• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Pratgruppen

Var ju bara 5'an jag fick gå om, hade då bott 5 år~ i spanien, flytade dit som liten och gick i spansk skola tills man flytade tillbaka till Sverige.
Så hade ju ingen vidare svenska när man började i 5'an i Sverige, därför jag fick gå om.

Fast är ju ett plus att man är 20 i 2'an ^^

Aa, se det positivt :D I 3an, så får köpa på systembolaget, du kommer typ vara kungen över alla, Zisly = The king of the "langare" xD (hah, dåligt skämt)

Matematiken är svår det stämmer men om man hänger med på lärarens genomgång och löser några uppgifter i boken så blir det en hel del lättare.. Så är det med mig, måste tillägga att jag går I en väldigt underbar klass. Tekniker skall vara datanödar enligt de flest men i självverket så är vi den bästa klassen på alla typers idrott(stolt) :D

Jag tycker inte teknik är full av nördar, wait...hur förklarar man en nörd?
Nörd = pluggis ? neeeee, om man ska gå i teknik måste man ha intelligens, vilket nördar inte har, så ;)

Anyway, här i Falkenberg, så ska de bygga ut ett Data Säkerthet gymnasium, har inte läst så mycket om det.
Jag har ju funderat möe på Fordon, gillar att använda händerna, ett praktiskt yrke, men å andra sidan, skulle jag säkert gilla ett kontors jobb :D

Så det är väldigt svårt o välja.
/Limannen
 
Ska börja 3an 21 Augusti :)

:blink: Vilken linje?

Announcement:
Jag trodde OtLand var först fylld av 12 åringar som cpar sig över en rl map server eller liknande, but the truth is...att det finns många intelligenta folk här :D

You know who you are ;)
 
Aa, se det positivt :D I 3an, så får köpa på systembolaget, du kommer typ vara kungen över alla, Zisly = The king of the "langare" xD (hah, dåligt skämt)
I 2'an, fyller år första maj ;)
Nja, langa hade jag inte tänkt o göra, dom får skaffa eget :)
 
Aa, se det positivt :D I 3an, så får köpa på systembolaget, du kommer typ vara kungen över alla, Zisly = The king of the "langare" xD (hah, dåligt skämt)



Jag tycker inte teknik är full av nördar, wait...hur förklarar man en nörd?
Nörd = pluggis ? neeeee, om man ska gå i teknik måste man ha intelligens, vilket nördar inte har, så ;)

Anyway, här i Falkenberg, så ska de bygga ut ett Data Säkerthet gymnasium, har inte läst så mycket om det.
Jag har ju funderat möe på Fordon, gillar att använda händerna, ett praktiskt yrke, men å andra sidan, skulle jag säkert gilla ett kontors jobb :D

Så det är väldigt svårt o välja.
/Limannen

Kontors jobb = Ont i röven xD
 
Jag ska börja 9:an (low, jag vet :() och jag har redan planer. Funderar på IT-linjen.
Är väldigt intresserad i datorer.
 
Kontors jobb = Ont i röven xD

Aaa, men tänk va soft.

Kontors jobb = mycket skrivande och skrifter o skit man ska hålla på med, en nackdell är ju kropps stelhet, men det kommer in i bilden senare på dagen när man slutar ! Då drar man till jobbet och "jobbar röven av sig", då får man inte ont sedan :D

Praktiskt jobb = slitigt, man orkar inte träna senare när man slutar, och det sliter på kroppen :S

BTW, om jag ska ha kontors jobb, ska jag ju fett ha en custom stol, man kan tillbaka luta sig, och ha chill.

YouTube - Joey and Chandler And The Chairs
Kolla vid 50 sek :D så har du min stol

/Limannen
 
Aaa, men tänk va soft.

Kontors jobb = mycket skrivande och skrifter o skit man ska hålla på med, en nackdell är ju kropps stelhet, men det kommer in i bilden senare på dagen när man slutar ! Då drar man till jobbet och "jobbar röven av sig", då får man inte ont sedan :D

Praktiskt jobb = slitigt, man orkar inte träna senare när man slutar, och det sliter på kroppen :S

BTW, om jag ska ha kontors jobb, ska jag ju fett ha en custom stol, man kan tillbaka luta sig, och ha chill.

YouTube - Joey and Chandler And The Chairs
Kolla vid 50 sek :D så har du min stol

/Limannen
Då lär du somna och få sparken :p
Tycker faktiskt trä stolar är skönare än vanliga data stolar ^^
 
Då lär du somna och få sparken :p
Tycker faktiskt trä stolar är skönare än vanliga data stolar ^^

Haha :D

But I will be the boss of my bosses :D

Får la slita ut min röv på en trästol innan jag når toppen, men när jag väl har nått toppen, ska jag softa i sådan stol, and be proud :p och somna efter alla års slit, ofc.

FFS !!!! 1k posts ! gz me?
picture.php
 
Haha :D

But I will be the boss of my bosses :D

Får la slita ut min röv på en trästol innan jag når toppen, men när jag väl har nått toppen, ska jag softa i sådan stol, and be proud :p och somna efter alla års slit, ofc.

FFS !!!! 1k posts ! gz me?
picture.php

gz nub!

Någon som tycker att senaste firefox blir seg efter någon timme? :s
 
:blink: Vilken linje?

Announcement:
Jag trodde OtLand var först fylld av 12 åringar som cpar sig över en rl map server eller liknande, but the truth is...att det finns många intelligenta folk här :D

You know who you are ;)
Haha, nej otland är bättre. Vi har mindre minderåriga men dom är fortfarande utbildade. (räknar inte in husam)
I 2'an, fyller år första maj ;)
Nja, langa hade jag inte tänkt o göra, dom får skaffa eget :)
Härligt, fyller också år i maj. 10 maj :D
Jag ska börja 9:an (low, jag vet :() och jag har redan planer. Funderar på IT-linjen.
Är väldigt intresserad i datorer.
Skit i vad andra säger om det som du gillar och tänker välja. Så gjorde jag hamnade med mina polare och fick underbara lärare :D
 
Haha, nej otland är bättre. Vi har mindre minderåriga men dom är fortfarande utbildade. (räknar inte in husam)

Härligt, fyller också år i maj. 10 maj :D

Skit i vad andra säger om det som du gillar och tänker välja. Så gjorde jag hamnade med mina polare och fick underbara lärare :D

Svar 1. hahah :p (husam delen)

Svar 2. Good for you xD

Svar 3. Där hade du jävligt tur, alla får ju inte de bra lärarna :S min brorsa hade sådan otur med sin SO lärare, han fick G till slut, ifrån ett IG, vet ej vad som skedde, men de gillade ej varandra. Men min SO lärare kan inte vara bättre :D (hon är min spanska lärare också, så det känns fint med ett VG i språk och SO)

Och då har jag slitit för det betyget, bara för att jag har lyssnat på mina bröder, den äldste går på universitet, Majister examen och statsvetenskap, något sånt :p Så han har hjälpt mig en del.

En rolig sak var när jag gjorde mitt Afrika arbete, 1/5 delar var VG, och det var den delen min brorsa hjälpte mig med -.-
Resten var godkänt :p

Hoppas bara jag får de rätta lärarna i mitt gymnasium, det gör ju sådan stor skillnad när man går in yrket senare.

/Limannen
 
Jag hade 2 MVG när jag gick ut 9an.

MVG i Idrot och Bild :)

Sen 4 VG i NV, Svenska, Musik, Teknik
 
Svar 1. hahah :p (husam delen)

Svar 2. Good for you xD

Svar 3. Där hade du jävligt tur, alla får ju inte de bra lärarna :S min brorsa hade sådan otur med sin SO lärare, han fick G till slut, ifrån ett IG, vet ej vad som skedde, men de gillade ej varandra. Men min SO lärare kan inte vara bättre :D (hon är min spanska lärare också, så det känns fint med ett VG i språk och SO)

Och då har jag slitit för det betyget, bara för att jag har lyssnat på mina bröder, den äldste går på universitet, Majister examen och statsvetenskap, något sånt :p Så han har hjälpt mig en del.

En rolig sak var när jag gjorde mitt Afrika arbete, 1/5 delar var VG, och det var den delen min brorsa hjälpte mig med -.-
Resten var godkänt :p

Hoppas bara jag får de rätta lärarna i mitt gymnasium, det gör ju sådan stor skillnad när man går in yrket senare.

/Limannen
Har haft en idiot SO lärare på 2 skolor, båda hette Anna xD
 
Jag hade 2 MVG när jag gick ut 9an.

MVG i Idrot och Bild :)

Sen 4 VG i NV, Svenska, Musik, Teknik

Gött :p

Har G i allt utom VG i:
  • Idrott
  • Teknik
  • Språk (spanska)

I år ska vi (vår klass) ha musik :D Vi hade inte musik en enda gång i hela året i 8an.
Sketans bild ! -.- Fick G iaf, hade IG i det i 7an, väldigt dåligt av mig xD
Ganska lätt att få G i bild, bara man gör det som står på tavlan, haha :)

Hoppas på ett VG i musik, och framför allt att få mitt MVG i idrott i år, har tränat sten hårt för att komma i redig form inför 9an.

/Limannen

Har haft en idiot SO lärare på 2 skolor, båda hette Anna xD

Båda, haha xD

It's a curse, my friend :/
 
Gött :p

Har G i allt utom VG i:
  • Idrott
  • Teknik
  • Språk (spanska)

I år ska vi (vår klass) ha musik :D Vi hade inte musik en enda gång i hela året i 8an.
Sketans bild ! -.- Fick G iaf, hade IG i det i 7an, väldigt dåligt av mig xD
Ganska lätt att få G i bild, bara man gör det som står på tavlan, haha :)

Hoppas på ett VG i musik, och framför allt att få mitt MVG i idrott i år, har tränat sten hårt för att komma i redig form inför 9an.

/Limannen



Båda, haha xD

It's a curse, my friend :/

Ofta IG i bild :p
Bara att rita en sträckgubbe och säga att du gjorde ditt bästa XD!!
 
Ofta IG i bild :p
Bara att rita en sträckgubbe och säga att du gjorde ditt bästa XD!!

HAHA ! exakt det jag gjorde, ärligt...jag är så kass på bild, har ingen sådan fantasi eller något liknande xD

Men senare i 8an gjorde jag allt man skulle göra, och mitt bästa, så jag fick mitt G iaf :D (ig hade varit illa)

/Limannen
 
Back
Top