• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Tutorial Hur man fixar en SQL Server, alla steg för trög-fattade

finns ingen forgotten.sql fil i forgotten 3.0...

antingen
forgottenserver.map
forgottenserver.s3db
schema.sqlite
schema.mysql


Samma problem här, hittar ingen "Forgotten.sql"



Testade med schema.mysql

Kom fram till en massa saker såsom:

Accounts etc

Troligen den man ska använda.


-------------------------------------

[01/03/2009 16:34:29] [Error - Items::loadFromOtb] Another (client) version of items.otb is required.
[01/03/2009 16:34:29] > ERROR: Unable to load items (OTB)!

Använder TFS, gjort allt i guiden men detta kommer upp.


---------------------------------------------------------

Fått allting att funka, osv. Tack.
 
Last edited:
Tyty ^^, hatar sql men det är ju nästan det ända stabila nu (och populäraste xD)
 
http://localhost/security/xamppsecurity.php , där kan du ändra ditt lösen ord till din databas , efter du gjort detta usa xampp_restart , sätt in det nya lösenordet i din config ^^ När du ska starta xampp och apache så använd xampp_restart då vet du att dom fungerar som dem ska :)
 
Bra jobbat nikkster , min "trögfattade" polare som nästan aldrig har jobbat med SQL Klarade detta ^^ Rep+ :D
 
Men sidorna kan ju inte visas!

Kan nån adda mig på msn lr nått så kan ni hjälpa mig tack ?
 
Last edited:
När jag ska gå in på phpmyadmin så står det så här : Fel

MySQL sa: Dokumentation
Kan ej skapa förbindelse: ogiltiga inställningar.
phpMyAdmin försökte skapa en förbindelse till MySQL-servern, men servern nekade uppkopplingen. Kontrollera värd, användarnamn och lösenord i config.inc.php och förvissa dig om att de stämmer överens med informationen från administratören av MySQL-servern.

vad ska jag göra??:(
 
Har en fråga när jag har gjort ett account på account managern sen när jag ska ändra account hur gör jag då jag är hoster för Mega-Ustrike
 
Tja, jag kan inte öppna sidan http://localhost/security/xamppsecurity.php
och jag har gjort det här förr och då gjorde jag det på XP, de funkare 100%
men nu när jag har vista är allt ändrat.. vet inte ens hur ja ska öppna de 2 portarna:S:S
här har du en bild på vad som kommer fram när ja försöker komma in på
http://localhost/security/xamppsecurity.php
Hj_lp.jpg
 
Edit:
Jag hade installerat fel, men nu kommer det här fram istället,
vad ska ja logga in med?
har prövat admin, administrator och administratör
hj_lp2.jpg


BTW F*CK VISTA
 
Last edited:
Ajdå, är inte super bra på windows vista. Tycker det är de sämsta operativ systemet som microsoft har gjort x.x

t.o.m 95:an var mycket bättre *glad*

Men hursomhelst, vet inte vad för problem du får, har du prövat o installera om skiten, använd också xampp 1.6.6 eller 1.6.7 också.
 
asså jag fattar inte vart får jag tag på servern asså jag började att inte fatta vid det med forgotten.tfs=??? VART FÅR JAG SEVERN?
 
Bra tutorial! Förstod allt direkt :D Tackar för den eftersom jag bara har jobbat med xml förut :p Det var dags att lära sig sql nu xD
 
Back
Top Bottom