• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

GTX580 Bluescreen

troja

SD 2014
Joined
Jan 1, 2009
Messages
2,116
Reaction score
54
Tjena beställde ett EVGA GeForce GTX 580 Classified Hydro Copper 3072MB eftersom jag behövde uppgradering till mitt gamla sketna 560ti, klarade knappt av bf3 :/ Jag fick kortet idag och kopplade in allt korrekt och så, har gjort de förr så vet hur man gör. Startade datorn normalt och spelade lite cs 1.6 och Tibia utan problem och stabila fps. Men när jag försöker spela lite BF3 eller CS:GO så får jag bara bluescreen? :S är kortet redan sönder eller vadå? är 100% att nätagget är tillräckligt

asså kan spela med mitt gamla 560ti nu bf3/cs:go men med lite laggs så det är inte problem med nåt annat
 
Kolla upp felmeddelandet som dyker upp?
 
Oftast så är det fel på RAM-minnena när man får en BSOD. Eller hårddiskarna. Är du säker på att du inte kom åt RAM Minnena lite när du bytte grafikkort?
 
Oftast så är det fel på RAM-minnena när man får en BSOD. Eller hårddiskarna. Är du säker på att du inte kom åt RAM Minnena lite när du bytte grafikkort?

Aa har provat att byta en gång till och vara jätteförsiktig. Hinner spela lite sen får jag BSOD, och detta gäller bara för krävande spel konstigt nog
 
Problemet är att dom gamla drivarna fortfarande är kvar på datorn och krockar med dom nya

Antingen installerar du o windows eller så testar du googla "Driver Remover" och sedan installerar 580 drivare.


Om de där inte skulle funka, titta så det inte är så att ditt nätagg inte klarar av 580. (Om du får BSOD vid krävande saker bara så är detta troligtvis felet, men testa drivarna först)

Vad har du för nätagg?



@Resource: Det är troligtvis inte ram minnerna sålänge han inte slog sönder dom med grafikkortet.

@first post: Jag kan köra BF3 med 560 o_O i5 och 16 GB ram
 
Aha juste glömde drivrutinerna xD ska byta grafikkort och installera om drivrutinerna. återkommer med svar :) Mitt nätagg är 700w så jag tror ej det är några problem faktiskt.

Konstigt, det laggar för mig iallafall. Kanske det är något annat än grafikkortet :S hoppas inte jag köpte den i onödan
 
-.-

Har han lyckats trycka in ett grafik kort i PCI platsen så har han haft sönder hela grafikkortet eftersom det är olika sockets.... Snälla..

Har hänt mig att det inte funkade på ena
så jävla dum, jag sa aldrig att han tog sönder grafikkortet


Testa annars att uppgradera BIOS

- - - Updated - - -

Hur är tempsen?
 
Har hänt mig att det inte funkade på ena
så jävla dum, jag sa aldrig att han tog sönder grafikkortet


Testa annars att uppgradera BIOS

- - - Updated - - -

Hur är tempsen?

Du får inte in ett grafikkort i en PCI plats... (Om du inte trycker jävligt hårt då)
 
Titta på devfice manager, står det rätt grafikkort då?

- - - Updated - - -

Du får inte in ett grafikkort i en PCI plats... (Om du inte trycker jävligt hårt då)

DEt är därför jag skrev PCI-E också!

- - - Updated - - -

PCI-e express x16, är det där den är sitter just nu troja voff voff?

- - - Updated - - -

föresten en 560 ska kunna klara battlefield utan problem på lägsta inställningar :p
 
Händer samma sak om du testar en annan burk?
det är den enda stationära jag har hemma så kan ej prova på annan :/
är du säker på att du har vattenkylning??

Nej, fick inte med något sånt när jag beställde, kollade precis igenom lådan ... jag kan ju spela 1.6, tibia och habbo så de spelar ingen roll ändå typ
 
Du har köpt ett hydro copper -.-

Det är till för folk som har vattenkylning.


Då krashar de för att de är för varmt. Du måste köpa ett grafikkort med Kylar fläkt på.

Så byt så fort du kan innan du har överhättat det förmycket så det går sönder....
 
Du har köpt ett hydro copper -.-

Det är till för folk som har vattenkylning.


Då krashar de för att de är för varmt. Du måste köpa ett grafikkort med Kylar fläkt på.

Så byt så fort du kan innan du har överhättat det förmycket så det går sönder....

nej? det funkar ju med cs1.6 och tibia sa jag ju -.- men ja det är hydro copper typ
 
Back
Top