• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

R.I.P Lurifaxflux

Status
Not open for further replies.
Nej, man ska inte ringa på varje tråd, men i och med att minst 20+ kollade live, kunde väl fan någon ha lyft sit feta arsle och ringt, iaf försökt att få han o överleva. Och nej, polisen kom inte 25 min efter att någon hade ringt, det var efter han hade "börjat" hänga sig. Om någon hade ringt direkt när han verkligen började hade polisen varit där på 10 min, men eftersom dom bara visste ip adressen så tog det runt 15 min. Alltså hade han nog överleft om de jävla idioterna på flashback hade reagerat som en normal människa. Antagligen njöt dom av att se det

Läs på lite innan du postar skit
Så han skulle alltså ej dött med nätverkskabel runt sig i 15 minuter???
 
@up, ja varför inte? folk har ju överlevt att vara under vatten i 1,5 timmar, så jag tror att det fanns en bra chans att han skulle kunna överleva. det har hänt förr

dessoutom dör man inte direkt när man sätter en nätverkskabel runt halsen. det tog kanske 3-4 min för honom att vara helt död (man svimmar antagligen av först) så det blir inte jätte mycket tid över. Poängen är att någon kunde ha ringt innan, istället bara för att sitta och kolla
 
Om jag ska vara helt ärlig... Han skapade tråden ca 3 timmar så, folk har haft 3 timmar på sig att ringa till polisen och varna. Så då borde ju någon av dom som tyckt synd om honom eller sagt att han inte ska göra det, ha ringt polisen.
Som Spice sa:
det är inte säkert att polisen skulle göra nått, har ringt själv flera gånger och sagt att något kommer hända, men får alltid svaret "Vi kan inte göra något fören det har hänt".
Vilket mer kan vara polisens fel till självmordet.

En annan sak (kommentar från Lurifaxlux)
Börjar känna att jag håller på och ändra mig om jag vill ta livet av mig, så jag får skynda på mig lite...
Han har tidigare nämnt att han har testat på att stypa sig själv, och att det inte känns så farligt efter han har testat det. Så han måste ju planerat in att ta självmord på ett bra tag.
Tanken "Självmord" poppar inte bara upp sådär hos någon (Inte ens hos de som har Aspergers Syndromen). Så de som har känt honom måste ju ha anat någoting och kunna stoppat självmordet.

Dessutom dem ni kallar "dumma / idioter" kanske själva trodde att det var någon idiot som ville ha uppmärksamhet, så dom trolla den tråden. Samt sånna där trådar om självmord eller något liknade är oftast för uppmärksamhet. Dessutom är väl det här typ första gången någon verkligen tagit sitt liv, samtidigt de gjort en tråd om det? Så jag skulle faktiskt inte klaga på dem som hetsade honom till att ta självmord. Jag skulle mer tycka illa om de som inte ringde in till polisen de där 3 timmar då forumet skapades.
Men åter igen:
det är inte säkert att polisen skulle göra nått, har ringt själv flera gånger och sagt att något kommer hända, men får alltid svaret "Vi kan inte göra något fören det har hänt".

Tycker att vi ska lägga ner VEMS fel det var, och stänga denna tråd.
Börjar bli en massa flammade på varandra och skit.
 
Ellerså säger man bara att gjort är gjort, vi kan inte ändra saken nu :(
 
Doubel post, sorry, Jag har hittat filmen, kollade på hela, tyckte det var för färligt, om nån vill ha skicka PM.. :/ FY FAN!
 
@up, ja varför inte? folk har ju överlevt att vara under vatten i 1,5 timmar, så jag tror att det fanns en bra chans att han skulle kunna överleva. det har hänt förr

dessoutom dör man inte direkt när man sätter en nätverkskabel runt halsen. det tog kanske 3-4 min för honom att vara helt död (man svimmar antagligen av först) så det blir inte jätte mycket tid över. Poängen är att någon kunde ha ringt innan, istället bara för att sitta och kolla

Men ja, klart att det finns en chans att han skulle överleva, men inte 100% iallafall.

Och han har ju redan bestämt att han skulle ta självmord, så han skulle nog iallafall gjort det senare.

Who was he?
Just a random guy who webcamed when he took suicide.
 
@up, ja varför inte? folk har ju överlevt att vara under vatten i 1,5 timmar, så jag tror att det fanns en bra chans att han skulle kunna överleva. det har hänt förr

Människans hjärna fungerar olika, och beroende hur man mår. Så den som har överlevet 1.5 h under vatten ville antagligen inte dö. Sen finns det dem som vill dö och tycker att ens liv är förjävligt, de har mindre livs vilja och de lever inte länge efter varit utan luft eller så. (Detta är fortfarande en teori tror jag, hänger inte med i dagens vetenskap om människans kropp<_<).
Men som du sa, det fanns en chans att han ville överleva.

Edit: ska sluta trolla denna tråd nu. Onödigt att diskutera om saker som har hänt, lite roligare om vad som kommer hända :p
 
Men ja, klart att det finns en chans att han skulle överleva, men inte 100% iallafall.

Och han har ju redan bestämt att han skulle ta självmord, så han skulle nog iallafall gjort det senare.

Om han överlevt hade han nog inte gjort det, eftersom han skulle antagligen läggas in på mental sjukhus för rehabilitering. Han måste mått dåligt, man kan inte skylla hans sjukdom på detta, det var iaf inte anledningen till varför han började med självmordstankar.

Jag tycker tråden kan vara öppen, sålänge ingen skriver något som kan tas som en direkt förolämpning (insult/flame war). Det finns alldeles för lite disskutions trådar på otland, alla är ju konflikt rädda här :p
 
Om han överlevt hade han nog inte gjort det, eftersom han skulle antagligen läggas in på mental sjukhus för rehabilitering. Han måste mått dåligt, man kan inte skylla hans sjukdom på detta, det var iaf inte anledningen till varför han började med självmordstankar.

Jag tycker tråden kan vara öppen, sålänge ingen skriver något som kan tas som en direkt förolämpning (insult/flame war). Det finns alldeles för lite disskutions trådar på otland, alla är ju konflikt rädda här :p

Jojo det är sant men en sak. Skulle han inte skrivit @ flashback skulle han säkert tagit självmord ändå.
Så man kan inte direkt klaga på de som skrev @ tråden.
 
Jojo det är sant men en sak. Skulle han inte skrivit @ flashback skulle han säkert tagit självmord ändå.
Så man kan inte direkt klaga på de som skrev @ tråden.

Sant, mne på ett sätt så tror jag att de kommentarer "gjorde den sista knuffen" och gjorde han lite säkrare. Men det var inte pga hans sjukdom han fick dessa tankar från första början. Det måste vart nått annat som vart fel

Jag kommer inte att fundera så mkt mer över detta, självmord sker hela tiden och denna kille sände det live (vilket är sjukt om du frågar mig)
 
Om man klickar in sig på hans facebook och tittar på hans likes/saker han gillade så var Tibia ett av dem. Undrar vart han spelade osv.
Väldigt synd det som skedde. Må han vila i frid.
 
Aspergers brukar man inte få mordstankar ifrån, så det måste vara något annat
 
Men det är lätt att övertala/peppa dom?
 
Om man säger "Gör det" (grupptryck) så jo :/
 
Då gissar jag på att det var fb som fick han att göra det till slut !
 
Ändå säger han i tråden att han redan bestämt sig.
 
Ändå säger han i tråden att han var påväg att ångra sig, skulle man fortsätta skriva att han inte ska göra det skulle han säkert inte gjort det.
 
Hittar inget i tråden om det. Skulle du kunna skicka PM med länken där han skrev? :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top