• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Pratgruppen

@up

Arå det tror jag helt klart,
men ingen som skulle våga erkänna det isf *jk*
 
[video=youtube;1QqUFopqVnU]http://www.youtube.com/watch?v=1QqUFopqVnU[/video]

ahahahAHAHA gammal men BRA
 
Bytar ämne: Finns där någon rolig och seriös OT som någon här spelar på?
 
Kan du berätta lite om servern?

Ja, vissa kommer antagligen hata mig för det här men det är i alla fall en real map 8.6 med de flesta questsen. Poängen me OTn är att vi ska expandera mappen på ställen som vi har läst om i RL Tibia-biblioteken. Första expansionen är t.ex. Cyclopmania som har med Magic Longsword att göra (It can only be wielded properly by knights of level 140 or higher. It's the magic Cyclopmania Sword). Det baseras delvis på böckerna Legendary Curses Volume VII Pt. 1 (Book) - TibiaWiki - Quests, Items, Spells, and more och Legendary Curses Volume VII Pt. 2 (Book) - TibiaWiki - Quests, Items, Spells, and more Så ska vi bygga den staden, som är ganska enorm, och göra en eller flera questlines där. Vi launchar troligen idag eller imorrn om du är sugen, men första expansionen kommer inte förrän om en månad skulle jag tro.
 
Du tappa en spelare direkt. RL Maps är tråkigt nuförtiden. Gör något nytt och fräscht. Ska du ha donations på servern?
 
Du tappa en spelare direkt. RL Maps är tråkigt nuförtiden. Gör något nytt och fräscht. Ska du ha donations på servern?
0o
Trodde det var en självklarhet nuförtiden.
 
Du tappa en spelare direkt. RL Maps är tråkigt nuförtiden. Gör något nytt och fräscht. Ska du ha donations på servern?

Jag tycker inte det är tråkigt. Däremot tycker jag en del av skillsen är att veta var man ska hunta eller stå defense etc. Om jag kommer in på en map med massa teleports där det står vilket mob som tillhör vilken blir jag nästan förolämpad eftersom det känns som systemet är utformat för retards.

Ja, jag ska ha donations.

EDIT: Jag försöker göra något nytt och fräscht. Eftersom Cipsoft själva är dåliga på att mappa och följa upp sina gamla legender och över huvud taget skapa nya områden tar jag saken i egna händer. Det blir mer än en RL map alltså.
 
Trodde de fanns något hopp om att inte bara tjäna pengar. Att hosta en RL Map är ju de lättaste sättet att tjäna pengar på. Tråkigt. :(

Pengar är inte målet med den här servern. Jag förväntar mig heller inte särskilt mycket, men min hoster blir purken annars.
 
Anser du att Cipsoft mappar bra? Personligen tycker jag att Cipsoft har förstört sitt egna spel på fler sätt an bara mappandet.

Hur har du tänkt att fixa det då? tar du bort Yalahar? cooldowns? för att nämna några få saker.
 
Hur har du tänkt att fixa det då? tar du bort Yalahar? cooldowns? för att nämna några få saker.

Cooldowns ska definitivt inte finnas. Finns ingen mening att ta bort områden som redan finns eftersom folk är vana vid det. Yalahar är inte heller det värsta exemplet på Cipsofts mapping. Det värsta jag vet är slätterna på Zao. En stor röra av massa skit som ser helt cp ut. Tänker dock inte ta bort det, men jag tänker heller inte uppdatera in några nya påfund som Cipsoft gjort om det inte är något mycket bättre än de senaste prestationerna.
 
Last edited:
Back
Top