• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Vilken religion tillhör du?

Vilken religion tillhör du?

  • Kristendom

    Votes: 21 28.4%
  • Islam

    Votes: 16 21.6%
  • Buddhism (Tillber inte någon Gud)

    Votes: 3 4.1%
  • Ateism (Ingen religion)

    Votes: 33 44.6%
  • Hinduism

    Votes: 1 1.4%
  • Judendom

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    74
Ptja, jag är ju konfirmerad så antar att jag tillhör kristendomen.
 
Jag är döpt, men inte kristen. Tror inte att någon kommer att kunna övertyga mig om att det finns en Gud.
Nej men jag är konfirmerad, därför är jag kristen.
Jag har alltså konfirmerat(bekräftat) den kristna tron i och med konfirmationen.
Eller?
 
Nej men jag är konfirmerad, därför är jag kristen.
Jag har alltså konfirmerat(bekräftat) den kristna tron i och med konfirmationen.
Eller?
Jo, säger inte att du inte är kristen. Säger bara att jag inte är kristen, och även ifall man har konfirmerat sig så behöver man inte vara kristen.
 
Jo, säger inte att du inte är kristen. Säger bara att jag inte är kristen, och även ifall man har konfirmerat sig så behöver man inte vara kristen.
Ptja, tekniskt sett är du ju kristen då du bekräftat din kristna tro.
Jag skulle inte vilja påstå att jag är fanatisk, men jaaaaaa. Något längre än "explosion från ingenstans" måste det ju gå att komma eller hur? :D
 
Ptja, tekniskt sett är du ju kristen då du bekräftat din kristna tro.
Jag skulle inte vilja påstå att jag är fanatisk, men jaaaaaa. Något längre än "explosion från ingenstans" måste det ju gå att komma eller hur? :D

Explosion från ingenstans var det ju inte. Universum expanderar och har expanderat sen Big Bang hände. Om några miljarder år så kommer universum börja att krympa (the big crunch), vilket har hänt flera gånger om. Vem vet hur många gånger det har hänt. Man säger också att universum är oändligt för att man inte vet hur stort det är. Vad händer ifall vi ser en utomjording framför våra ögon senare i livet, vem skapade det (säger det för att man kan ju aldrig veta könet förns man träffar "det"?)? Flera miljoner års evolution har skapat oss människor och andra varelser här på jorden.

Vad har du att säga?
 
Explosion från ingenstans var det ju inte. Universum expanderar och har expanderat sen Big Bang hände. Om några miljarder år så kommer universum börja att krympa (the big crunch), vilket har hänt flera gånger om. Vem vet hur många gånger det har hänt. Man säger också att universum är oändligt för att man inte vet hur stort det är. Vad händer ifall vi ser en utomjording framför våra ögon senare i livet, vem skapade det (säger det för att man kan ju aldrig veta könet förns man träffar "det"?)? Flera miljoner års evolution har skapat oss människor och andra varelser här på jorden.

Vad har du att säga?
Så du påpekar då alltså att "Big Bang" inte var en explosion från ingenstans som skapade universum och har fått det att expandera och krympa flera gånger om?
Är faktiskt väldigt intresserad av Big Bang, <3 Science Nights @ Discovery Science.
 
Så du påpekar då alltså att "Big Bang" inte var en explosion från ingenstans som skapade universum och har fått det att expandera och krympa flera gånger om?
Är faktiskt väldigt intresserad av Big Bang, <3 Science Nights @ Discovery Science.

Jag sa aldrig att det inte var en explosion, sa bara att det inte var en explosion från ingenstans. Men ja, Discovery Science är intressant. :)
 
Finns ingen som kan säga hur jorden skapades, inte än iaf...

Men tror dock mer på "Big Bang" än på att en jävla snubbe uppe i himlen skapade den -.-

Om gud skapade människan, vem skapade "gud"?
 
Back
Top