• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Protein eller kreatin?

jag snackar medans jag tränar pratar minst 1-2 min med nån som kommer och vill föra ett samtal. vilar max 2 min efter varje byte..

men det tar oxå tid å ta sig från och till gymmet :p

räknar tiden från att jag lämar huset tills jag e i gymmet. Tar ungefär 15-20 min å komma till gymmet
Gymmar max 1h - 1,5 h

Nu är jag inte 100% säker, men har för mig att min PT sa till mig runt 20-30sec mellan varje set.
Bara ett tips, har pung ont i brösten idag.
 
det är därför jag tränar längre oxå :p

pushar till max varje gång jag är där ^^

Kan du utan problem ändå göra med 20-30sec mellan setten.

Pushar man inte till max varje gång kan man lika gärna skita i att gå hem (enligt mig)
 
Angående träning:
Tränade idag, hade träningsverk som fan. Är det dåligt o träna när man har träningsverk?
 
Nej, det är inte alls dåligt, träningsverken går över när man e varm i kroppen.
 
Angående träning:
Tränade idag, hade träningsverk som fan. Är det dåligt o träna när man har träningsverk?

Klart det är bra. Är det träningsverk, så bra. Dock så akta dig för andra "verkar" som kan uppstå om du tex tränar fel

Nej, det är inte alls dåligt, träningsverken går över när man e varm i kroppen.

Förlåt mig, men va? Så du menar att om jag kör ett sjukt bröstpass och har träningsverk dagen efter och sedan drar ut och powerwalkar i typ 40min så är den borta? Nej, så bra är det tyvärr inte.
 
Behöver lite tips av någon som är träningserfaren.. jag vet allt när det gäller träningslära biologiskt sätt fast behöver tips angående övningar och annat om någon kan hjälpa. PM om ni kan :eek: tackar för mig.
 
Angående träning:
Tränade idag, hade träningsverk som fan. Är det dåligt o träna när man har träningsverk?

haha du påminner om mig :p

Första dagen efter min paus fick jag träningsvärk som fan, fast jag struntade i det.. dagen efter gick till jobbet (fortfarande med tränings verk i armarna, ryggen)
efterjobbet stack jag ner till gymmet och tränade som vanligt, saken jag vill komma till är att om du struntar i det i kanske 2 tränings pass så kommer du inte märka av det senare..

Så är det för mig ialla fall känner bara mig lite "svag" i armarna eller vad det nu är jag tränar (har ej ont elr så, utan när jag ska lyfta nått känns det jvligt tungt) ^^
 
Nej, det är inte alls dåligt, träningsverken går över när man e varm i kroppen.
haha tror inte det va :p värmde upp som fan innan, dog typ nästan! men verken var kvar X]
Klart det är bra. Är det träningsverk, så bra. Dock så akta dig för andra "verkar" som kan uppstå om du tex tränar fel
okej tack :)

haha du påminner om mig :p

Första dagen efter min paus fick jag träningsvärk som fan, fast jag struntade i det.. dagen efter gick till jobbet (fortfarande med tränings verk i armarna, ryggen)
efterjobbet stack jag ner till gymmet och tränade som vanligt, saken jag vill komma till är att om du struntar i det i kanske 2 tränings pass så kommer du inte märka av det senare..

Så är det för mig ialla fall känner bara mig lite "svag" i armarna eller vad det nu är jag tränar (har ej ont elr så, utan när jag ska lyfta nått känns det jvligt tungt) ^^

haha jaa kom ihåg från förra gången jag "började" träna på gym, som var för kanske 1 år sen lr något. gud hela min kropp värkte, kunde inte ta in mina armar intill kroppen så gick runt som en biffig jävel. haha, ett tecken på att jag inte stretcha jag vet! men gjort är gjort :]
 
Förlåt mig, men va? Så du menar att om jag kör ett sjukt bröstpass och har träningsverk dagen efter och sedan drar ut och powerwalkar i typ 40min så är den borta? Nej, så bra är det tyvärr inte.
Tror han menar att det försvinner under själva passet men återkommer sedan igen.

Hade en djävulsk träningsvärk i benen en gång, gick nog inte helt normalt xd
Jag bestämde mig för att sticka och köra ett lugnt joggingpass då jag hört att det ska vara bra att få blodet att cirkulera lite i musklerna. Iaf, jag körde på lite lugnt och det var rätt jobbigt då jag var bra stel. Desto varmare jag blev desto mindre kände jag av träningsvärken. Den försvann inte dock. När jag blivit kall igen så återkom känslan av träningsvärk, dock lite svagare än innan passet. Att köra på lite lugnt för att få igång cirkulationen medan man har träningsvärk är nog bara nyttigt. Att ta ut sig helt tvivlar jag dock på.
 
Klart det är bra. Är det träningsverk, så bra. Dock så akta dig för andra "verkar" som kan uppstå om du tex tränar fel



Förlåt mig, men va? Så du menar att om jag kör ett sjukt bröstpass och har träningsverk dagen efter och sedan drar ut och powerwalkar i typ 40min så är den borta? Nej, så bra är det tyvärr inte.

Man ska inte behöva genomlida träningsvärken, vet inte om du ser det som något positivt men jag ser det bara som ngt negativt. Stretcha efter din träning i 10 minuter, stretcha musklerna som du värmt upp och kört är mitt tipps till nybörjarna. Gör det i slutet av varje pass medans kroppen fortfarande är varm. Om du gör detta kommer du inte genomlida ngn träningsverk alls i fortsättningen.

En till negativ punkt vore då att om man inte stretchar så dras inte musklerna ut som de ska och armarna ser jävligt fula ut när man väl fått resultat, för mer info googla orkar inte komma in hit non-stop.
 
Man ska inte behöva genomlida träningsvärken, vet inte om du ser det som något positivt men jag ser det bara som ngt negativt. Stretcha efter din träning i 10 minuter, stretcha musklerna som du värmt upp och kört är mitt tipps till nybörjarna. Gör det i slutet av varje pass medans kroppen fortfarande är varm. Om du gör detta kommer du inte genomlida ngn träningsverk alls i fortsättningen.

En till negativ punkt vore då att om man inte stretchar så dras inte musklerna ut som de ska och armarna ser jävligt fula ut när man väl fått resultat, för mer info googla orkar inte komma in hit non-stop.
Har testat streching vid ansträngande träning och det hjälper mig inte ett skit förutom att det kan vara skönt. Varje gång jag "chockar" kroppens muskler med nya övningar får jag träningsvärk. Stretching efter detta har inte hjälpt. När jag kört ett tag med samma övning, vänjt kroppen dvs, så får jag inte träningsvärk lika enkelt. Att stretchting verkligen förhindrar träningsvärk tror jag inte ett skit på.

Om du ska komma hit hela tiden och tala som saker vore fakta får du faktiskt ta och länka källor.
 
Man ska inte behöva genomlida träningsvärken, vet inte om du ser det som något positivt men jag ser det bara som ngt negativt. Stretcha efter din träning i 10 minuter, stretcha musklerna som du värmt upp och kört är mitt tipps till nybörjarna. Gör det i slutet av varje pass medans kroppen fortfarande är varm. Om du gör detta kommer du inte genomlida ngn träningsverk alls i fortsättningen.

En till negativ punkt vore då att om man inte stretchar så dras inte musklerna ut som de ska och armarna ser jävligt fula ut när man väl fått resultat, för mer info googla orkar inte komma in hit non-stop.

Inte för att vara taskig, men du har ju helt fel i allt du säger nästan.

Har aldrig stretchat förut, så som aldrig mina polare har. Och kan säga dig att dom är stora och har "bra" formade muskler.

Dock sa nu min PT till mig att börja stretcha, men inte för att det gör så dom ser bättre ut.

Han säger att han har träningsverk nästan varenda dag någon stans i kroppen, och han har tränat i ca 16 år.... och stretchar!
 
Inte för att vara taskig, men du har ju helt fel i allt du säger nästan.

Har aldrig stretchat förut, så som aldrig mina polare har. Och kan säga dig att dom är stora och har "bra" formade muskler.

Dock sa nu min PT till mig att börja stretcha, men inte för att det gör så dom ser bättre ut.

Han säger att han har träningsverk nästan varenda dag någon stans i kroppen, och han har tränat i ca 16 år.... och stretchar!
Tror nästan det är bättre att man ignorera honom. Han vägrar kommer med någon sorts källa för något han påstår.
 
Back
Top