• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Riksdags valet 2010

Vilka röstar ni på?


  • Total voters
    71
Status
Not open for further replies.
Idd, finns t.ex vissa länder som har bättre utbildning än sverige i t.ex mattematik, eller engelska, vem vet?

Svenska elever sämre på matte - DN.se

I matematik är Sverige väldigt dåligt internationellt sett, som du kan se i artikeln.
Engelska vet jag inte, men kan tänka mig att vi ligger bra till här i Sverige.

Ja men då måste dom plugga också..

Aldrig sätt/hört om en invandrare som inte är född i sverige/är under 18 som har börjat plugga när dom kommit in i landet.. Finns säkert nån men alla jag vet gör det inte.

Plugga vad?

Var mer specifik i dina inlägg!

Självklart är det svårt att utbilda sig om man inte kan svenska, men om det är svenskundervisning du syftar på så kan jag berätta för dig att det är klart som sjutton att alla får undervisning i svenska.

Barn under 18 år brukar inte ha speciellt hög undervisning.
Motsvarande svensk grundskoleutbildning finns i alla länder, dvs dom ska redan ha matte-och-engelska-kunskaper motsvarande deras ålder när de kommer hit.
 
Svenska elever sämre på matte - DN.se

I matematik är Sverige väldigt dåligt internationellt sett, som du kan se i artikeln.
Engelska vet jag inte, men kan tänka mig att vi ligger bra till här i Sverige.



Plugga vad?

Var mer specifik i dina inlägg!

Självklart är det svårt att utbilda sig om man inte kan svenska, men om det är svenskundervisning du syftar på så kan jag berätta för dig att det är klart som sjutton att alla får undervisning i svenska.

Barn under 18 år brukar inte ha speciellt hög undervisning.
Motsvarande svensk grundskoleutbildning finns i alla länder, dvs dom ska redan ha matte-och-engelska-kunskaper motsvarande deras ålder när de kommer hit.

Inte svenskan jag syftar på utan yrkesutbildning.
Högskola/Komvux beroende på hur kunniga dom redan är

Svenskan är ju ett måste för att få tillstånd att bo kvar
 
Inte svenskan jag syftar på utan yrkesutbildning.
Högskola/Komvux beroende på hur kunniga dom redan är

Svenskan är ju ett måste för att få tillstånd att bo kvar

Du har rätt, det är få invandrare som är under 18 år och läser på högskola.
Det är lika liten del svenska barn under 18 som läser på högskola också.
De flesta som läser på högskola är äldre än 18 år.

Ställer du större krav på invandrare än svenskar?
 
Du har rätt, det är få invandrare som är under 18 år och läser på högskola.
Det är lika liten del svenska barn under 18 som läser på högskola också.
De flesta som läser på högskola är äldre än 18 år.

Ställer du större krav på invandrare än svenskar?

Har jag sagt under 18 eller?!

Jag sa:
att jag nästan inte sätt nån ÖVER 18 som gått och utbilda sig när dom kom till sverige...

Aldrig sätt/hört om en invandrare som inte är född i sverige/är under 18 som har börjat plugga när dom kommit in i landet.. Finns säkert nån men alla jag vet gör det inte.

Alltså mena jag att det är bara folk under 18 som utbildar sig
 
Tycker att någon ska göra en tråd som heter "Jocce och Deavs diskuterar".:)

ONT: Är bara 14, snart 15, vet inte mycket om partierna. Men skulle nog lägga min röst på PP.
 
Ja ångrar mig nu. Skulle röstat på kalle anka partiet :)
 
90% av alla är här skulle ta PP enbart för att det låter lite kollare än cp nuubs demokrater...

å jag slår vad om att minst hälften här röstar på PP enbart för den jag skrev ovanför. men också inte ha en jävla aning om vad det handlar om att rösta på partier osv..

alltså vinner PP jävligt mycket på dator g33ks som inte har större intresse att lära sej om vad det egentligen handlar om..

obtw. PP för att kunna ladda ner igen? vad i helvete säger jag då? bryr du dej hellre om en jävla fil än vad som ska hända i landet? ska hela landet bli helt jävla fakked upp precis som Grekland är på väg nu.. enbart för du vill ha din jävla gratis film?

I min mening borde inte åldern ha med röstning att göra.. utan men vilka kunskaper röstaren har angående lande å omvärlden..


Ont: jag vet inte helt vilket jag skulle rösta på då vissa låter ju ganska bra men i fulla fakta så är det snack dom gör nu.. inga actions.. nu är det bara om dom verkligen kan hålla vad dom säger...

90% av alla partier lovar 20 gånger mer än vad dom kan hålla...
 
Har jag sagt under 18 eller?!

Jag sa:
att jag nästan inte sätt nån ÖVER 18 som gått och utbilda sig när dom kom till sverige...



Alltså mena jag att det är bara folk under 18 som utbildar sig

Om du skriver det du menar, istället för något annat, blir det lättare för oss andra att förstå vad du menar.

I andra länder förekommer yrkesutbildning med, och om invandrare kommer hit med yrkesutbildning från sitt hemland, räcker det med att de lär sig svenska.
Om de inte har det, så har de fortfarande den möjligheten om de lär sig svenska.
Precis som vi svenskar, behöver inte invandrare läsa någon yrkesutbildning om de inte vill eller känner att de behöver det.

Man behöver inte yrkesutbildning för att få ett jobb, däremot har man självklart bättre möjligheter till jobb och bättre lön om man utbildar sig.
Viktigt att tänka på är att jobb som inte kräver utbildning fortfarande finns, t ex de jag nämnde förut - steka hamburgare eller städa.

Tycker att någon ska göra en tråd som heter "Jocce och Deavs diskuterar".:)

ONT: Är bara 14, snart 15, vet inte mycket om partierna. Men skulle nog lägga min röst på PP.

Hehe ;)
 
Om du skriver det du menar, istället för något annat, blir det lättare för oss andra att förstå vad du menar.

I andra länder förekommer yrkesutbildning med, och om invandrare kommer hit med yrkesutbildning från sitt hemland, räcker det med att de lär sig svenska.
Om de inte har det, så har de fortfarande den möjligheten om de lär sig svenska.
Precis som vi svenskar, behöver inte invandrare läsa någon yrkesutbildning om de inte vill eller känner att de behöver det.

Man behöver inte yrkesutbildning för att få ett jobb, däremot har man självklart bättre möjligheter till jobb och bättre lön om man utbildar sig.
Viktigt att tänka på är att jobb som inte kräver utbildning fortfarande finns, t ex de jag nämnde förut - steka hamburgare eller städa.

Ja men med alla invandrare vi har i sverige idag kan ju inte börja steka hamburgare och städa då skulle vi ha ett sånt företag på varenda gata..

90% av alla är här skulle ta PP enbart för att det låter lite kollare än cp nuubs demokrater...

å jag slår vad om att minst hälften här röstar på PP enbart för den jag skrev ovanför. men också inte ha en jävla aning om vad det handlar om att rösta på partier osv..

alltså vinner PP jävligt mycket på dator g33ks som inte har större intresse att lära sej om vad det egentligen handlar om..

obtw. PP för att kunna ladda ner igen? vad i helvete säger jag då? bryr du dej hellre om en jävla fil än vad som ska hända i landet? ska hela landet bli helt jävla fakked upp precis som Grekland är på väg nu.. enbart för du vill ha din jävla gratis film?

I min mening borde inte åldern ha med röstning att göra.. utan men vilka kunskaper röstaren har angående lande å omvärlden..


Ont: jag vet inte helt vilket jag skulle rösta på då vissa låter ju ganska bra men i fulla fakta så är det snack dom gör nu.. inga actions.. nu är det bara om dom verkligen kan hålla vad dom säger...

90% av alla partier lovar 20 gånger mer än vad dom kan hålla...

Som jag sa in min första post då :p PP står inte för Olaga Nedlandning.
 
90% av alla är här skulle ta PP enbart för att det låter lite kollare än cp nuubs demokrater...

å jag slår vad om att minst hälften här röstar på PP enbart för den jag skrev ovanför. men också inte ha en jävla aning om vad det handlar om att rösta på partier osv..

alltså vinner PP jävligt mycket på dator g33ks som inte har större intresse att lära sej om vad det egentligen handlar om..

obtw. PP för att kunna ladda ner igen? vad i helvete säger jag då? bryr du dej hellre om en jävla fil än vad som ska hända i landet? ska hela landet bli helt jävla fakked upp precis som Grekland är på väg nu.. enbart för du vill ha din jävla gratis film?

I min mening borde inte åldern ha med röstning att göra.. utan men vilka kunskaper röstaren har angående lande å omvärlden..


Ont: jag vet inte helt vilket jag skulle rösta på då vissa låter ju ganska bra men i fulla fakta så är det snack dom gör nu.. inga actions.. nu är det bara om dom verkligen kan hålla vad dom säger...

90% av alla partier lovar 20 gånger mer än vad dom kan hålla...
Man får rösta när man är över 18 för att man har fått tillräckligt med kunskap och uppfostran t.ex.
Föreställ dig om dagisbarnen skulle rötsta:(
Tänk dig om bara dom extremt förnuftiga människorna skulle rösta = Hejdå PiratPartiet.
 
Man får rösta när man är över 18 för att man har fått tillräckligt med kunskap och uppfostran t.ex.
Föreställ dig om dagisbarnen skulle rötsta:(
Tänk dig om bara dom extremt förnuftiga människorna skulle rösta = Hejdå PiratPartiet.

Så du menar att det är bara "Dumma" personer som röstar på PP?
 
Så du menar att det är bara "Dumma" personer som röstar på PP?

Majoriteten som röstar på dem röstar på dem för att som någon sa förut "För att få ladda ner gratis filer".
Dem har helt enkelt inte läst på.
Ingen fakta, bara vad jag tror:)
 
Majoriteten som röstar på dem röstar på dem för att som någon sa förut "För att få ladda ner gratis filer".
Dem har helt enkelt inte läst på.
Ingen fakta, bara vad jag tror:)

Inte av dom som röstar men av deras medlemmar ja.

PP har ca 40 tusen medlemmar av dom är säkert 25-30 tusen ungdommar under 18 eller folk som inte riktigt vet.
 
Man får rösta när man är över 18 för att man har fått tillräckligt med kunskap och uppfostran t.ex.
Föreställ dig om dagisbarnen skulle rötsta:(
Tänk dig om bara dom extremt förnuftiga människorna skulle rösta = Hejdå PiratPartiet.

jag snackar om folk som vet vad det handlar om.. låter det troligt för dej att en dagisunge skulle kunna nått sått överhuvudtaget?
visst du kanske va i dagis tills du blev 10 eller så men de flesta som är i dagis vet inte ett skit om vad som är utanför lek-hagen
 
jag snackar om folk som vet vad det handlar om.. låter det troligt för dej att en dagisunge skulle kunna nått sått överhuvudtaget?
visst du kanske va i dagis tills du blev 10 eller så men de flesta som är i dagis vet inte ett skit om vad som är utanför lek-hagen

Cip-Soft, håll dig till diskussionen och inga personliga angrepp, tack!
visst du kanske va i dagis tills du blev 10
 
Ja men med alla invandrare vi har i sverige idag kan ju inte börja steka hamburgare och städa då skulle vi ha ett sånt företag på varenda gata..

Vad du verkar ha missat är att det jag tog upp bara var exempel.
Alla affärer behöver kassörer, alla människor behöver brevbärare som lägger post i deras brevlåda osv...
Jag skulle kunna rabbla upp hundratals yrken som inte kräver någon speciell utbildning.

Det finns gott om yrken till dem, bara vi lär dem svenska.
 
Är inte 18år men skulle jag fått rösta skulle det antingen blivigt PP eller SD. inte säkert får se hur världen ser ut om 3 år när jag får rösta ;)
 
Är inte 18år men skulle jag fått rösta skulle det antingen blivigt PP eller SD. inte säkert får se hur världen ser ut om 3 år när jag får rösta ;)

PP = Porr Partiet
SD = Sverige Demokraterna! :peace:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top