• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Några som har lust att sätta ihop ett 7.4/7.6 lowrate custommap team?

Jag vet inte faktiskt.
Jag jobbar på med mappen, kommer på lite nya ideer då och då, nu jobbar jag med ett alvfort, och sen fick jag en ide om en stad likt venore fast i havet där det ska huseras en massa odött.

Försökte sätta mig med npcs scriptande, men det känns så meningslöst förens jag är helt hundra på vilken distro/server jag skall köra, och där sitter jag lite fast för jag har, handen på hjärtat, ingen ordentlig koll. Och jag hade tagit livet av mig ifall jag hade behövt skriva om allt :p.
Får se hur framtiden ser ut, känns så jävla fel att släppa projektet och låta det dö ut nu när mappen, om jag får säga det själv :p, är näst intill legendarisk. (hehe där var jag självgodheten själv)
Så synd att mitt remere crashar när jag försöker extrahera ut minimaps, annars hade jag velat visa alla våningar och all underjord.

/rune
 
Så en till lite update och ännu en önskan till hjälp =p

I och med att mitt remeremapeditor har fått för sig att krasha varenda gång jag försöker exportera minimappen så har jag inte riktigt orkat dra ut den igen och hela mappen får inte plats på skärmen ifall jag ska ta screenshot =p
Hade velat göra en .gif animation och visa er alla våningar, men jag orkar verkligen inte sitta och klippa och klista ihop alla våningar i paint =p

Men jag ville verkligen visa er delar av underjorden i minimap format, så jag klippte ut delar av underjorden och satte ihop i 3 bilder, dom ligger huller om buller nu och inte ens sorterat i våningar, utan är mer en bild av att det faktiskt finns rätt mycket underjord att utforska.

Se upp ! Här kommer bilder!

Det mesta av minimappen;
utveckling7ground.png


Underjord ihophopflaxklippt 1;
utvecklingundejord1.png


Underjord ihophopflaxklippt 2;
utvecklingundejord2.png

(typiskt att jag inte redigerade bort det svarta längst ner, ber om ursäkt för det)

Underjord ihophopflaxklippt 3;
utvecklingundejord3.png



Hoppas bilderna lockar, och jag hoppas att de lockar så pass mycket att dels någon med erfarenhet av en stabil 7.6 server och några som har erfarenhet av NPC och quest scriptande känner sig lockade att hjälpa till och slutföra det här projektet och får det spel färdigt.
Jag själv ensam har inte tid att sitta och scripta allt och jag har inte tid att sätta mig in i programmering såpass mycket att jag skulle kunna modda om en stabil distro till 7.6
I ett lag behövs flera medspelare med olika roller och jag kan inte axla alla roller själv.

/rune
 
Sha! Om jag var i din plats skulle jag skapa en 8.60 men med alla 7.6 funtioner och system. Då kanske jag skulle joina :D!
 
Sha! Om jag var i din plats skulle jag skapa en 8.60 men med alla 7.6 funtioner och system. Då kanske jag skulle joina :D!

Om det är en 8.6 men med 7.6 funktioner.. Vafan är då meningen med att det ska vara 8.6?
 
Försöker för fullt nu att hitta kunnigt folk som skulle kunna hjälpa till med själva server biten, men utan framgång än så länge.
Har tankat ner tfs_760_v2 och sqlserver osv, fick igång den såpass att jag kunde logga in på den kartan av edron som kom med, men för att kunna spela kartan jag har jobbat med verkar det som att jag behöver konvertera om den från i SimOnes mapeditor, något som försvåras när SimOnes mapeditor väljer att krasha när jag försöker öppna kartan =p

Så ja, sitter fast igen hehe, hade bara det gått att konvertera så hade man ju kunnat spika att använda tfs_760_v2, och då hade scriptandet börjat ta vid, men som sagt, det känns så jävla osäkert att sitta och scripta en satans massa NPCs och sen kanske upptäcka att dom ändå inte kommer fungera till den servern som skall driva skiten, för jag har förstått det rätt nu va? att alla servrar inte har samma system för NPCs och sådant?

/rune
 
Skönt att du håller på bli klar här :D Så man kan börja :)
att alla servrar inte har samma system för NPCs och sådant?
Nae det är de som är så jobbgt. att alla NPC passar inte till alla sevrar. Men så långt jag har förstått att du ska anväda TFS va?...
Jag hjälpte en kille som skulle ha en 7.6 Real-Map med tfs då.. Rätt mycket bugs på det! Men jag hoppas det fixar sig :)..

Tänk på vilka du väljer du tar som scripters etc, Dom kan vara riktigt taskiga när det väl gäller. Nu menar jag inte alla, finns mycket trevligt folk här med :) Jag varnar dig bara..

Good Luck

/LuckyM
 
Mja, alltså, jag har ju som sagt ingen koll på vad som gäller riktigt, folk verkar ju rekommendera tfs 7.6 och om den jobbas för att bli bättre så är det ju kalas liksom.

Så frustrerande bara att simones krashar =/
 
Back
Top