• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Min dator

Nikodada

ƧнääиκƵ- TheWalkingDead
Joined
Feb 28, 2009
Messages
3,886
Reaction score
107
Location
Sweden
Ehmm min dator låter som fan när man sätter på den (dom första 3 min) [detta har den gjort ganska länge] och nån dags sen så börja den låta som fan som när den starta när den har varit på i 1 timme etc. (varje timme)

så blev lack öppna datorn o städa (försiktigt runt fläkten o sånt)

efter ja städat så kopplar ja tbx allt o sånt mög

startar datorn, den sätts på > ingen kontakt t skärmen så tänkte jag, ahh nog ja som kopplat lite dåligt elr nått, så håller ja i ON-knappen på datan eller va de heter i 10 sek (ska stängas då) så håller ja i typ 20 sek så vill den nt stängas av så drar ja ut ström kabelt från datorn xD o datorn däckar <no shit>

Sen så kollar ja på sladden (till skärm) om den e ikopplad bra, de var den både på skärmen och datorn så jaja, satte tbx strömkabeln, tryckte på ON-Knappen (elr va de heter) o datorn vill nt startas, aja går o skiter tänkte jag, sen 20~ min senare när ja e klar o går tbx t rummet så e min data på och ON knappen lyser nt (den lyser blått på min data när den e på) så ja bara WTF? e ljuset på ON-knappen isöndeR? skärmen va fortfarande inte i kontakt med datorn ENLIGT datorn.. så jaja höll i ON knappen i 10 sek 2 gånger o den ville nt stängas av så drog ut strömkabeln,

O nu e ja på min laptop o undrar vad ja kan ha gjort för fel? XDDD

vet nån? =D +rep, haha hoppas att ni har fattat skrev bara snabbt ;p fråga gärna om de e nått ni inte har fattat som ja skrivit XD så kommer jag att förenkla det.
 
Last edited:
Datorn*, men kan du sammanfatta vad du nyss sa? Jag fattade ingenting när du sa typ "nt, ahh, ja".. Förklara kortare och så folk förstår..
 
Startar den inte? Får du ingen bild på skärmen? Får du bluescreen? Vad är det som händer?

Vissa dammsugare kan leda ström som kortsluter moderkorten.. Därför man drar ut strömkabeln INNAN man börjar dammsuga.. Man ska också ta ut RAM, Grafikkort o.s.v...
 
Startar den inte? Får du ingen bild på skärmen? Får du bluescreen? Vad är det som händer?

Vissa dammsugare kan leda ström som kortsluter moderkorten.. Därför man drar ut strömkabeln INNAN man börjar dammsuga.. Man ska också ta ut RAM, Grafikkort o.s.v...

1. jag dammsugade nt datan Lol
2. Ja drog ofc ut sladden innan ja börja städa datan
3. nej ja tog inte ut några kort men som sagt ja städa bara vid fläkten för den lät ju sooom faaan när man starta datorn och efter varje timme då datorn varit på :p (o de e nt sån blås ljud utan riktigt nasty jobbig ljuud XD)

edit: oj såg nt de första du skrev

uhmm Nej den vill inte starta mer xDD
Uhmm innan när den startades så hade datorn ingen kontakt med skärmen enligt datorn men allt var kopplat rätt och inte löst
nej ingen bluescreen, ja fick nt ens fram bild på skärmen ju ;x
vad som händer? fan vet jag xD df ja gjorde en tråd på otland? xD
 
Ok rep :) ty ^^

Får väl vänta ett tag innan ja får en ny data xD min data va endå lite gammal o seg =X

blev lite glad när den sluta funka tbh xD
 
Ok rep :) ty ^^

Får väl vänta ett tag innan ja får en ny data xD min data va endå lite gammal o seg =X

blev lite glad när den sluta funka tbh xD

Lol! :D Men tänk på att koppla ur allt som kan leda ström innan du börjar städa och ha dig..
 
Du blåste säkert lite lätt i datorn när du damma ur den, kan kommit lite saliv eller dylikt om nu så va fallet.
I och med detta så kan den ha lagt av, kan också bero på Statisk Elektricitet i sammband med att du pula med datorn.
 
Man kan förstöra datorn även om man inte har sladden i därför att datorns komponenter är mycket känsliga för statisk elektricitet och därför är det viktigt att man är jordad då man öppnar en dator
 
Man kan förstöra datorn även om man inte har sladden i därför att datorns komponenter är mycket känsliga för statisk elektricitet och därför är det viktigt att man är jordad då man öppnar en dator

DVS rör vid ett element.
 
så det vorre inte bra att tvätta rent inne i datorn med fuktig trasa?


Ont: kan det inte vara moderkortet som är trasigt?
 
Du blåste säkert lite lätt i datorn när du damma ur den, kan kommit lite saliv eller dylikt om nu så va fallet.
I och med detta så kan den ha lagt av, kan också bero på Statisk Elektricitet i sammband med att du pula med datorn.

haha joooo blåste faktist lite =P
Quaro: vet ju inte :/ kan vara xD
 
Back
Top