• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Pratgruppen

Ja, du säger själv att du inte har tränat något, du var kanske svag? Att du skulle börja träna på din skolans gym?
Och de där 15min löpningarna du brukar ta, bara vad jag har sett i denna tråden, fan vet jag...du säger ju inget.

BTW, hur är det med din bror? gött med livet utan otland? xD very busy, I'd think?

lol wtf
Det är Sizaro's bror xD

Klart jag inte berättar hela mitt liv på nätet.
Och om det skulle bli 15min löpningar så är de intensiva kan jag lova.

Iaf, orkar inte bråka mer nu, killen har redan fått ett svar.

JUSTE! SIZARO JA, hahah..blandade ihop er xD

Mm, sa inte att det var fel på 15min löpningar, kör det själv ibland, kanske 20...men hårt ska det va ;)

Limannen, hur snabbt går man upp i vikt med hjälp av Gainer?

Fyyyy xD Har faktiskt en del kompisar som var lite små smala, så de ville "gaina" lite vikt :p

Det går uppåt så länge du håller träningen, du bulkar ju inte...du blir ju inte fet så att säga. Utan med träning, och gainer, så får du en successiv uppgång, på kanske några veckor (3?) så bör du har gått upp kanske några kilon eller kanske bara ett, det är som sagt beroende på olika person.

Fyyyy xD Har faktiskt en del kompisar som var lite små smala, så de ville "gaina" lite vikt :p

Det går uppåt så länge du håller träningen, du bulkar ju inte...du blir ju inte fet så att säga. Utan med träning, och gainer, så får du en successiv uppgång, på kanske några veckor (3?) så bör du har gått upp kanske några kilon eller kanske bara ett, det är som sagt beroende på olika person.
Okej :p

Går du också på protein?

Så om man inte tränar alls och tar det så får det ingen effekt?

Okej :p

Går du också på protein?

Klart, går ej att träna utan xD (lite ironi)
Men samt lite seriös där, för...jag behöver mycket protein, träningen minskar kan jag säg :p När det gäller att t.ex. främst, öka i bänken. Gick på protein sedan början, min brorsa tränade mig det första året kan man säg, och jag gick från 30kg i bänken, till 55kg på några veckor bara. Maxade 75 för drygt en vecka sedan, ska bli kul o se ett försök på 77.5 :thumbup: (55kg blev min s.k. "punkt", för med den rätta tekniken och hjälp, och att noggrant träna, så ökar man i bänken rätt så fort tills man hittar den punkt då man stannar till lite. Ökade ju ungefär 5kg per vecka, hehe xD

Nej, det är ju muskelmassan som ökar. Så om man inte tränar kan du ju inte gå upp i vikt.
Har läst (h)

Yepp, men...utan träning och att ta gainer, blir bara negativa kolhydrater.

Träning + Gainer = Positiva kolhydrater, en nyttig uppgång. (vilket inte riktigt leder till någon slags fetma eller övervikt)

Gainer -(utan) Träning = Negativa kolhydrater.

Jag tar proteiner+ tränar :p

iaf chill just nu har min bärbara vid min säng :D soooftish xd

Oj! xD

Hur snabbt tar proteinet effekt på dig? Asså.. Hur mycket går du upp i vikt i månaden? Ungefär.

Oj! xD

Hur snabbt tar proteinet effekt på dig? Asså.. Hur mycket går du upp i vikt i månaden? Ungefär.

Alltså, du går inte upp i vikt genom protein xD
Det ökar muskelstimulansen och alla människor behöver protein, som finns i kött, fisk o.s.v. Men att man tar protein shake till sin träning är att man behöver ett överskott på det, för den intensiteten och att öka i styrkan/muskler. Men DU, har gainer...vilket är något helt annat, jag vet att du har protein också. Men gainer vet du ju, det är positiva kalorier du får i dig, som får dig att sakta men säkert gå upp i vikt.

om du vill gå upp i vikt ska du ta kreatin. =)

Va?

Genom att använda ett kreatintillskott ökar du energibuffertens storlek. Med en större energibuffert orkar du utföra högintensivt arbete under längre tid. I praktiken innebär det att du kommer att kunna utföra ett par extra repetitioner vid varje set du då styrketränar.

Kreatin är ett ämne som förekommer i kroppen och i maten du äter. En person som väger 70 kg har ~120 gram kreatin lagrat i kroppen. Kroppen kan bilda kreatin i levern, bukspottskörteln och i njurarna.

Det kreatin du får i dig från kosten kommer i huvudsak från kött- och fiskprodukter, även om mindre mängder också förekommer i mejeriprodukter. Kreatinet du får i dig från kosten omvandlas till kreatinfosfat i musklerna.

Kreatin fungerar som en energibuffert. När ATP har förbrukats återskapas det med hjälp av fosfatmolekylerna som kreatinfosfatet ger ifrån sig. Ju mer kreatinfosfat du har lagrad i musklerna, desto mer ATP kommer att kunna återskapas snabbt.

Back