• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Om jag var en turk<3

Många invandrare hotar med att de ska komma med familjen osv, fast jag har inte sett familjen faktiskt komma så hittills har det bara varit tomma hot.

Och det är väldigt få människor som accepterar att bli nedslagna, bästa du kan göra är att inte försöka förnedra den andra personen om du lyckas få ner honom.
 
"Whatever man" :p
Orkar inte ens börja skriva en reply på en sådan onödig skit svar.

Kort som sagt, du menar då att,
"öh, det finns en del kaxiga svennar också !!!"
och slutligen,
"erhm...har aldrig SETT en blatte göra något sådant, så...blattar är inte kaxiga!".

Kan någon säga mig vad jag ska skriva till detta svar, som skrevs av någon som lever i sin egna lilla värld...

Ska ut o springa en runda, va snäll och inte posta igen, för jag kommer ändå inte göra det.

Nej, jag menade inte att de är oskyldiga. Det är du som väljer att se allt från din egna synpunkt. Det jag egentligen menade är att det inte händer överallt, bara för att du ser en som gör det betyder inte att alla gör det. Inte utan anledning i alla fall (på det sättet du sa med "vad glor du på"). Och har heller inte sett någon hota med deras familj, de hotar med vänner och sånt men inte med familj. Det är väl oftast invandrare som hotar med sin familj, för att de kanske inte har några vänner?

Du gör saken större än vad den är. Och det är inte så att det bara är mellan blattar och svennar, de blattarna som är kaxiga är lika eller ännu mer kaxiga mot andra blattar!
 
Nej, jag menade inte att de är oskyldiga. Det är du som väljer att se allt från din egna synpunkt. Det jag egentligen menade är att det inte händer överallt, bara för att du ser en som gör det betyder inte att alla gör det. Inte utan anledning i alla fall (på det sättet du sa med "vad glor du på"). Och har heller inte sett någon hota med deras familj, de hotar med vänner och sånt men inte med familj. Det är väl oftast invandrare som hotar med sin familj, för att de kanske inte har några vänner?

Du gör saken större än vad den är. Och det är inte så att det bara är mellan blattar och svennar, de blattarna som är kaxiga är lika eller ännu mer kaxiga mot andra blattar!

Aja, du vet bäst :thumbup:

Slutdiskuterat.
 
vet ni ens vad blatte betyder? :O
"Blatte kan vara en nedsättande benämning på en individ med etnisk bakgrund som uppfattas som icke-central/nord/västeuropeisk, exempelvis en person med sydeuropeiskt, afrikanskt eller arabiskt ursprung."
Källa: Wikipedia.

Så, svenskar använder ordet "rätt" men alldeles för ofta.
 
"Blatte kan vara en nedsättande benämning på en individ med etnisk bakgrund som uppfattas som icke-central/nord/västeuropeisk, exempelvis en person med sydeuropeiskt, afrikanskt eller arabiskt ursprung."
Källa: Wikipedia.

Så, svenskar använder ordet "rätt" men alldeles för ofta.

jag kan skriva saker i wikipedia med,

tex, när halva min klas fick ig i SO provet, skrev bara falsk info, fast det är deras fel också man får inte fuska :D
 
jag kan skriva saker i wikipedia med,

tex, när halva min klas fick ig i SO provet, skrev bara falsk info, fast det är deras fel också man får inte fuska :D
Sa "källa wikipedia", hade jag varit 100% att det betyder det så hade jag inte skrivit ner det..


Jag vet inte vad det egentligen betyder (ordet har säkert funnits ett bra tag) men jag tror den där beskrivningen stämmer.
 
hahah blatte betyder defenitivt inte det Zisly påstår :) tro mig ^^

Sa bara vad som stod på Wikipedia.
Blatte kan betyda mycket..
Iaf, här är en annan "förklaring"..

INTE MIN

Code:
"Det underliga ordet ”blatte”

Ordet ”blatte” blev plötsligt känt över hela landet tack vare TV:s intensiva rapportering om tre unga män av latinamerikansk bakgrund, som blev utsatt för vad de själv uppger en kränkande behandling av Norrmalmspolisen i Stockholm. Bland annat kallades de för ”blatte”.
Det tycks vara så att ordet används relativt ofta i Skåne, men är inte lika vanligt i Mellansverige bortsett från Stockholm och praktiskt taget okänt i norra Sverige. I stockholmsslangen tycks det vara levande och utvecklas.
Blatte betyder sannolikt ursprungligen ”löjlig figur”, en betydelse som kan vara ganska gammal. Det förgrenats till adjektiven ”blattig” som betyder okamratlig och ”blatto”, dålig, elak, värdelös. Därtill finns ordet ”blatta”, som benämning på en femöring (sådana finns ju inte längre). Allt detta enligt Svenska språknämnden.
Men sedan har ”blatte” även fått en andra betydelse som ett nedsättande synonym till ordet ”neger”, alltså person med mörk hudfärg. Denna utveckling kan ha skett i Stockholm, där ordet numera även används som nedsättande ord för personer med meditereant ursprung.
I italienskan finns ordet ”blatta” som benämning till kackerlacka. Men om det kommit in i skånskt språkbruk därifrån vet man inte ty ingen språkvetare har undersökt ordet. En annan möjlighet är att det i likhet med ”tjej” skulle ha kommit från zigernarspråket, romanès.

SÖREN G. LINDGREN "
 
*Väntar fortfarande på expertutlåtande*

Tror han menar att det kan betyda något bra...
För min brorsa snackade med en pizzabagare när något liknande hände, när någon sa blatte åt han och hans reaktion blev typ "glad" :p

Det kan betyda typ "kompis" eller liknande, eller kanske "kamrat".
Något sådant sa iaf brorsan :p Så om det finns några riktiga utlänningar som vet det språket (turk, kurd?) vet vad det egentligen betyder.
 
Tror han menar att det kan betyda något bra...
För min brorsa snackade med en pizzabagare när något liknande hände, när någon sa blatte åt han och hans reaktion blev typ "glad" :p

Det kan betyda typ "kompis" eller liknande, eller kanske "kamrat".
Något sådant sa iaf brorsan :p Så om det finns några riktiga utlänningar som vet det språket (turk, kurd?) vet vad det egentligen betyder.
Samma som med folk som kallas varandra "nigger".
Iaf så används ordet oftast som något negativt av svenskar.
 
Back
Top