• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Snabba pengar

Här har du fel. Jag tjänar 120 kr timmen på jobba som plåtslagare på sommaren och slut gångs lönen på en halv månad räcker för roa sig :)
Bra att man har en bror som erbjuder jobb varje sommar :)

Om du inte har nåt sommar jobb kan du ju bara fråga din mamma eller morsa om 100 spenn så ljuger du om att du ska till en kompis och spela och att ni ska äta ute så sparar du bara dom, spara dina godis pengar (veckopeng, månads peng eller studie bidrag). Dock kan du ha löfte med dina föräldrar att du itne äter godis på en vecka för 2000 kr :) finns många du kan delvis klippa gräsmattan hemmos dig eller diska, städa huset.

Det där har jag gjort detta år och fixade fram 14000 om du fixar det till en "ca" summa
of course kanske du inte kommer kunna hålla kvar din lust att köpa grejer av dom men försök :) (a)

får inte godis för fixa godisförbud gillar inte godis:D
 
Panta burkar? Gå till grannarna och säg att du sparar pengar till att köpa dig en dator och fråga om dem har något att panta? :)
 
Leta efter saker du inte behöver och försök att sälja på blocket? :p
 
Finns där några seriös förslag här? Förutom Fairywintah's då.

Var inte mitt förslag seriöst? Finns folk som lever på CS, dom "jobbar" med det heltid. Dom tjänar mycket cash och får resa runt lite = roligt.
 
Bästa Hampe! Gillar hur du tänker, du kommer bli en stor människa när du blir äldre. Tyvärr har jag ingen aning hur en 12-åring kan tjäna pengar förutom det som redan nämnts tidigare av andra användare, men lycka till :)

Olika sorters bidrag räknas faktiskt inte som jobb

Oj oj oj! Så mycket aggressivitet! Någons mamma var otrogen med en invandrare verkar det som, farsgubben har inte återhämtat sig än och det går över det stackars barnet. Lilla Gregor, fick du ingen bättre uppfostran av din prostituerade mamma, din deprimerade pappa som lever i det förflutna eller din alkoholmissbrukande syrra?
 
Oj oj oj! Så mycket aggressivitet! Någons mamma var otrogen med en invandrare verkar det som, farsgubben har inte återhämtat sig än och det går över det stackars barnet. Lilla Gregor, fick du ingen bättre uppfostran av din prostituerade mamma, din deprimerade pappa som lever i det förflutna eller din alkoholmissbrukande syrra?

jiddra inte med honom han är svart irl :ppPP
 
Var inte mitt förslag seriöst? Finns folk som lever på CS, dom "jobbar" med det heltid. Dom tjänar mycket cash och får resa runt lite = roligt.
Hur svårt är det inte att tjäna på det?
 
Leta efter saker du inte behöver och försök att sälja på blocket? :p

Jävla dum idé kommer ju kosta han pengar också att lägga upp..


och vad du gillar inte godis då kan du ju ha löftet och ljuga att du älskar godis?
Och jag fattar inte värför vi triggar mörk hyad till att dampa lägg ner fyfan..
 
Jävla dum idé kommer ju kosta han pengar också att lägga upp..


och vad du gillar inte godis då kan du ju ha löftet och ljuga att du älskar godis?
Och jag fattar inte värför vi triggar mörk hyad till att dampa lägg ner fyfan..

Han har runt 4000kr, och att sätta upp en annons kostar 20-100(?) om inte mindre. Beror på vilken sak.
 
Jävla dum idé kommer ju kosta han pengar också att lägga upp..


och vad du gillar inte godis då kan du ju ha löftet och ljuga att du älskar godis?
Och jag fattar inte värför vi triggar mörk hyad till att dampa lägg ner fyfan..


Det kostar inte alls mycket -.-
Sen har jag inte skrivit något om godis?
 
Back
Top