någon sorts länk till hemsidan som vart stulen?

Klicka på hans signature bild, det är den layouten.
 
Men nu är det så att han har gjort utpressning med hans sida och inte OTservern.
Har du någon sorts länk till hemsidan som vart stulen?

Lorelia.net, Zantera.net , 2 av våra sidor som använder den.

Det är våran sida, och har inget som helst att göra med "tibia filer".

Vi kan gå vidare med Utpressning och intrång på våran privata FTP server. Dessutom har vi mer loggar när du utpressar för ännu högre summor.

r8i8u0.jpg

GOD Suvious (Edward) i chat med Bacheer, alla msn xml log filer sparade.


Nej men titta, där utpressade du att vårat community skulle ner helt och hållet om vi inte betalade dig.

Jag har ännu fler loggar etc som jag har skickat till polisen, men eftersom du drar på det såhär långt så får jag la lägga lite mer bevis bakom mig.
 
Ännu ett SS när barker visade att Bacheer försökt sälja vår sida för 50euro.



Tack Barker btw.
 
Bra jobbat Bam/GZH. Trodde jag kännde JustOne men jag hade fel om honom. Tyvärr tror jag inte polisen kommer göra något, eftersom dom har viktigare saker att göra.
 
Bra jobbat Bam/GZH. Trodde jag kännde JustOne men jag hade fel om honom. Tyvärr tror jag inte polisen kommer göra något, eftersom dom har viktigare saker att göra.

Bero på hur du reportar det å vem du snackar med.
Du ska be å få prata med nån som fatta vad internet betyder. där efter ska du ju ha färska bevis på dataintrång å sen är det bara att dra historian.
 
fick han acces till era filer? Eller använda han nått slags av virus?
 
fick han acces till era filer? Eller använda han nått slags av virus?

Han hade lösenordet till våran FTP server där filerna låg, han tog dom utan att han fick, sedan öppnade en kopia av vår server.

Just0ne var med oss först, men han tyckte att första månaden av donations gav han för lite pengar och att vi lurade honom. Konstigt nog så stannade hans polare kvar som han dragit allt bullshit för, fick ju såklart förklara allt för han, men Just0ne var det försent för.
Han har sina pengar från första månaden dock, även om han säger att han inte har.


Och det med FTP servern, vi kan anmäla intrång till bolaget i tyskland och be dom skicka en rapport till polisen i Sverige :p sen får vi se hur effektiva dom är helt enkelt.
 
Han hade lösenordet till våran FTP server där filerna låg, han tog dom utan att han fick, sedan öppnade en kopia av vår server.

Just0ne var med oss först, men han tyckte att första månaden av donations gav han för lite pengar och att vi lurade honom. Konstigt nog så stannade hans polare kvar som han dragit allt bullshit för, fick ju såklart förklara allt för han, men Just0ne var det försent för.
Han har sina pengar från första månaden dock, även om han säger att han inte har.


Och det med FTP servern, vi kan anmäla intrång till bolaget i tyskland och be dom skicka en rapport till polisen i Sverige :p sen får vi se hur effektiva dom är helt enkelt.

Då kommer inte polisen göra nått
 
Då kommer inte polisen göra nått

Vad vet du? Tvivlar på att du är polis/juridist.

Snackat med dom och allt ser bra ut änsålänge, uppdaterar med resultat imorgon.
 
Jag håller med cloow.. hade ni copyright på era saker, DÅ kanske det kan hända något. Om inte så har ni gjort ett värdelöst anmälan till copsen.
 
Jag håller med cloow.. hade ni copyright på era saker, DÅ kanske det kan hända något. Om inte så har ni gjort ett värdelöst anmälan till copsen.

Som dom sa så hade dom copyright på sidan etc + Dom gjorde intrång i deras ftp server ^^

Doch tvivlar jag på att något kommer hända snart, Det lär ta ett tag...
 
Som dom sa så hade dom copyright på sidan etc + Dom gjorde intrång i deras ftp server ^^

Doch tvivlar jag på att något kommer hända snart, Det lär ta ett tag...

Dom fick ju acces dit, vilket menar att dom kan inte bevisa för polisen elr w/e att dom inte fick ta filerna.
 
Dom fick ju acces dit, vilket menar att dom kan inte bevisa för polisen elr w/e att dom inte fick ta filerna.

So what? Dom hade ju copyright vilket betyder att det är deras = olagligt att släppa release på deras hemsida/layout.
 
Det var väldigt lågt indeed, men inte lägre än glocalnet... Skoja, men.. Det var defenitivt inte snällt, och jag hoppas att allt ställs till rätta. Lycka till Bam. :)
 
So what? Dom hade ju copyright vilket betyder att det är deras = olagligt att släppa release på deras hemsida/layout.

Om jag har rätt så har väl tibia också copyright på sin map och sina saker? Och vad jag vet så har bam å gänget tagit å hostat ett par tibia mappar? Så ni båda gör fel.

Om jag har rätt som sagt.
 
Om jag har rätt så har väl tibia också copyright på sin map och sina saker? Och vad jag vet så har bam å gänget tagit å hostat ett par tibia mappar? Så ni båda gör fel.

Om jag har rätt som sagt.

Tror det är så att hostern inte gör nått fel.. det är dom som connectar till servern som gör fel om jag har rätt för mig :p kan vara helt ure o snurra ^^
 
Back
Top