• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

Tutorial Hur man fixar en SQL Server, alla steg för trög-fattade

Asså Jag har verkligen letat efter forgotten.sql men jag hittar inte de .. hjälp tack garanterad rep
 
Det är din brandvägg, hade samma problem ett tag på min laptop, var tvungen att stänga ner hela brandväggen och byta, men det behöver nog inte du, jag hade en skit brandvägg redan installerat som kostade mig oerhört mycket tid att ta bort

du måste tillåta xampp/phpmyadmin i din brandvägg, om den skickar en förfrågning, tryck "Yes/allow", eller om de är på svenska, ja/tillåt.

Funkar inte...
 
öh.. Installern funkar inte för mig ;/ Har du någon annan länk :p?
 
samma för mig installer funkar inte :( försökte ta den där som extractar direkt men då funkar inte xampp_start o få igång :(
 
När jag startar servern kommer det massor av text som säger warning till djuren och spells, fatal error på mappen också, vad är fel?
 
Extremt bra guide, både denna och den Engelska.
Men jag gjorde en dum sak, skulle installera Xampp under "C:\" och det blev något konstigt under installationen så jag avbröt den och nu kan man inte starta "xampp_start.exe"

Så jag installerade om Xampp under "C:\Program Files" och allting gick utan konstigheter, men nu kan jag ju inte starta "xampp_start.exe" heller tack vare att portarna är upptagna, då vill jag veta hur man "byter" portarna 80, 443, 3306, 21 och 14147.

Regards
Dappe

Ps; jobbigt problem :( ;)

Tacksam för all hjälp.
 
kan ngn hjälpa jag får fram det här
SQL-fråga:

CREATE TABLE `house_data` (
`house_id` INT UNSIGNED NOT NULL ,
`world_id` TINYINT( 2 ) UNSIGNED NOT NULL DEFAULT 0,
`data` LONGBLOB NOT NULL ,
UNIQUE (
`house_id` ,
`world_id`
)
) ENGINE = InnoDB;

MySQL sa: Dokumentation
#1050 - Table 'house_data' already exists
 
När jag öppnar Xampp_Start så stängs den ner direkt, ; /

Och när hur öppnar jag portarna? o,o . kanske är det som är problemet vet inte riktigt

Hjälp mig så snabbt du kan!!!
 
Last edited:
Sha jag har gjort allt detta, Men dete fortfarande nått problem så folk inte kan connecta, Adda min msn [email protected] om du orkar hjälpa annars kan du ju skriva här :p tack på förhand:D
 
Back
Top