• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Vilken religion tillhör du?

Vilken religion tillhör du?

  • Kristendom

    Votes: 21 28.4%
  • Islam

    Votes: 16 21.6%
  • Buddhism (Tillber inte någon Gud)

    Votes: 3 4.1%
  • Ateism (Ingen religion)

    Votes: 33 44.6%
  • Hinduism

    Votes: 1 1.4%
  • Judendom

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    74
jag är muslim och jag tror på allah...
/
(Tack för att du editade istället för att ta bort :) ska sköta mig ett tag nu) :D
 
Last edited:
Själv är jag kristen, men man får la tro på vad man vill. Kan inte säga att jag är någon super kristen snubbe som kubbar till kyrkan varje dag, som följer alla budord etc, men jag tror det finns något såsom en "Gud".

Detta är iaf min version av ateister:


Tur att vi har religonsfrihet i Sverige iaf!
 
Själv är jag kristen, men man får la tro på vad man vill. Kan inte säga att jag är någon super kristen snubbe som kubbar till kyrkan varje dag, som följer alla budord etc, men jag tror det finns något såsom en "Gud".

Detta är iaf min version av ateister:


Tur att vi har religonsfrihet i Sverige iaf!

Kan ju lätt vända den där mot de som anser gud skapade allt också... man kan respektera någons tro utan att försöka klanka ner på denna.

En sak jag inte förstår dock är folk som är religiösa men säger att evolution är omöjligt etc. Varför skulle inte nu gud kunnat gjort detta? skulle inte det egentligen vara en väldigt smart grej att göra? men det är väl lite att folk i princip definierar sin egen gud och vad denna lär. Folk har otroligt många tolkningar av allt och de går även emot det som står listat som synd etc. "de är extremister, de tolkar bla bla fel" försvarar sig man sig med, ja det är möjligt men jag tror mer att en större del väljer att se/tolka det på det sätt som gynnar dem och inte att det finns en objektiv rätt tolkning som vissa säger. Människan kommer alltid att försöka hitta kryphål/ursäkter till jobbiga saker eller sätt att rättfärdiga och rationalisera sina handlingar. Den som skyller, om den så är religiös eller icke-troende, sina handlingar på något utomstående har saker att jobba med. Finns en gud skulle tror jag nog denna skulle vilja att folk tänkte själva och tog ansvar för sina handlingar. Tror även att denna skulle vilja att vi klarade oss på egen hand också, de som avstår sjukvård och anser att gud ska "hela" dem förstår jag inte heller... en smart design skulle vara att möjliggöra människan att klara sig själv, eller hur?
 
Själv är jag kristen, men man får la tro på vad man vill. Kan inte säga att jag är någon super kristen snubbe som kubbar till kyrkan varje dag, som följer alla budord etc, men jag tror det finns något såsom en "Gud".

Detta är iaf min version av ateister:


Tur att vi har religonsfrihet i Sverige iaf!

Hur kom gud till? Har han alltid funnits?

Makes perfect sense

Religion användes för länge sen för att visa vem som har "makt", idag så är alla bara hjärntvättare :(
 
Själv är jag kristen, men man får la tro på vad man vill. Kan inte säga att jag är någon super kristen snubbe som kubbar till kyrkan varje dag, som följer alla budord etc, men jag tror det finns något såsom en "Gud".


Detta är iaf min version av ateister:


Tur att vi har religonsfrihet i Sverige iaf!

Nej det där är så jävla korkat. Skulle religion avskaffas helt skulle världsfreden vara ett faktum. (Okej, troligvis inte. Men iallafall närmre än vad vi är nu.)

Är det bara jag som tycker det är helt sjukt att folk fortfarande tror på sagor när vi har en evolutionsteori? Du som kristen, tror du på att jorden endast är 6000 år gammal? (Vilket den är enligt bibeln)

Ni andra troende, har ni läst bibeln/koranen/bamse? Varför är ni troende?
 
Skit samma, låt folk som tror en Science Fiction bok är verklighet tro på det. Inget man kan göra åt saken.
 
Last edited:
Skit samma, låt folk som tror en Science Fiction bok är verklighet tro på det. Inget man kan göra åt saken.
Religion är av de få saker där det är lönlöst att argumentera för att förändra den andres syn, folk har bestämt sig redan. Skulle du komma med något bra argument i just en argumentation så faller de plötsligt tillbaka på "låt mig tro på gud, respektera det" eller "du kan inte bevisa att gud inte finns". Jag är nyfiken om det finns någon som samlat alla beskrivningar av gud och vad denna är för något, då skulle man kunna ta till totalt teoretiska argument som bygger på deras egen definition av gud. Jag antar att man fortfarande inte skulle komma någon vart dock. Efter allt, de som beskrev gud har väl antagligen tolkat fel eller hittat på, alltså det vanliga argumentet, ett som även används flitigt av de som inte vet vad generalisering eller objektivitet betyder. Man säger att definitionen/åsikten kommer från den radikala och att denna inte kan representera *oss* överhuvudtaget. Argumentationen går åt helvete där då alla argument tappar plötsligt värde.
 
Back
Top