• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

GTX580 Bluescreen

nej? det funkar ju med cs1.6 och tibia sa jag ju -.- men ja det är hydro copper typ

Ja för dom kräver ingenting.

Jag googladeprecis och såg att Hydro Copper är vatten kylning only.

BYT kort innan du slösat bort pengarna
 
vafan :S det var ett exklusivt erbjudande från inet eftersom produkten hade utgått tror du man kan lämna tillbaks den? :/ eller kanske kan köpa vattenkylning men vet inte om det är värt att spendera så mkt

- - - Updated - - -

Evga kan fan göra grafikkort =) att köra ett kort helt utan kylning i den prisklassen så.. jävla idioter
 
vafan :S det var ett exklusivt erbjudande från inet eftersom produkten hade utgått tror du man kan lämna tillbaks den? :/ eller kanske kan köpa vattenkylning men vet inte om det är värt att spendera så mkt

- - - Updated - - -

Evga kan fan göra grafikkort =) att köra ett kort helt utan kylning i den prisklassen så.. jävla idioter

Du som inte förstår vad de är bara. Vatten kylning är bättre om man överclockar och annat men du ska inte ha de om du är en Svensson

- - - Updated - - -

Btw :p då kan du lämna tillbaka nätagget medans du ännu håller på ;) 750w räcker
 
Öppna upp själva skalet så ser du en röd kabel och en svart, sätt lite svart el tejp på dom så kommer det funka
eller klipp dom
 
Du som inte förstår vad de är bara. Vatten kylning är bättre om man överclockar och annat men du ska inte ha de om du är en Svensson

- - - Updated - - -
Btw :p då kan du lämna tillbaka nätagget medans du ännu håller på ;) 750w räcker
lol ok :) rekommenderar du något annat grafikkort som är luftkylt? kanske SLi typ?
Öppna upp själva skalet så ser du en röd kabel och en svart, sätt lite svart el tejp på dom så kommer det funka
eller klipp dom

hur?? fattar ej riktigt, tog bild såhär ser de ut:
4xmrgCm.jpg
 
Det borde finnas skruvar på baksidan, skruva up alla och lossa på skiten, eller ta en hammare och slå lite försiktigt

Föresten, är du säker på att du satt dit grafikkortet ifrån börjhan? :eek:
 
Det borde finnas skruvar på baksidan, skruva up alla och lossa på skiten, eller ta en hammare och slå lite försiktigt

Föresten, är du säker på att du satt dit grafikkortet ifrån börjhan? :eek:

Haha vågar inte :) Aa har satt dit den, men ska spela lite spel nu med mitt 560ti istället.. tråkigt :p
 
Lyssna inte på ankan där... Han verkar veta mindre än syster min

Ja de där är vatten kylt bara att köpa ett annat typ 660 eller nå
 
Lyssna inte på ankan där... Han verkar veta mindre än syster min

Ja de där är vatten kylt bara att köpa ett annat typ 660 eller nå

Jag hjälper han åtminstonde, föresten så jobbar både jag och troja på komplett och vet vad vi pratar om.

- - - Updated - - -

Jag tror jag vet vad problemet är nu.
Man kallar det att grafikkortet är "grinigt"

Har du provat grafikkortet på annan dator?

"Brukar du få BSOD helt plöstligt när du spelar ett grafik krävande spel så bör du kolla att dina gamla drivrutiner är borta och nya installerade.
När ett grafikkort är så kallat "grinigt" så är det inte för att grafikkortet är sönder utan att någon installation eller liknande har blivit stört eller gick till fel.
Vad du bör göra är att formatera om datorn och installera senaste drivrutinerna, funkar inte det ta bort drivrutinerna och pröva med skkivans drivrutiner."

- - - Updated - - -

Men sen asså vafan... snubben kan köra habbo och cs, vad mer behöver man liksåom?

- - - Updated - - -

Sen ser jag att du har blåa leds i datorn, har du testat ta ut dom och köra?
 
kul att man glömde ta ur gtx580n när man skulle spela lite. överhettat och grafikkortet har högst troligen bränt sönder! ett sätt att slösa 5k på en dag -.-
 
Häll vatten över det fort som fan!
Kallt vatten typ minst 2 liter
 
kul att man glömde ta ur gtx580n när man skulle spela lite. överhettat och grafikkortet har högst troligen bränt sönder! ett sätt att slösa 5k på en dag -.-

ajajaj det där måste svida
 
Häll vatten över det fort som fan!
Kallt vatten typ minst 2 liter

ok.. eftersom den är vattenkyld så funkar det väl att lägga ner skiten i vattnet. nu jävlar åkte den ner i vattnet!

nOLz5GB.png


YOLO
 
Vet du... när jag hade ett liknande grafikkort gjorde jag min egna specialare och hällde vatten i en påse som täckte över grafikkortet.
Resultatet blev att det funkade kanon i ungefär 1 år. Sen så gick det hål i påsen och datorn blev blöt, men den funkar fortfarande :)

- - - Updated - - -

Föresten hur många hästkrafter har din dator?

- - - Updated - - -
 
Last edited:
Japp men måste lägga ner den i vattnet varje timme typ för att kyla ner, lite jobbigt :p
Vet faktiskt inte hur många hästkrafter den har, din då? :)
 
föresten så jobbar både jag och troja på komplett och vet vad vi pratar om.
lol ofta det krävs så lite för att få jobb där :eek: Ska fan aldrig mer lita på komplett om någon så keff som du jobbar där...
 
Back
Top