• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Några som har lust att sätta ihop ett 7.4/7.6 lowrate custommap team?

Tjena :)
Har suttit nu ett tag och læst.. Detta du vill gøra ær helt otroligt , Tycker att det ær riktigt bra tænkt av dig. Och Inte ofta man ser hær på otland så seriøsa killar som vill gøra ett riktigt fett project :). Hade sjælv kunna tænka mig børja otn nær den ær klar!.
Detta ær inte dumt tænkt. Menar att det inte ær någon ide man børjar lira riktiga tibia, Den nya Clienten och update's verka fucka ur helt. Så varfør inte gå tillbaks till 7.4/7.6 inte helt dumt :)


Hoppas med all ønska att det går bra før dig nu rune :)

/Savbeu

Pga att jag har sånna bokstæver ær att jag ær i norge atm! hee (sorry)
 
Tackar alla för så fin respons :$.

Har inte lagt det på is utan jobbar på lite då och då.

Nu känns "ytan" rätt färdig, det är städer och så kvar bara, och möjligen att man slänger in lite hus och speciella grottor och sånt för quests sen, men grovt sätt är ytan färdig.

Jag orkar inte riktigt slänga upp bilder på underjorden och det är lite synd för det är ju en stor del av kartan det med :p

utveckoktober.png


Men nu när kartan börjar närma sig sitt slut så börjar man nästa fundera på om man inte ska ta och göra den lite större =p
Kanske ta bort byn i väst och "konnekta" den med en till ö.
Fast det kanske bara är mitt undermedvetna som inte vill sluta mappa hehe.


Kom jätte gärna med feedback och kritik!
Och om någon känner att dom är bra på att göra städer så hojta till =)


/rune
 
Tackar alla för så fin respons :$.

Har inte lagt det på is utan jobbar på lite då och då.

Nu känns "ytan" rätt färdig, det är städer och så kvar bara, och möjligen att man slänger in lite hus och speciella grottor och sånt för quests sen, men grovt sätt är ytan färdig.

Jag orkar inte riktigt slänga upp bilder på underjorden och det är lite synd för det är ju en stor del av kartan det med :p

utveckoktober.png


Men nu när kartan börjar närma sig sitt slut så börjar man nästa fundera på om man inte ska ta och göra den lite större =p
Kanske ta bort byn i väst och "konnekta" den med en till ö.
Fast det kanske bara är mitt undermedvetna som inte vill sluta mappa hehe.


Kom jätte gärna med feedback och kritik!
Och om någon känner att dom är bra på att göra städer så hojta till =)


/rune

Jaa. det ser øver fett ut faktiskt om jag ska vara ærlig nu :) Hoppas det går bra :D
 
Det är en bra ide, om du behöver någon till teamet så msga mig.
 
Så, nu har även Wahlberg kartan, eller kartan så som den var 1 november.

Vi har bollat lite ideer och det känns nästan som att det är dags att gå över till att börja göra quests.
Vi tänkte även testa ett nytt koncept, nämligen att man i "huvudstaden" skall kunna köpa mark och bygga sina egna hus.
Det viktigaste, DP, tempel, shops osv, skall placeras ut, några hus kanske, och sen marker som man får köpa, och sen via forum eller via hemsidan ladda upp en bild på hur man vill ha sitt hus, och så kostar det in-game money, alltså inga doneringspengar utan guld.
Blir ju en rätt shysst "guld-out-come" från servern då okså.

Tanken är lite att då kanske folk kan gå ihop och bygga hela områden eller guildhouses.
Men vi ska slipa lite på den ideen först, men hade det inte varit lite häftigt?


Ni som känner att ni har stor fantasi och hade velat hjälpa till att göra quest historier skicka gärna pm till mig!
/rune
 
Den där hus idén låter grymt intressant:) Jag kommer utan tvekan spela denna otn!
All lycka till från mig!
 
Så!

Har vart riktigt dött nu i någon månad eller nått, men nu känner jag att det är dags att börja jobba på det igen när jag får sån härlig kritik från er här i tråden =)
Får se hur jag styr upp arbetet bara, tror att jag skall försöka vara lite mer systematisk "den här gången" och skriva ner målbilder och sen stegvis beta av dom.
Frågan är bara hur "packat" med saker man kan göra, känns lite som mappen är rätt fullknökad, kanske får tänka om placeringen av vissa saker.
Får la bli mycket underjord att göra =p

haha känns lite pretentiöst kanske, men vill typ "beta testa" mappen för å få lite feedback =P
blir ju lätt att man missar saker man själv gör fel gång på gång, har test kört lite och har fått dels ändra om så det blir mer monster i spawnerna och sen är det ju att hitta balansen att göra "naturen"/"transportsträckorna" tillräkligt intressanta, inte för mycket bös men samtidigt inte heller alltför "platta" och tråkiga.

/Rune "-Nu med Nytt Driv!"
 
Så, en liten update.

Har jobbat på två stora underjordiska grottor, en under västra vildmarken och en under östra vildmarken.

vstochstraunderjord.png


Den västra underjorden är tänkt att vara lite enklare för spelare upp till nivå 30 och östra är något svårare med ett stort drakkomplex och en stor dragonlord spawn.
I östra underjorden är det märkbart så att orcer, minotaurer, alver och dvärgar försöker samarbeta och komma fram till något agreement, där vaktar dom även en stor dragon lord spawn, här är en bild på en dvärg som har åkt på uppdraget att blidka dom uråldriga röda drakarna med gris :p frågan är om inte han äts upp han med å andra sidan ;p

matardvrg.png



Har skrivit lite en todo list;
* Fixa ett större underjordiskt komplex under orcfortet, där det ska finnas mycket zerkar och leaders och warlords.

* Försöka fixa till och "förvilda" östra vildmarken lite bättre.

* Zoona in och bygga vidare på sydvästra PoH-alike området.

* Fixa bättre och större rotworm caves under öknen.

* Göra om labyrinten som skall leda till mintwallin.

* Fixa stora staden, antaligen bygga en mindre stadskärna där man kommer börja i spelet och sen låta staden växa av att spelare själva köper mark och bygger hus.

* Fixa ökenbyn och den lilla ö byn.

/rune
 
Så!

Nu får det vara klart mappat.
Är ena svårt å sätta ner foten och tycka det räcker.
"Men för nu" så får det vara nog.

Mitt Remere verkar ha buggat ut så kan inte extrahera ut minimap bilder, och det hade varit ett meck att kopia-klistra in helbilder på minimappen, hade annars tänkt göra en .gif bild där man ser alla våningar så ni får ett grepp även om hur stort det är i underjorden, men men.
Här kommer iallafall en minimap på "huvudstaden";
huvudstaden.png


Som ni ser är shopper och dp byggda, och sen finns det några få bostadshus, men stora delar av ytan täcks av 4 bostads"block" som består av 8st 9*9 rutor där folk skall kunna köpa mark och bygga sina egna hus.

Såhär ser ett "block" ut;
huvudstadenrutor.png



Nu måste jag fråga runt lite, finns det någon stabil 7.6 distro?
Jag har snackat med en seriös hoster som kommer att hosta, men jag står nu lite konfunderad över detta med server.
Vilken duger? Hade hoppats på Avesta men ferrus verkar ha lagt ner projektet.

Och hur fungerar det med scriptandet? Har alla serverar en "gemensam standar" hur scripts skall skrivas, eller måste jag avakta tills jag vet vilken server som kommer användas innan jag kan börja scripta quests och npcs?
Hade vart underbart ifall någon med koll kunna komma in och hjälpa till lite.

/Rune
 
Kör tfs crying damson (7.6). Den funkar dock inte 100% än, det är lite bugs kvar att fixa. Någon som kan mer om ots kan säkert berätta mer om varför den är bättre ;)

@Up: Tror det är bättre om du bygger ut staden själv. I början kan den ju vara ganska liten och sedan när fler spelare börjar kan du bygga ut den. Ser ganska fult ut nu med en massa tomma hus :p
 
Tackar =)
Har börjat kika lite nu på npcs och verkar ju inte överdrivit knepigt.
Finns det något program där man kan se vad olika looktypes och hur färgsättningen fungerar?
<look type="139" head="20" body="39" legs="45" feet="7" addons="0" />
Har en svagt minne av att man för tusen årsen satt och chansade fram olika looktypes med färger, men det borde ju skrivits ett program som visar detta nu för tiden =p

Jo jag håller med, staden kan verka rätt tråkigt, men å andra sidan finns det 2 mindre byar, och en liten sketen öken by där man kan köpa "färdigkonstruerade" hus, så förhoppningsvis så kommer huvudstadens tråkighet att bjuda in till att folk köper mark och bygger =)

Någon som har koll på vad nästa steg är?
Efter kartan är klar, och NPCs och quests är klara, är det dags att sätta sig in i hemsidan då och hur hemsidan skall interagera med servern?
Har "hört talas om" olika vad jag antar är färdiga system, modernACC och nicaw eller något sådant?
Någon insatt? =p

/rune
 
Back
Top