• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Pratgruppen

Som bilden jag visa I min mapping thread. Från andra spel/filmer/bilder :)
 
Var får ni all er inspiration ifrån? Till mapping då.

Du ska inte ta Neon på allvar, han är ju sjukligt begåvad.
Du kan säkert se på en miljon filmer utan att göra något som Neon gör, och förlåt för att jag sa det, men det är tyvärr sanningen.

Ska citera Neon själv här,
Art isn't something you learn. It's something you are born with.

/Limannen
 
Var får ni all er inspiration ifrån? Till mapping då.
Inspiration landet, jag får min inspiration där ifrån väldigt bra sida rekommenderas!!

Så fort sommarlovet har gått börjar skolan redan nästa vecka måste erkänna att det känns riktigt bra att börja skolan igen man saknar folket där :D
 
Inspiration landet, jag får min inspiration där ifrån väldigt bra sida rekommenderas!!

Så fort sommarlovet har gått börjar skolan redan nästa vecka måste erkänna att det känns riktigt bra att börja skolan igen man saknar folket där :D

Börjar själv på helt ny skola så man känner sig lite nervös :p
 
Börjar själv på helt ny skola så man känner sig lite nervös :p

Treeevligt :D Gymnasium eller?

Själv har jag ett år kvar -.- , äckliga 9an för mig.
Men...du som har slutat grund skolan, kan väl berätta ifall 9an var lättare än 8an.

För att min brorsa sa att det blev lite soft i 9an, bara de nationella proven som blev lite press på, men att det gick lättare än 8an :S

Tack,
/Limannen
 
Treeevligt :D Gymnasium eller?

Själv har jag ett år kvar -.- , äckliga 9an för mig.
Men...du som har slutat grund skolan, kan väl berätta ifall 9an var lättare än 8an.

För att min brorsa sa att det blev lite soft i 9an, bara de nationella proven som blev lite press på, men att det gick lättare än 8an :S

Tack,
/Limannen

Tyckte det var lättare och roligare i 9an :p

Jo ska börja gymnasium, dock så är jag 91'a, fick gå om 5'an eftersom jag kom precis tillbaka från Spanien då (bodde där sen jag var 6 tror jag), så skulle ej klarat 6'an.
Sen nu när man skulle börja gymnasium så åkte man till spanien istället och kom tillbaka i julas, försökte hoppa in på gymnasium fast kunde inte börja pga att det var mitt i allt :(
Så kommer nog bli jobbigt med att folk är 2 år yngre :(

Är dock glad att jag inte äldre pga att jag är dum eller w/e xD
 
Ska själv börja 3je året på gymnasiet :D

Och ja Limannen, 8an är det jobbigaste året ^^ lika med 2an (gymnasiet) 3an kommer ha skit mycket håltimmar / dagar :D
 
Tyckte det var lättare och roligare i 9an :p

Jo ska börja gymnasium, dock så är jag 91'a, fick gå om 5'an eftersom jag kom precis tillbaka från Spanien då (bodde där sen jag var 6 tror jag), så skulle ej klarat 6'an.
Sen nu när man skulle börja gymnasium så åkte man till spanien istället och kom tillbaka i julas, försökte hoppa in på gymnasium fast kunde inte börja pga att det var mitt i allt :(
Så kommer nog bli jobbigt med att folk är 2 år yngre :(

Förstår dig, fast...kom igen, 1 år? :p
Det fick min brorsa också göra för att vi flyttade från en stad till en annan mitt i hösten terminen xD

Och jag har en rl kompis som har gått på IVP (individuella programmet) i 3 år, hah :p så...om man har otur, så är det han. (fast med han, så berodde det på betygen, inte flyttande o sånt)

/Limannen
 
Ska själv börja 3je året på gymnasiet :D

Och ja Limannen, 8an är det jobbigaste året ^^ lika med 2an (gymnasiet) 3an kommer ha skit mycket håltimmar / dagar :D

Yay !

Aaa, 3an visste jag iaf :p

För min brorsa har precis börjat som lastbils chaffis på carlsberg, han sa att 3an var hur sköj som helst, det enda jobbiga var att skaffa alla hans körkort xD han har nästan alla, utom buss och motorcykel :p

Det blir tufft :/ (16 år nästa april, då blir det ju övningsköra också :S)

Mycket i livet kommer precis efter 15 ;)

/Limannen
 
Treeevligt :D Gymnasium eller?

Själv har jag ett år kvar -.- , äckliga 9an för mig.
Men...du som har slutat grund skolan, kan väl berätta ifall 9an var lättare än 8an.

För att min brorsa sa att det blev lite soft i 9an, bara de nationella proven som blev lite press på, men att det gick lättare än 8an :S

Tack,
/Limannen
Jag börjar andra året i gymnasiet. Själv tyckte jag att 9an va väldigt lätt och kul, man spenderar sista tiden med sina klass kamrater då men vissa träffar man även i gymnasiet och på fritiden. 8an är nog jobbigast som Zisly sa men kul hade jag iaf. Va inte pluggis men gick inte ut med skit betyg hade okej tycker jag fast kunde ha fått bättre om jag spenderade mer tid åt plugget men tycker inte det behövs...:p Gick ut med 190p valde inte något extra språk för jag hade nyligen flyttat till Sverige började 5 här så svenskan va inte det bästa fick jobba på det rätt mycket så det blev inte något extra språk :p
 
Jag börjar andra året i gymnasiet. Själv tyckte jag att 9an va väldigt lätt och kul, man spenderar sista tiden med sina klass kamrater då men vissa träffar man även i gymnasiet och på fritiden. 8an är nog jobbigast som Zisly sa men kul hade jag iaf. Va inte pluggis men gick inte ut med skit betyg hade okej tycker jag fast kunde ha fått bättre om jag spenderade mer tid åt plugget men tycker inte det behövs...:p Gick ut med 190p valde inte något extra språk för jag hade nyligen flyttat till Sverige började 5 här så svenskan va inte det bästa fick jobba på det rätt mycket så det blev inte något extra språk :p

190 poäng räcker ju fint, vad valde du för yrkesriktning ?
 
Vad menar du ? :S

Nene, bara liksom...jämförelsen som min rl kompis hade , 3 år på IVP, värsta "helvetet" sa han xD

Men nej, jag förstår dig, det kan vara jobbigt med den tiden också, att gå om är svårt, att hoppa över är ju också en nackdel :S
(även ifall man är "för smart" för exempel 2an, så kanske inte 3an blir lika lätt :p)

Jo det stämmer, valde Teknik AD :p

:blink:

Då har jag en väldigt viktig fråga, är det som alla säger...mycket mycket koncentrerat på matematik ? :S

/Limannen
 
Last edited by a moderator:
haha xD hade 200 poäng i slutet av 9an :p Kom in på linjen jag ville :) IT

Valde inte heller nå extra språk :p haft svårt med svenskan sen i 7an xD fan va bra att det inte är nå svenska i 3an :)
 
Nene, bara liksom...jämförelsen som min rl kompis hade , 3 år på IVP, värsta "helvetet" sa han xD

Men nej, jag förstår dig, det kan vara jobbigt med den tiden också, att gå om är svårt, att hoppa över är ju också en nackdel :S
(även ifall man är "för smart" för exempel 2an, så kanske inte 3an blir lika lätt :p)

Var ju bara 5'an jag fick gå om, hade då bott 5 år~ i spanien, flytade dit som liten och gick i spansk skola tills man flytade tillbaka till Sverige.
Så hade ju ingen vidare svenska när man började i 5'an i Sverige, därför jag fick gå om.

Fast är ju ett plus att man är 20 i 2'an ^^
 
Matematiken är svår det stämmer men om man hänger med på lärarens genomgång och löser några uppgifter i boken så blir det en hel del lättare.. Så är det med mig, måste tillägga att jag går I en väldigt underbar klass. Tekniker skall vara datanödar enligt de flest men i självverket så är vi den bästa klassen på alla typers idrott(stolt) :D
 
Treeevligt :D Gymnasium eller?

Själv har jag ett år kvar -.- , äckliga 9an för mig.
Men...du som har slutat grund skolan, kan väl berätta ifall 9an var lättare än 8an.

För att min brorsa sa att det blev lite soft i 9an, bara de nationella proven som blev lite press på, men att det gick lättare än 8an :S

Tack,
/Limannen
8an och 9an är de slöaste jag har varit med om ;D
 
Back
Top