• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Protein eller kreatin?


Låter kanske skumt, men äter du mycket kycklig bröst får du större bröst muskler...

Kan inte säga att detta är 100% sant, eftersom jag aldrig testat att pumpa mycket bröst undertiden jag kör kyckling. Dom har en kompis till mig gjort det och alla har sätt stor skilland.
 
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men jag styrketränar jag med och har gjort det i ett par år totalt. Protein är ett måste för att bygga muskler. No explode är ingen proteinprodukt, utan en pre-workout produkt. Syftet med pre-workout produkter är att göra dig taggad och ge dig bra pump inför och under träningspassen, därav namnet. Har aldrig testat no explode själv men många av mina polare har och dom säger att den fungerar bra till skillnad från rage t ex. Jag tycker att du börjar med att testa whey-80 protein. Det är billigt och bra, använder själv det. Du kan alltid kombinera whey-80 och no explode :)

Läste nyss att du använder både protein och kreatin, i samma flaska? Du ska väl ta kreatinet innan träningen och proteinet efter?


Inte för att vara taskig, men du har ju helt fel i allt du säger nästan.

Har aldrig stretchat förut, så som aldrig mina polare har. Och kan säga dig att dom är stora och har "bra" formade muskler.

Dock sa nu min PT till mig att börja stretcha, men inte för att det gör så dom ser bättre ut.

Han säger att han har träningsverk nästan varenda dag någon stans i kroppen, och han har tränat i ca 16 år.... och stretchar!

Hur vet du att han har fel? Du vet ju inte själv sanningen. Det du bör tänka på är att genetiken spelar roll i en människas muskelbyggnad. Vissa kanske föds med den muskulaturen där bicepsen samt tricepsen är lite mer avlånga, medans andra har det lite kortare. Jag kan inte säga att genom stretchning av musklerna så blir dom mer avlånga, och vet inte om det finns några bevis för detta (orkar ej googla), men om man tänker på det här sättet: För att bli vig så stretchar man, right? Vad händer när man stretchar? Man sträcker ut musklerna och ju mer man stretchar, desto vigare blir man. Och enligt det tänket låter ju teorin om att musklerna bli mer avlånga av stretchning ganska rimligt...

Hur som helst så bör alla som styrketränar stretcha efter passet.
 
Last edited:
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men jag styrketränar jag med och har gjort det i ett par år totalt. Protein är ett måste för att bygga muskler. No explode är ingen proteinprodukt, utan en pre-workout produkt. Syftet med pre-workout produkter är att göra dig taggad och ge dig bra pump inför och under träningspassen, därav namnet. Har aldrig testat no explode själv men många av mina polare har och dom säger att den fungerar bra till skillnad från rage t ex. Jag tycker att du börjar med att testa whey-80 protein. Det är billigt och bra, använder själv det. Du kan alltid kombinera whey-80 och no explode :)

Läste nyss att du använder både protein och kreatin, i samma flaska? Du ska väl ta kreatinet innan träningen och proteinet efter?




Hur vet du att han har fel? Du vet ju inte själv sanningen. Det du bör tänka på är att genetiken spelar roll i en människas muskelbyggnad. Vissa kanske föds med den muskulaturen där bicepsen samt tricepsen är lite mer avlånga, medans andra har det lite kortare. Jag kan inte säga att genom stretchning av musklerna så blir dom mer avlånga, och vet inte om det finns några bevis för detta (orkar ej googla), men om man tänker på det här sättet: För att bli vig så stretchar man, right? Vad händer när man stretchar? Man sträcker ut musklerna och ju mer man stretchar, desto vigare blir man. Och enligt det tänket låter ju teorin om att musklerna bli mer avlånga av stretchning ganska rimligt...

Hur som helst så bör alla som styrketränar stretcha efter passet.

Trevligt med någon som kan det! HÄRLIGT :)

Iallafall, så du menar att om man stretchar får man bra formade muskler?

Tänkte tillägga att det är bra och stretcha efter uppvärmningen och (kanske), till och med i mitten av passet.
 
Hm, testade proteiner med mjölk.. och fyfan vad det var äckligt.. vatten är nog ändå bättre (Äcklas av mjölk i vanliga fall)
 
- Protin finns i stort sätt 3 delar, om du vill gå ner i vikt, gå upp i vikt eller få energi (Det väljer du så klart så som du ser ut eller orkar)
- Kreatin är oftast till för att öka muskel massan. Det är vad jag vet och fått höra lite där och här :D.. Rätta mig om jag har fel!(A)
 
- Protin finns i stort sätt 3 delar, om du vill gå ner i vikt, gå upp i vikt eller få energi (Det väljer du så klart så som du ser ut eller orkar)
- Kreatin är oftast till för att öka muskel massan. Det är vad jag vet och fått höra lite där och här :D.. Rätta mig om jag har fel!(A)

Vi har redan kommit över den punkten. Förstår dig inte alls med proteinet dock :S
 
Vi har redan kommit över den punkten. Förstår dig inte alls med proteinet dock :S

Aha, menar att protin finns i 3 punkter, alltså 3 sorters protin.
1. Om du vill gå ner i vikt.
2. Om du vill gå upp i vikt.
3. Om du behöver extra energi.

Det finns 3 sorters protin du kan köpa tex gainer är till för att gå upp i vikt.
 
Trevligt med någon som kan det! HÄRLIGT :)

Iallafall, så du menar att om man stretchar får man bra formade muskler?

Tänkte tillägga att det är bra och stretcha efter uppvärmningen och (kanske), till och med i mitten av passet.

Svar ja :) Tänja på kroppen ska man göra innan träningspasset, stretcha gör man efter. Vissa får för sig att stretcha innan, men det är fel. Man kan även stretcha under passet, vilket jag brukar göra ibland.

@Donio: Kör med vatten, då slipper du fettet i mjölken :D

@Y0u: Protein är till för att öka muskelmassan. Kreatinet hjälper också till med detta, men det hjälper främst till med prestationen, dvs den gör dig mer uthålligare och minskar rejält på mjölksyran. När jag tog kreatin förut så ökade jag en hel del i vikt och det gör jag inte på samma sätt med proteinet.

Här finns lite fakta om kreatin:
Kreatin

Och protein:
Protein

Ett grymt forum(Sveriges bästa?) för folk som tränar:
Kolozzeum forum - Powered by vBulletin
 
Svar ja :) Tänja på kroppen ska man göra innan träningspasset, stretcha gör man efter. Vissa får för sig att stretcha innan, men det är fel. Man kan även stretcha under passet, vilket jag brukar göra ibland.

@Donio: Kör med vatten, då slipper du fettet i mjölken :D

@Y0u: Protein är till för att öka muskelmassan. Kreatinet hjälper också till med detta, men det hjälper främst till med prestationen, dvs den gör dig mer uthålligare och minskar rejält på mjölksyran. När jag tog kreatin förut så ökade jag en hel del i vikt och det gör jag inte på samma sätt med proteinet.

Här finns lite fakta om kreatin:
Kreatin

Och protein:
Protein

Ett grymt forum(Sveriges bästa?) för folk som tränar:
Kolozzeum forum - Powered by vBulletin

Trevligt att du hänger på SVERIGES BÄSTA (Ingen snack om saken) forum.

Du har ingen bild där? eller en trevlig journal? :)
 
Varför inte köra både protein och kreatin?

Mitt tips dock om du vill gå upp i muskler, är att träna mycket, ät riktigt mycket och drick gainer ist för protein, bulka upp dig och sedan deffa. Resultatet kommer bli bättre och gå snabbare. :D
 
Vill inte bli så här:

Body-Builder.jpg


kanske nått så här:

body-building-gain-mass-muscle-supplement.jpg


(är inte bög) xD
 
Trevligt att du hänger på SVERIGES BÄSTA (Ingen snack om saken) forum.

Du har ingen bild där? eller en trevlig journal? :)

Ska jag vara ärlig så är jag inte registrerad på forumet. Har inte riktigt känt det behovet ännu. Dessutom så är fotboll ett större intresse för mig än gymmet =P
 
Back
Top