• There is NO official Otland's Discord server and NO official Otland's server list. The Otland's Staff does not manage any Discord server or server list. Moderators or administrator of any Discord server or server lists have NO connection to the Otland's Staff. Do not get scammed!

R.I.P Lurifaxflux

Status
Not open for further replies.
orkar inte leta, men sista posten typ

"Fan håller på ändra mig nu får börja skynda mig nu" eller nåt sånt
 
@Post till alla

Asså självmords tankar dyker inte upp bara sådär, det stämmer till viss del..

Säg så här...
Alla har en weakness som gör att du tappar lusten å blir jävligt nedstämd över en dag/vecka. det kan vara olika från person till person.
För den ena kan det va att dö på Tibia, för en annan att tjejen drog iväg. kanske du hittade tjejen otrogen?. det kan vara så att du förlorade ditt jobb igår.. eller nått annat..

Den känslan du kan få iallafall. som får dej att vara nedstämd, trött å inte ha lust med något...
Tänk dej att bli utsatt för samma sak, men är 10x mer känslig än vad du är nu... å har dåligt självförtroende... sen kan ni lista ut resten hur illa det skulle gått...

Kom fan inte å säg att "folk ta ej forum seriöst", för tror du seriöst på det så är du bara ett rent jävla pucko.

Sen, Lurifax's Tjej dumpade honom för ett halvår sen, jag skulle tippa på att det fick in honom på en mörk bana där alternativet "Självmord" kom upp... å tanken grodde med tiden.. helt plötsligt blev det aktuellt.

Så att han "verkligen" ville ta livet av sej tror jag inte, jag tror snarare att han inte kunde hitta nått att se fram mot..
Jag tror inte han hade nått han kunde se fram imot, å inte fantisera om det heller..

Hade 112 sagt nått om att dom inte kan göra nått förens det händer hade jag idiot förklarat henne på ett snällt sätt. lagt på luren å ringt upp 112 igen å hoppats på en annan operatör.
det är straffbart att inte ge hjälp ifall det är en riktig situation, så ifall nån ringde 112 å fick "vi kan ej göra nått"... så kan det bli rättegång nu för att snubben verkligen dog å operatören på 112 hålls skyldig till att hjälp inte kom fram (tack vare att hon va en psykisk bitch som ville ha kaffe paus)
 
Hans sista post var "Fan måste skynda mig innan jag jag ändrar mig.

2 min senare, EDIT: Väntar tills det kommer in fler på camen :D" Med smilies etc, helt sjukt. Såg saken live, ganska scary. Men, seriöst. Vem av er skulle trott att någon skulle hängt sig själv om t.ex jag la ut en tråd på otland där jag sa att jag ville hänga mig själv? Ni hade trott att jag trollade, som 99% av folket gör idag. Herregud, säg inte att det är patetiska idioter som sitter och säger "du kommer inte göra det", för ni skulle gjort samma sak.


edit; han hade själv sagt att han inte hade några själ för att ta självmord, bara att han hade varit självmordsbenägen sista halvåret, som du säger RealSoft.
 
Då gissar jag på att det var fb som fick han att göra det till slut !

Varför skulle dom göra så han ville ta självmord? Han började ju posta redan innan att han hade tagit tabletter, och att han hade provat strypa sig själv då det hade spruckit blodkärl i ansiktet på honom, som någon mer sade så hade han sagt en vecka innan, "Skjut mig långsamt", "låna mig ett rep, har inget!" - & då sa en snubbe typ, (hans kompis) häng dig i en nätverkskabel då! (sarkastiskt, tror där var smilisar efter det också) och då svarade han typ: Inte säker på att det kommer hålla!

Så, anklaga inte folket där för att dom gjorde så han tog självmord. Visst, flera personer skrev "Jävla troll, gå å häng dig själv" , vissa skrev "Om du nu väljer att INTE att ta självmord så borde du ändå gå till sjukhuset för dina tabletter gör så att du får en överbelastning på ditt hjärta, njurar osv". Så, folk skrev även att han inte borde göra det, så..


han sa ju själv, "får fan ta å göra detn u innan jag ÄNDRAR MIG
 
Last edited:
säg inte att det är patetiska idioter som sitter och säger "du kommer inte göra det", för ni skulle gjort samma sak.

Jag skulle ha sagt nått liknande med "Gör det inte".

Att säga att han inte vågar och shit är så jävla onödigt, för du vet ju inte om han är seriös eller inte så varför chansa?


JAG tror iallafall att om alla hade skrivit ungefär nått med "Gör det inte etc etc" så hade han inte gjort det.
 
Tänk om folk kunde skärpa sej på samma sätt här i OTland.

håller med, sluta göra threads åt helvete är ganska tråkigt, därför jag inte är aktiv här at all.. -.-
 
Min polare sedan barndomen, blir irriterad på folk som gör trådar om det, låt familjen vara istället..

Han hade det svårt hela sitt liv, och det vet jag mycket väl om.. Men så fort han tog livet av sig så börjar folk visa att dom bryr sig och skit, skulle folk gjort det när han levde skulle han inte tagit livet av sig.

Ni kände inte ens killen, ska ni göra en post åt varje person som gör självmord dagligen?
 
Han hade det svårt hela sitt liv, och det vet jag mycket väl om.

Låter inte som det, quotat från hans tråd;

Tycker att jag har haft en bra uppväxt trots mycket krångel i skolan.
Han tycker ändå han har haft det bra.
 
Du fattar foretfarande, det måste finnas en anledning till varför man ska ta självmord, han hade det säkert sen hade han aspergers och vet mycket väl vad det är eftersom jag har en liknande men man kan säga att det är lite värre.

Han kanske har både haft bra och dåligt, personerna som sa fegis till honom gjorde saken värre. Men eftersom det är gjort nu och vi inte kan göra något :(
 
Du fattar foretfarande, det måste finnas en anledning till varför man ska ta självmord, han hade det säkert sen hade han aspergers och vet mycket väl vad det är eftersom jag har en liknande men man kan säga att det är lite värre.

Han kanske har både haft bra och dåligt, personerna som sa fegis till honom gjorde saken värre. Men eftersom det är gjort nu och vi inte kan göra något :(

?? Klart att det finns en anledning. Inte tar folk självmord utan anledning.

Bam skrev att han har haft det dåligt hela livet~, vilket var falskt enligt Lurifaxflux's inlägg.
 
Ok tror jag fattar nu, du verkar ha lite rätt där.
Men jag fattar inte riktigt anledningen :S
Gick dåligt i skolan med han sa att han hade bra jobb?
Orkat inte läsa så många sidor om honom
 
Ok tror jag fattar nu, du verkar ha lite rätt där.
Men jag fattar inte riktigt anledningen :S
Gick dåligt i skolan med han sa att han hade bra jobb?
Orkat inte läsa så många sidor om honom

Han kanske menar 'mobbad' / retad etc. Vet ej :p
 
?? Klart att det finns en anledning. Inte tar folk självmord utan anledning.

Bam skrev att han har haft det dåligt hela livet~, vilket var falskt enligt Lurifaxflux's inlägg.

Han har haft det dåligt hela livet, har gått upp och ner som det brukar göra för alla. Men i hans fall har han haft svårt att hitta vänner och alltid varit en ensamvarg.

Och folk gjorde inte "det värre" genom att skriva fegis etc. Han var fast beslutsam om vad han skulle göra, och han gjorde det.
Han hade tränat på det i förtid att strypa sig själv etc.

Är bara så jävla dumt att diskutera fallet när det dör flera människor varje dag av självmord, men dom diskuterar man inte pga dom inte sändes live.


Hur vet jag att han har haft det dåligt i stort sätt hela livet? För jag kände han sedan barndomen, och han var alltid en glad, blyg grabb som var skön när man kände honom.
Men depressionen tog sig till honom då och då, och han ansåg inte att det var värt att fortsätta leva längre.

Som han skrev innan han dog "Mitt liv är bra blablabla, men ibland är livet bara för svårt att leva."..

sluta diskutera och ber om att tråden låses, är helt onödigt att fortsätta diskutera.
 
Vi diskuterar här ser du väl?
Är det något dåligt? -.-
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top