• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Nationella prov(SWE)

Dante

silentdefender
Joined
Apr 26, 2008
Messages
6,643
Reaction score
21
Location
Sweden - Örebro/Stockholm
akEJ är det bara vivalla skolan som har det imorgon eller är det alla nior???

själv går jag i svenska två så får skriva på datan ;))))

aaa jag är blatte går i svenska två och är glad, fast får samma uppgiften som normala svenskan och jobbar med dom, tur att jag får 30 min extra ;P

annars är det bara vivalla skolan som man inte får äta chips??? jag vill köpa chips och äta när jag gör provet :S
 
Palla köpa chips när de är prov...
 
Vi fick ha godis/läsk osv, men inte chips för det stör dom andra :)
 
Polare drog med sig princess tårta. Så vet inte riktigt vart gränsen går :)
 
Alla nationella prov är så överdrivna..

var ärre man får i svenska? 3 timmar på sig att skriva en uppsats som behöver vara runt 3-4 sidor?
(dvs om man inte överdriver å skriver 20 sidor som vissa idioter väljer att göra dock hjälper inte det deras betyg).
Jag var klar efter 40min och då hade jag endå dubbel kollat ifall det var något jag hade missat.

Fick ett VG och jag kan inte direkt säga att jag är bra på svenska.
 
Alla nationella prov är så överdrivna..

var ärre man får i svenska? 3 timmar på sig att skriva en uppsats som behöver vara runt 3-4 sidor?
(dvs om man inte överdriver å skriver 20 sidor som vissa idioter väljer att göra dock hjälper inte det deras betyg).
Jag var klar efter 40min och då hade jag endå dubbel kollat ifall det var något jag hade missat.

Fick ett VG och jag kan inte direkt säga att jag är bra på svenska.


min brosha fick mvg på engelskan och matten sen vg på svenskan, han skrev bara 3 sidor och några andra i hans klass skrev runt 10 och fick g/ig

hatar såna som tror de kan nåt när de skriver "100" sidor lol


men vafan, imorgon är det läsförståelse och asså skit jobbigt är det för de sa att man inte får lyssna på musik när man gör de :/
 
Last edited:
Folk skriver massa onördiga saker. Läs målen och skriv bara det som behövs. skippa resten som bara ger dig minus poäng pga kanske ett missat stavfel eller något liknande.

Läsförståelse är den svåra delen dock.
Om jag inte minns fel så har man inte så jävla lång tid på sen på den så man kan inte direkt sitta å tänka på något annat den första kvarten som man brukar.

Engelska och matte proven är dock väldigt enkla.

Om jag inte minns fel så varre dock ett muntligt prov i matematik som jag hade väldigt svårt för.
 
Folk skriver massa onördiga saker. Läs målen och skriv bara det som behövs. skippa resten som bara ger dig minus poäng pga kanske ett missat stavfel eller något liknande.

Läsförståelse är den svåra delen dock.
Om jag inte minns fel så har man inte så jävla lång tid på sen på den så man kan inte direkt sitta å tänka på något annat den första kvarten som man brukar.

Engelska och matte proven är dock väldigt enkla.

Om jag inte minns fel så varre dock ett muntligt prov i matematik som jag hade väldigt svårt för.

100% rätt
 
min brosha fick mvg på engnelska och matten sen vg på svenskan, han skrev bara 3 sidor och några andra i hans klass skrev runt 10 och fick g/ig

hatar såna som tror de kan nåt när de skriver "100" sidor lol


men vafan, imorgon är det läsförståelse och asså skit jobbigt är det för de sa att man inte får lyssna på musik när man gör de :/

lol :d
 
Fick G på svenskan för att jag tyckte svenska lektioner va skit tråkiga.
VG på Engelska nationella.
G på matte, Hatar matte.
 
Fick G på svenskan för att jag tyckte svenska lektioner va skit tråkiga.
VG på Engelska nationella.
G på matte, Hatar matte.

Synd att dom inte har ditt bästa ämne, mapping:p
 
Alla Sverige's nior har nationellt prov i Svenska - läsförståelse imorgon. Börjar kl 8.30, 80 minuter skrivtid har man på sig.

Jag visste inte det när jag gick i nian med nu kan jag inte sluta tänka på det, wtflol :< Aja, g-luck Aho.

Om jag minns rätt hade jag med mig chips & 1.5l Cola. Fast en polare tog med sig baguetter ;D
 
aa på torsdag med fast hmm min lärare sa att vi ska börja som vanligt(8.10) AKTA vivalla skolan är sämst kolla man får inte ens ha chips :// och tack alla
 
Om jag inte minns fel så varre dock ett muntligt prov i matematik som jag hade väldigt svårt för.

Påståenden sa min matte lärare att det skulle vara, sen sitter man i en grupp med ca 5 personer och diskuterar, håller med och inte osv...

fast det är väl inget o oroa sig om än för det är ju typ om två månader...
 
Jag gillar inte svanska o_O
Men jag har koncetrations problem :/

Btw: Varför ta med sig läsk?:SSSS
Lite onödigt asså :p
 
Back
Top